سرویس: اجتماعی 09:25 - سه شنبه 13 مهر 1395

معاون فرهنگی- اجتماعی شهرداری اصفهان مطرح کرد:

لزوم برخورد با فعالیت‌های سیاسی در هیئت‌های مذهبی اصفهان/هیئت‌های مذهبی قدیمی ترین تشکل های فرهنگی هستند

معاون فرهنگی- اجتماعی شهرداری اصفهان برخورد با سوءاستفاده کنندگان از ظرفیت هیئت‌های مذهبی را مهم دانست و گفت:نباید اجازه دهیم فعالیت‌های مذهبی اصفهان دستخوش اهداف سیاسی شود.

به گزارش اصفهان شرق، علی قاسم‌زاده در نشست خبری که به مناسبت برنامه‌های فرهنگی شهرداری اصفهان در ایام ماه محرم و همچنین ارائه گزارش حمایت شهرداری از هیئت‌های مذهبی با عنوان «قافله عشق» برگزار شد با اشاره به اینکه کاهش تصدی‌گری شهرداری و واگذاری کارها به مردم از سیاست‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان طی سال‌های اخیر بوده است، اظهار داشت: در این راستا ما در نظر داریم تنها وظیفه نظارت و تسهیل‌گری را داشته باشیم و کمتر به عرصه اجرا ورود پیدا کنیم.

وی در ادامه هیئت‌های مذهبی را قدیمی‌ترین تشکل‌های فرهنگی کشور و به ویژه شهر اصفهان اعلام کرد و بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که قدمت هیچ تشکل فرهنگی به اندازه هیئت‌های مذهبی نیست و این گروه‌های فرهنگی هستند که فرهنگ عاشورایی ایرانیان را به همه مردم جهان نشان می‌دهند.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سال‌های گذشته برای ایجاد نمادی واحد در سطح شهر کتبه‌هایی را طراحی و برای نصب و نگهداری برای سردرب منازل مسکونی و مراکز تجاری در سطح شهر توزیع کرده است، اضافه کرد: در سال جاری نیز با اینکه کتیبه‌های جدید توزیع نشده است کتیبه‌های سال گذشته در سطح شهر توزیع و نصب شده و همه علائم نشان می‌دهد ما باید کار فرهنگی را به مردم بازگردانیم.

وی حمایت از هیئت‌های مذهبی را در واقع قدم برداشتن در راستای افزایش مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: این در حالی است که برخی از سیاسیون با تشکیل هیئت‌های مذهبی به دنبال تحقق اهداف سیاسی خود هستند و در واقع این امر ظلمی به مردم و هیئت‌های مذهبی است که فعالیت‌های سیاسی بر روی یک عمر فعالیت فرهنگی سایه می‌اندازد.

قاسم زاده برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از ظرفیت هیئت‌های مذهبی را مهم دانست و ابراز داشت: نباید اجازه دهیم که فعالیت‌های مذهبی در شهر اصفهان دستخوش اهداف سیاسی برخی از افراد شود.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.