سرویس: اخبار شهرستان 15:15 - جمعه 09 مهر 1395

امام جمعه شهر نصرآباد:

استقرار نظم و امنیت در جامعه در زیر چتر اقتدار نیروی انتظامی است

حجت الاسلام دشتی گفت: استقرار نظم و امنیت در جامعه در زیر چتر اقتدار نیروی انتظامی است.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، در دومین جمعه و نهمین روز از ماه مهر ” سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” نماز جمعه شهر نصرآباد جرقویه به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقاکمال دشتی اقامه گردید.

خطیب مذکور ابتدا نمازگزاران را به رعایت تقوا سفارش نمود، و ارتباط با امام زمان علیه السلام را یکی از راه های افزایش و رسیدن به تقوای الهی برشمرد ، و با قرائت این فراز از زیارت آل یاسین ” السلام علیک یا باب الله و دیان دینه” ، با استناد به آیات و روایات گفت: امام زمان علیه السلام درگاه لطف و رحمت الهی و حافظ و مدافع دین خداوند متعال است، و کارنامه اعمال ما نیز به تایید آن حضرت می رسد، و ورورد به هر راهی غیر از ارتباط با امام عصر ارواحنا فداه ؛ از جمله افتادن در دام مکاتب خودساخته و عرفان های کاذب منجر به گمراهی و خسارت دنیا و آخرت می شود.
وی در این رابطه افزود: ما باید با داشتن سبک و شکل زندگی مورد پسند امام زمان علیه السلام همچون آن حضرت یاریگر و مدافع دین خدا باشیم . وقتی در بدو تولد در گوش ما اذان و اقامه گفته می شود و در پایان با نماز میت و تلقین ما را به خاک می سپارند، باید مواظب باشیم فاصله تولد تا مرگمان آلوده به گناه نشود، و با پرهیز از موسیقی حرام ، مردم آزاری و همسایه آزاری در عروسی های خود نشان دهیم که یاریگر دین خدا هستیم.

سفارش به تقوای الهی به عنوان شعار اساسی و همیشگی نماز جمعه در طلیعه خطبه دوم نیز توسط امام جمعه نصرآباد مورد تاکید قرار گرفت، و روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی ، روز جهانی ناشنوایان و روز جهانی سالمندان اولین موضوعاتی بود، که نامبرده پیرامون آنها صحبت کرد؛ و بر ضرورت حمایت از مردم مظلوم فلسطین ، و تکریم سالمندان تاکید نمود.

کمال دشتی در ادامه با قرائت آیه 24 سوره عبس ،پیرامون روز مبارزه با سرطان، گفت: علاوه بر تایید و تاکید دین پیرامون ضرورت توجه و دقت در خوردنی ها ؛ همه پزشکان، چه افرادی که با شیوه های جدید و داروهای شیمیایی مداوا می کنند و چه آنهایی که با طب سنتی طبابت می کنند؛ معتقدند که ریشه بسیاری از بیماری ها در خوردنی هاست؛ بنابر این باید به حلال و حرام بودن ، پاک و نجس بودن و سالم و مضر بودن غذاها توجه داشته باشیم و از خوردن غذاها و تنقلاتی که بارنگ های صنعتی و شیوه های پخت سریع و…. آماده می شود خود داری کنیم تا سالم بمانیم.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و آغاز سال جدید قمری ،که با غم و اندوه اهل بیت و شیعیان شروع می شود، و آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر؛ با بیان فرازی از فرمایشات امام خمینی (ره) گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو اصل اساسی برای اصلاح جامعه و نخستین صفت مومنان و ضامن بقای همه واجبات و یک وظیفه همگانی است و ترک آن نشانه بی دردی و بی تفاوتی نسبت به اوامر الهی است.
دشتی با اشاره به آغاز عزاداری ها در ماه محرم بر ضرورت توام شدن شور و شعور در سوگواری ها و استفاده از سخنران به همراه مداح برای ارتقا عقلانیت و منطق در کنار شور و احساس و تبیین مباحث ولایت و راه های پیشگیری از نفوذ دشمن که قصد دارد با سبک های جدید عزاداری ها را از درون تهی کند،تاکید کرد ، و با اعلام راه اندازی مجمع هیات های مذهبی شهر نصرآباد گفت: هدف از تشکیل این مجمع اجرای برنامه های لازم در همه مناسبتها در طول سال با کمک هیات ها و ساماندهی مجالس ختم و عروسی و دیگر برنامه های مورد نیاز است.

دوم محرم سالروز ورود امام حسین علیه السلام به کربلا و هجرت امام خمینی (ره) از عراق به پاریس از دیگر موضوعاتی بود که توسط خطیب مذکور مطرح ؛ و با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی ضمن قدردانی از همه تلاشگران در این عرصه و تشکر از حضور بخشدار محترم و نیروهای انتظامی در نماز جمعه نصرآباد گفت: استقرار نظم و امنیت در جامعه در زیر چتر اقتدار نیروی انتظامی صورت می گیرد. همان طور که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: حفظ امنیت درجامعه اساسی ترین کار نیروی انتظامی است. بدون امنیت نه خوراک لذتی می بخشد، نه خانواده انسی در او ایجاد می کند و نه شغل و درآمد فایده دارد. امنیت که نباشد هیچ چیز نیست.امنیت مثل هوا برای انسان به طور مستمر لازم است.
وی در ادامه اتحاد و همدلی و پرهیز از دوگانگی را تنها راه پیشرفت کشور ، شهر و منطقه برشمرد و با تاکید بر ضرورت خودداری از دوقطبی سازی جامعه در سطوح مختلف گفت: اگر گوش به حرف ولایت بدهیم و بدانیم ایشان مصلحت فرد و کشور را بهتر از ما می داند ، مشکلی پیش نخواهد آمد؛ همان گونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.
امام جمعه نصرآباد راهبرد بی اعتمادی به دشمن را از مولفه های کلیدی نظام بر شمرد و با قدر دانی از مسوولانی که با مواضع انقلابی از حقوق حقه ملت در داخل و خارج کشور دفاع می کنند؛ گفت: بی اعتمادی به دشمن و در راس آن امریکا باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد و دقت داشته باشیم که هر چه ما عقب بکشیم وکوتاه بیاییم دشمن جلوتر می آید.

دشتی با تاسف بار خواندن وضعیت نژاد پرستی در امریکا و قربانی دادن رنگین پوستان در این کشور گفت: در دین ما ملاک برتری انسان ها تقواست ، اما در کشوری که خود را متمدن و مهد تمدن می داند هنوز سیاه و سفید مطرح است و شاهد نژاد پرستی و قتل سیاه پوستان در این کشور هستیم.

سرشماری نفوس و مسکن آخرین موضوعی بود که امام جمعه نصرآباد پیرامون آن سخنرانی کرد و با تاکید بر ضرورت همکاری با دولت و مسوولان و مشارکت در این سرشماری بویژه به صورت اینترنتی که تا 24 مهر ادامه دارد؛ افزود: اولین ثمره صداقت و همکاری در این سر شماری به خودمان بر می گردد. سرشماری نفوس و مسکن . جمعیت و امکانات که معلوم باشد برنامه ریزی دقیق تر است.با صداقت و قبل این که ماموران به در خانه ما مراجعه کنند، خودمان اینترنتی اقدام کنیم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.