سرویس: اجتماعی 10:30 - یکشنبه 11 مهر 1395

هیئت های عزاداری و مذهبی نقش بسیار جدی در حفظ فرهنگ عاشورا دارند/ ایستگاه های صلواتی باید دارای مجوز باشند

ستاد هماهنگی و ساماندهی هیئت های مذهبی منطقه جرقویه علیا با حضور مسئولان هیئت ها با هدف شناسایی و سازماندهی فعالیت ها و برنامه های ماه محرم در محل بخشداری برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، در این جلسه که  با حضور هیئت های مذهبی برگزار شد، بخشدار جرقویه علیا با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و فعالیت هیئت های عزاداری گفت: مسئولان هیئت ها باید از طریق ارتقای معرفت دینی در هیئت های عزاداری و مذهبی تلاش کنند زمینه را در جهت برگزاری مراسمات دینی و شرعی بر اساس الگوی دینی ساماندهی کنند زیرا این مناسبت های مذهبی بهترین فرصت برای معرفی ائمه اطهار(ع) به جهان است و در برنامه ها باید به دنبال این مسیر باشیم.

بهزاد فر با اشاره به نقش هیئت ها در حفظ فرهنگ عاشورا اظهار کرد: نقش هیئت های عزاداری و مذهبی نقش بسیار جدی در حفظ فرهنگ عاشورا دارند و مردم ما از همین مجالس عزاداری با معرف دین آشنا شده اند پس باید در شناخت آفت هایی که مبتلا به عزاداری و هیئت هاست حساس تر باشیم و در انخاب سخنران و مداح با ملاحظه و رعایت جوانب با حساسیت بیشتری عمل کنید.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه های صلواتی در سطح شهر و روستاها افزود: برنامه و فعالیت ایستگاه های صلواتی باید مشخص باشد و این ایستگاه ها بدون مجوز از بخشداری و کلانتری حق فعالیت ندارند و در همین راستا با مشورت اعضای شورا ها و دهیاران فردی بعنوان مسئول ایستگاه صلواتی که مورد تایید باشد انتخاب می شود و فعالیت های انها را از نظر بهداشتی و شرعی و دینی نظارت می کند و در صورت بروز مشکل سریعا ان را به کلانتری شهر اطلاع می دهد.

بهزاد فر تاکید کرد: برای هر چه بهتر برگزار کردن عزاداری ها و برنامه های ماه محرم انسجام و یکپارچگی برنامه های هیئت های مذهبی، همکاری تمامی هیئت های مذهبی و مسئولان فرهنگی منطقه را خواستار شد.

شایان ذکر است منطقه جرقویه علیا دارای ۴۴ هیئت مذهبی می باشد که ۱۵ هیئت آن در شهر حسن آباد و ۲۹ هیئت در روستاهای تابعه فعالیت می کنند.

انتهای پیام/راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.