سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 16:10 - دوشنبه 12 مهر 1395

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان

مکتب عاشورا برای هر کس و با هر سلیقه ای قابلیت بهره گیری دارد

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: مکتب عاشورا، مکتبی جامع و کامل و برای هر کس و با هر سلیقه ای قابل بهره گیری است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان افزود: مکتب عاشورا مکتبی کامل برای بهره گیری تمام انسان ها در هر جایگاه و مقامی است.
وی اظهار کرد: عارفان از این مکتب درس های انسانی، سیاستمداران درس های سیاسی و حکومت مداران برای حکومت داری بهره می برند.
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: امام حسین (ع) متعلق به همه اعصار و دوران ها است.
حجت الاسلام صالحیان افزود: در طول تاریخ، توطئه های فراوانی صورت گرفته تا این مکتب جامع و کامل از نظرها بیرون شود و در این ارتباط عده ای پول های بسیاری خرج کرده اند تا درس های عاشورا را تحریف کنند.
وی یادآوری کرد: استعمار پیر انگلیس با درست کردن مداحان مرجعیت انگلیسی و با رواج تحلیل های انگلیسی درصدد بوده و هست تا رویکرد مردم نسبت به این مکتب را کمرنگ کند.
وی تاکید کرد: بدلیل وجود تحریف ها و توطئه های بیشمار علیه مکتب عاشورا، امروز مسئولیت هیات های مذهبی، اهل منبر، مداحان و اندیشمندان در حفاظت و حراست از درس های عاشورا بسیار سنگین شده است.
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان افزود: اهل منبر، مداحان و هیات های مذهبی باید جلوی تحریف هایی که از سوی افراد نادان به مکتب عاشورا نسبت داده می شود را بگیرند.
وی توصیه کرد: باید از درس های مکتب عاشورا برای بصیرت افزایی به نسل جوانی که در زیر خیمه های امام حسین (ع) جمع می شوند و به سینه زنی، زنجیرزنی و عزاداری می پردازند بهره گرفت.
حجت الاسلام صالحیان افزود: امروز جامعه اسلامی به افراد عاقل و اندیشمند و کسانی که به حفظ وحدت بین فرقه های اسلامی اعتقاد دارند نیاز دارد.
وی با بیان اقدامات تروریستی و خرابکاری داعش و گروه های تکفیری در یمن و سوریه با هدف ضربه زدن به اسلام و قیام سید الشهدا (ع) گفت: باید با وحدت، آرامش، صمیمت و بهره گیری صحیح از مکتب عاشورا به خنثی کردن این توطئه ها در سطح جهان پرداخته شود.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.