سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:30 - پنجشنبه 10 بهمن 1392

ماجرای تلاش برای ترور امام خمینی

مردی که عملیات ترور امام خمینی را فرماندهی کرد

فرماندهی عملیات اطلاعاتی را برعهده داشت که قصد آن ترور حضرت امام خمینی رحمةالله علیه، توسط زنی به نام عفت غنی پور از بستگان دور خانواده همسر امام بود که ناموفق ماند.

به گزارش اصفهان شرق، انقلاب اسلامی ایرن تا کنون، بسیار شاهد ریزش‌ها و رویش‌های افراد بوده است،‌ افرادی که آگاهانه و یا ناآگاهانه باعث سقوط و نابودی خودشان شده اند. در این مطلب صاحب نیوز به  معرفی چند نمونه از این ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی ایران اشاره کرده است:

یک سقوط کرده؛ جواد قدیری

جواد قدیری از اعضای قدیمی سازمان مجاهدین خلق که در رژیم پهلوی به زندان افتاد و در کمون مسعود رجوی قرار گرفت. زهره عطریانفر خواهر محمد عطریانفر، همسر قدیری که با شاخه اصفهان مجاهدین خلق ارتباط داشت.

قدیری پس از پیروزی انقلاب اسلامی خود را به دستگاه اطلاعاتی کشور نزدیک کرد و اطلاعات بسیاری را در خصوص کودتای نوژه از کشور خارج کرد.

گفته شده است که جواد قدیری فرماندهی عملیات اطلاعاتی را برعهده داشت که قصد آن ترور حضرت امام خمینی رحمةالله علیه، توسط زنی به نام عفت غنی پور از بستگان دور خانواده همسر امام بود که ناموفق ماند.

77de04c3ca1

گلپور چمرکوهی۴۷۵-۴۸۴

 منافق- فرقان

گروه انحرافی؛ فرقان

گروهان فرقان دو سال قبل از انقلاب تشکیل شد. و درآغاز به عنوان گروه«کهفی‌ها» شهرت داشت. اساس نظریات سیاسی آنها برخاسته از نگره‌های دکتر شریعتی است. این نظریه که هرکس انقلابی است؛ تشیع علوی دارد و سایرین همه محکوم به قبول عنوان تشیع صفوی‌اند. در ادبیات سایر گروه‌های انقلابی منحرف این دوره رسوخ یافت. فرقانی‌ها بیشترین بهره را از این نظریه بردند و ترور آیت‌الله مطهری و دیگر روحانیون را تحت این عنوان که آنان مدافع تشیع صفوی هستند، توجیه کردند. آنان تمامی روحانیت موجود منهای افراد انگشت شماری، مانند طالقانی  را نماینده رسمی تشیع صفوی می‌دیدند.  سازمان اصلی فرقان روی دوش اکبر گودرزی بود.

سایر اعضای معروف آن عبارتند از: سعید واحد، محسن سیاهپوش، حمید نیکنام، علی اسدی، بهرام تیموری، عباس عسگری و… این گروه همزمان با رشد فزاینده نسل جدید مذهبی و متاثر از جریان‌های روز توانست در شماری از مدارس و مساجد تهران‌،عده ای را جذب کند. واز آن جمله جذب معلمانی در مدرسه جهان‌آرا و کسانی از مسجد رفعت.

گودرزی تلاش کرد تا در مسجد قبا پایگاهی بدست آورد که با مخالفت شهید مفتح روبرو شد. مسجد رفعت نزدیک خیابان دولت یکی از پایگاه‌های اصلی فرقان بود. فرقان معتقد بود که ضعف عمده تشکل‌ها وسازمان‌های انقلابی از مشروطه تا آن زمان، عدم وجود نوعی آگاهی مکتبی بوده‌است. اعتقاد توحیدی فرقان عبارت است از: نمود خارجی جنگ سراسری و دائمی موجودات برای حل تضادها و راه یافتن به تکامل برتر و بالاتر، و قیامت با تعبیر روز تحقق استعدادها تعریف می شود. آنان پس از ارائه برخی آیات نتیجه می‌گیرند «پس از دید کلی وطبیعی می‌توانیم قیامت را مرحله تحقق ساعت یا فعلیت سعی عمومی موجودات به حساب آورد و از دید اجتماعی و در رابطه با پیکار خونین انقلابگران توحیدی ‌ن را نهایی‌ترین و دامنه‌دارترین و فراگیرترین و سازنده‌ترین انقلاب توحیدی و مرجع همه انقلابات تاریخی به حساب آوریم.

