سرویس: اقتصادی 08:00 - سه شنبه 13 مهر 1395

استاندار اصفهان:

خشکسالی استان اصفهان در چهل سال گذشته بی سابقه بوده است/ میزان بارش در شرق استان 80 درصد کاهش داشته است

استاندار اصفهان گفت: پیش بینی های صورت گرفته نشان دهنده تاخیر بارش های پاییزه در سال 95 است و باید صرفه جویی در مصرف آب در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با رسول زرگرپور، مسائل خشکسالی استان تشریح گردید و استاندار اصفهان خواستار کمک مدیریت بحران کشور برای به حداقل رساندن مشکلات موجود در این زمینه شد.
رسول زرگر پور در دیدار اسماعیل نجار، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور،ضمن اشاره به خشکسالی در استان اصفهان، یزد، چهارمحال وبختیاری، خراسان جنوبی و بخشی از استان فارس گفت: خشکسالی در استان اصفهان در چهل سال گذشته بی سابقه بوده است.
استاندار اصفهان به کاهش بارش ها در حوضه آبریز زاینده رود و استان اصفهان اشاره کرد و افزود: میزان بارش در شرق استان 80 درصد، در شهر اصفهان 50 درصد و در سرشاخه های رودخانه زاینده رود 25 درصد کاهش داشته است.
رسول زرگرپور اضافه کرد: مدیریت استان تلاش نمود که کشاورزان در سال آبی گذشته کشت کامل را داشته و علیرغم این خشکسالی بی سابقه 20 درصد افزایش محصول را شاهد بودیم.
زرگر پور با تشریح مشکلات خشکسالی در استان و نگرانی های موجود در این زمینه گفت : کمیت و کیفیت آب شرب برای مدیریت استان بسیار حیاتی است و تلاش خواهیم کرد که بتوانیم با مدیریت درست بر خشکسالی غلبه کنیم.
استاندار اصفهان به تاخیر در بارش های پاییزه اشاره کرد و افزود:  با توجه با پیش بینی های صورت گرفته  بارش های پاییزه با تاخیر صورت می گیرد و بر همین اساس صرفه جویی در مصرف آب باید در دستور کار قرار گیرد.
رسول زرگر پور با ابراز نگرانی در خصوص تامین آب شرب گفت: تلاش خواهیم کرد با مدیریت درست مشکلی در این خصوص ایجاد نشود و تا پایان زمستان آب شرب کنترل و مدیریت گردد.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.