اصفهان شرق

رعایت نکات ایمنی در برپایی خیمه ها و تکایای عزاداری الزامی است

کدخبر: 113991
1395/07/10 در ساعت 11:45

به گزارش اصفهان شرق، بهزاد بزرگزاد گفت: در آستانه فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) بسیاری از مساجد و تکایا اقدام به احداث داربست برای برگزاری مراسم های عزاداری می کنند که در این راستا باید برخی از نکات ایمنی رعایت شود تا امنیت جان عزاداران به خطر نیفتد.
وی از مسؤولان برگزار کننده مجالس عزاداری خواست برای نصب داربست های مراسم از شرکت های مجوز دار و باتجربه ها استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به نکاتی در خصوص ایمنی داربست ها، اظهارکرد: لوله های داربست به صورت کاملاً مستقیم و صاف و بدون گوشه های تیز و برنده باشند، ضوابط نصب آنها باید رعایت و اتصالات آن به صورت کامل نصب شوند.
وی با تاکید بر اینکه داربست ها وقتی ایمن هستند که به زمین متصل باشند، اضافه کرد: اگر داربست در مسیر عبور خودرو ها قرار گرفت ، باید با استفاده از چراغ های شبرنگ و چراغ های راهنمایی مجهز شود تا در هنگام شب قابل مشاهده باشد.
بزرگزاد گفت: هر گونه تابلو و پارچه ای که به داربست ها نصب می شود باید اتصال آنها به داربست ها به گونه ای انجام شود تا هنگام ورزش باد یا تکان های احتمالی احتمال سقوط نداشته باشد.
وی تصریح کرد: باید کلیه قسمت های داربست از جمله اجزای نگهدارنده، تکیه گاه ها، اتصالات و همه قسمت ها به گونه ای طراحی شود که در زمان استفاده علاوه بر ایستایی و پایداری لازم، ظرفیت پذیرش 4 برابر بار خود را داشته باشد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه کلیه عملیات نصب یا باز کردن داربست باید توسط افراد دارای صلاحیت انجام شود،اظهارکرد:  برای تامین ایستایی داربست ، حتما باید اتصالات آن به زمین متصل و احتمال برخورد خودروهای آتش نشانی یا غیره را نداشته باشد و در غیر این صورت علایم هشدار دهنده باید نصب شوند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان