اصفهان شرق

پيامبر اسلام مي فرمايند: “احترام گذاشتن به مسلمان سالخورده احترام به خداوند است”/ شرایط مطلوب بهتر زيستن براي سالمندان مهيا می شود

کدخبر: 113995
1395/07/10 در ساعت 10:35

به گزارش اصفهان شرق، اصغر آذربایجانی در خصوص  دهم مهرماه که مقارن با اول اكتبر به نام روز جهاني سالمندان است، بیان کرد كه در سيره و روش پيامبر عظيم الشأن اسلام و ائمه معصومين سالمندان عزیز از جايگاه رفيعي  برخوردارند.
وی افزود: پيامبر نبي مكرم اسلام مي فرمايند: ” وجود پيران سالخورده بين شما باعث افزايش رحمت و لطف پروردگار و گسترش نعمت هاي الهي بر شماست ” و در روايتي ديگر مي فرمايند” احترام  گذاشتن به مسلمان سالخورده احترام به خداوند است”
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اينها نشان از جايگاه ويژه سالمندي در جامعه اسلامي است كه تكريم و تعزيز آنها وظيفه تك تك آحاد جامعه است.
وی ادامه داد: امام صادق عليه السلام مي فرمايند ” از ما نيست كسي كه بزرگسال ما را احترام نكند و به خردسال ما ترحم ننمايد” و امام علي عليه السلام مي فرمايند ” به بزرگانتان احترام كنيد تا كوچكترها هم به شما احترام كنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: لذا بايد زمينه تكريم اين سرمايه هاي اجتماعي را در فضاي كالبدي شهر  و روح حاكم بر روابط اجتماعي فراهم نماييم.
آذربایجانی بیان کرد: به حول و قوه الهي با تصويب لايحه منزلت شهروندي توسط شوراي اسلامي شهر براي 4 گروه هدف سالمندان، بازنشستگان، جانبازان ، معلولين در 3 بخش حمايتي و تسهيلاتي؛ كالبدي و فيزيكي؛ آموزشي و فرهنگي مديريت شهري موظف به ارايه خدمات ويژه براي اين عزيزان جهت تكريم و تعزيز آنها گرديد.
وی ادامه داد: در بخش حمايتي و تسهيلاتي سالمندان عزيز مي توانند تمامي خدمات تفريحي، آموزشي، ورزشي و حمل و نقلي در حوزه مديريت شهري را با دريافت كارت منزلت از ١٠٠ درصد ( رايگان) تا ٥٠ درصد تخفيف از خدمات آن بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: قطعا با تغذيه مناسب، تحرك خوب، فضاي به دور از استرس ، توانمند سازي و تكريم شهروندان ارشد جامعه شرايط مطلوب بهتر زيستن براي سالمندان عزيز مهيا خواهد شد.

انتهای پیام/ایمنا