سرویس: اجتماعی 13:55 - دوشنبه 12 مهر 1395

در آیین افتتاح سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 مطرح شد؛

با ثبت نام اینترنتی جایگاه استان اصفهان را به بالاترین سطح ببریم

فرماندار استان اصفهان تاکید کرد: امروز در صحنه کشور رقابتی تنگاتنگ بوجود آمده که همیاری و همکاری مردم را می طلبد تا با ثبت نام اینترنتی جایگاه استان اصفهان را به بالاترین سطح ببریم.

به گزارش اصفهان شرق، آیین افتتاح سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 ویژه ماموران سرشماری شهرستان اصفهان صبح امروز در پژوهش سرای صائب با حضور فرماندار استان اصفهان و مسئولان و ماموران سرشماری استان اصفهان برگزار شد.
فضل الله کفیل فرماندار اصفهان در خصوص اهمیت سرشماری گفت: سرشماری نفوس و مسکن کاری بسیار بزرگ و هزینه بر است و همه، از رئیس مرکز آمار تا کوچکترین عنصری که کمترین دخالت را دارد پیکره یک مجموعه را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: مهمترین موضوع این است که ماموران  آمار گیر بدانند یک عنصر ساده نیستند و شخصیتی هستند که با احساس مسئولیت، مشارکت خود را اعلام کرده اند.
کفیل خاطر نشان کرد: زمانی که آمار جمعیت 80 میلیونی کشور را به جهانیان گزارش می دهیم به گفته و سند شما آمار گیران است.
وی تاکید کرد: ماموران آمار گیر باید جایگاهشان را برای خود تعریف کرده و بدانند که میزبان، شریک و صاحب کار آماری هستند نه یک مامور میهمان صرف که اگر اینگونه پندارند قطعا موفق خواهند شد.
فرماندار استان اصفهان با تاکید براینکه موفقیت در هر کاری بر دو اصل است افزود: برای ورود در هر کاری اول باید شناخت دقیق و کافی داشته و بعد از آن اهتمام و توجه ویژه ای به درست انجام دادن کار داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: سال 95 سرشماری نفوس و مسکن برای اولین بار در دو دوره اینترنتی و حضوری برگزار می شود و مهمترین کاری که در پروسه سرشماری باید انجام می شد جذب و آموزش ماموران سرشماری است.
وی افزود: جذب آمار گیران از طریق سامانه ثبت نام انجام شد و افراد براساس توانایی و سوابق انتخاب و پس از آموزش جهت یادگیری فعالیت کاری خود در 5 دوره سازماندهی شدند.
وی اظهار کرد: در شهرستان اصفهان 666 نفر مامور آمار گیر داریم و مجموعه افرادی که در ستادهای سرشماری و آمارگیری فعالیت می کنند 784 نفر هستند که در 5 دوره آموزشی تقسیم شده و از امروز به مدت یک هفته آموزش می بینند.
فرماندار استان اصفهان تاکید کرد: امروز در صحنه کشور رقابتی تنگاتنگ  بوجود آمده که همیاری و همکاری مردم را می طلبد تا با ثبت نام اینترنتی جایگاه استان اصفهان را با بالاترین سطح ببرند و مثل همیشه اصفهان را سکان دار کشتی موفقیت نمایند.
کفیل اشاره کرد: ماموران سرشماری کارت شناسایی داشته و با کاور مخصوص سرشماری به درب منازل مراجعه می کنند.
وی ادامه داد: خانواری که ثبت نام اینترنتی کردند کافیست کد رهگیری را به مامورین سرشماری داده تا بررسی کنند و از این طریق با کمترین زمان فرایند را انجام دهند.
کفیل در خصوص عدم حضور خانوارها در منزل گفت:اگر ماموران سرشماری به درب منزلی مراجعه کرده و سرپرست خانوار نبود مجددا مراجعه می کنند و در پایان پس از چند بار مراجعه ماموران سرشماری تلفنی موضوع را پیگیری می کنند.
کفیل گفت:مدت زمان کل آمار گیری یک ماهه است و تا 24 آبان باید پایان بپذیرد، برای مدیریت این کار شهر را بلوک بندی کرده و بر اساس منطقه بندی شهرداری به 7بلوک تقسیم بندی شده است.7 ستاد در هر بلوک قرار می گیرد . یک ستاد در شرق اصفهان و یک ستاد در شهر بهارستان  مستقر شده به فعالیت خود می پردازند .
در ادامه لعلی مدیر اجرایی سرشماری استان اصفهان در خصوص سیر تکاملی سرشماری گفت: در حال حاضر در مرحله سر شماری اینترنتی هستیم، هدف از سرشماری اینترنتی کاهش بار مسئولیتی ماموران آمارگیر است.
وی افزود: هر کدام از ماموران موظفند روزانه هزار تا هزار و دویست بلوک آماری خانوار را پوشش دهند.
وی تاکید کرد: هر شهروند که به صورت داوطلبانه از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام کند کمک بسیار بزرگی به تک تک ماموران سرشماری کرده است.
لعلی اظهار کرد: وظیفه همه ما این است که آحاد جامعه را به انجام سرشماری اینترنتی تشویق کنیم تا از این طریق هزینه و زمان را بخریم.
مدیر سرشماری استان اصفهان به همشهریان خود گفت : در حال حاضر مسابقه ای در کشور برگزار شده و بسیاری از استان ها که امکانات کمتر و پهنای باند اینترنت ضعیف تری نسبت به ما دارند آمار ثبت نام های اینترنتیشان از استان اصفهان بیشتر است.
وی افزود: اصفهان شهری است که در همه زمینه ها از جمله فرهنگ و هنر و امکانات و.. سرآمد دیگر استان ها بوده و انتظار می رود که نشان دهند فرهنگ آماریشان هم بیشتر از سایر استان هاست .
لعلی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهرستان اصفهان رتبه 8 در بین 25 شهرستان را دارد و امید است که تا پایان این مدت زمان رتبه آن ارتقاء یابد.
وی گفت: از 25 مهر وارد سرشماری حضوری شده و تا 25 آبان پرونده این موضوع بسته می شود.
وی افزود: با گذشت زمان سرشماری ها منسوخ نشده فقط مدلشان تغییر کرده  و مدرن تر شده، در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا بیشتر به سبک سرشماری دو مرحله انجام می دهند و امید است این شیوه  در کشور ایران هم نهادینه شود.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.