این گروه که فعالیت خود را از سال ۱۳۵۵ با برگزاری جلسات تفسیر قرآن شروع کرد ودر پایان سال ۵۶ به کار تدوین ایدئولوژی فرقان پایان داد.  از آن  پس، گروه، افزون برتلاش برای پیگیری کارهای ایدئولوژیک، به تحلیل‌های سیاسی و درک شرایط سیاسی جهان و طرح استراتژی جنگ مسلحانه علیه رژیم پرداخت و اولین نشریه‌اش را به نام فرقان دراسفند ۱۳۵۶ منتشر کرد. نخستین عاملی که فرقان را به رویارویی مسلحانه با جمهوری اسلامی کشاند. قربانی شدن به اصطلاح «ارزش‌های راستین تشیع سرخ علوی»همچنین تلاش برای «آزاد ساختن اسلام علی، از اسارت آخوندیسم» عامل دیگر این مبارزه قهرآمیز عنوان شده بود!

که نتیجه آن ترور شخصیت‌هایی چون آیت الله مطهری، قاضی طباطبایی، مفتح، هاشمی، سپهبد محمد‌ولی قرنی، حاج مهدی عراقی و پسرش (حسام) بود. عوامل این گروه در پاییز سال ۱۳۵۸ دستگیر و به سزای اعمال خود رسیدند.

جعفریان ۵۱۱ -۵۶۸-۵۸۰

خاطرات عزت شاهی  -پاورقی- ص ۵۳۰

 فرقان

 یک صعود کرده؛ شهید محمد علی رجایی

محمد علی رجایی در سال ۱۳۱۲ در خانواده‌ای مذهبی در قزوین بدنیا آمد. در چهار سالگی پدرش را که پیشه‌وری ساده بود. از دست داد. از چهار سالگی برای تامین معاش خانواده اش مجبوربه کار شد و به تهران آمد. ابتدا در بازار آهن فروشان به شاگردی پرداخت. مدتی را به دست فروشی گذراند و از هفده سالگی به طور پیمانی به استخدام نیروی هوایی درآمد. از این زمان با فداییان اسلام مرتبط شد. و در سال ۱۳۳۲ تحصیلات دبیرستانی را در رشته ریاضی به پایان رساند.

رجایی به دلیل فعالیتهایش علیه رژیم شاه از نیروی هوایی تصفیه و به نیروی زمینی منتقل شد ولی به دلیل اعتراض به این تصمیم و نیز فرار از آلودگیهای محیط اجتماعی آن روز، درسال ۱۳۳۴ از ارتش استعفا کرد و در بیجار به شغل معلمی مشغول شد. یک سال بعد به تهران آمد و در دانش سرای مقدماتی به ادامه تحصیل پرداخت. در این سالها با مرحوم ایت‌الله طالقانی درمسجد هدایت آشنا شد.

درسال ۱۳۳۸ لیسانس گرفت و مدت کوتاهی در ملایر و پس از آن در خوانسار به عنوان دبیر دبیرستان مشغول کار شد ولی پس از مدتی استعفا کرد و به تهران آمد و در مدرسه کمال به تدریس پرداخت و به طور همزمان، تحصیل در رشته آمار (فوق لیسانس) را نیز آغاز کرد. شهید رجایی در ۱۱ اردیبهشت سال ۱۳۴۲ به اتهام پخش اعلامیه دستگیر و زندانی شد.

رجایی

 پش از آزادی، تدریس و فعالیتهای سیاسی را ادامه داد و در۱۳۵۰ برای مدتی به خارج از کشور رفت و به ارزیابی فعالیتهای انقلابی پرداخت. در ششم اذر۱۳۵۳ به وسیله ساواک دستگیر شد و پس از شکنجه‌های توانفرسا به پنج سال زندان محکوم شد. او در روز عید غدیر سال ۱۳۵۷ از زندان آزاد شد و با پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان وزیر آموزش وپرورش، کفیل وزارت آموزش و پرورش، نخست وزیر و رئیس جمهوری انجام وظیفه کرد. و در روز هشتم شهریور ۱۳۶۰ با انفجار ساختمان نخست وزیری توسط سازمان مجاهدین خلق -منافقین- به شهادت رسید.

منبع: صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.