سرویس: غیر تولیدی 13:13 - جمعه 09 مهر 1395

اعلام آمادگی پلیس برای پاکسازی یک هفته‌ای کشور از معتادان خیابانی

ورود جدی پلیس به تأمین امنیت اخلاقی و عفاف و حجاب

فرمانده ناجا با اشاره به اهتمام جدی پلیس بر تامین امنیت اخلاقی و موضوع عفاف و حجاب، برای پاکسازی یک هفته‌ای تمام شهرهای کشور از وجود معتادان خیابانی در صورت تأمین فضای نگهداری این معتادان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اصفهان شرق، سردار حسین اشتری در سخنرانی پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران امنیت را یکی از موهبت‌های بزرگ الهی خواند و با اشاره به نقش مهم نیروی انتظامی در تأمین امنیت کشور اظهار کرد: امروز به برکت خون شهیدان، هدایت‌های رهبری، هوشیاری مردم و هماهنگی دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی از امنیت مثال زدنی در کشور برخورداریم. و همکاران ما در سراسر جاده‌ها، شهرها و روستاهای کشور و همچنین با حضور در بیش از 8 هزار و 700 کیلومتر مرزهای آبی و خاکی برای ارتقای این امنیت تلاش می‌کنند.

وی با تقدیر از جان فشانی شهدای نیروی انتظامی در تأمین امنیت کشور، وضعیت امنیتی امروز ایران را وضعیتی با ثبات توصیف کرد و افزود: همکاران ما در سراسر کشور و خصوصاً در مرزها آمادگی حراست از امنیت کشور را دارند و اگر گروه‌های تکفیری، ضد انقلاب، سلفی، اشرار و باندهای مواد مخدر بخواهند به مرزهای کشور نفوذ کنند قطعاً برخورد قاطع و به موقعی با آنها انجام خواهد شد و شاهد این ادعا نیز جان فشانی همکاران ماست که توطئه‌های ضد انقلاب و گروه‌های تکفیری را در موارد متعددی در جدار مرزی و حتی خارج از مرزها خنثی کرده‌اند.

*کاهش 3 درصدی تلفات ترافیکی در 6 ماهه نخست امسال

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به وظیفه پلیس در انتظام‌بخشی ترافیکی گفت: خوشبختانه با تلاش نیروهای پلیس در جاده‌ها و راه‌های کشور شاهد کاهش 3 درصدی تلفات ترافیکی در شش ماهه نخست امسال بودیم و امیدواریم با توجه به مسئولیت دستگاه‌های دیگر بتوانیم روزی را ببینیم که کمترین تصادفات و تلفات در جاده‌ها رخ دهد.

*افزایش 40 درصدی کشف کالای قاچاق در نیمه نخست 95

سردار اشتری با بیان اینکه ورود کالای قاچاق ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌کند از جدیت پلیس در مبارزه با ورود کالاهای قاچاق خبر داد و افزو: نیروی انتظامی با توجه به تأکیدات رهبری در مقابله با ورود کالاهای قاچاق گام‌های مؤثری را با بهره‌گیری از تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود در مرزهای آبی و خاکی برداشته و خوشبختانه موفق به افزایش 40 درصدی کشفیات کالاهای قاچاق در شش ماهه نخست امسال شدیم.

وی  ادامه داد: امید است تا با برنامه ریزی نیروی انتظامی در مقابله با شبکه‌های قاچاق کالا و اهتمام ویژه سایر دستگاه‌های کشور و همچنین همکاری خوب مردم بتوانیم این راه را تا انتها ادامه دهیم.

*افزایش 30 درصدی جمع آوری معتادان متجاهر/آمادگی پلیس برای پاکسازی یک هفته‌ای تمام شهرها

رئیس پلیس کشور در ادامه سخنانش با تأکید بر ضرورت تأمین اماکن ویژه برای نگهداری معتادان متجاهر اظهار کرد: نیروی انتظامی اهتمام ویژه‌ای در مبارزه با تولید و توزیع انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی داشته و خوشبختانه اقدامات خوبی را در سال جاری انجام داده است و با همکاری مردم و اطلاع‌رسانی آنها توانسته برخورد جدی و قاطعی را با خورده فروشان مواد مخدر داشته باشد.

سردار اشتری ادامه داد: همچنین با توجه به افزایش ظرفیت اماکن نگهداری معتادان متجاهر، موفق شدیم تا 30 درصد بیش از مدت مشابه سال قبل مبادرت به جمع‌آوری معتادان متجاهر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمع‌آوری معتادان خیابان و متجاهر نیازمند تأمین فضای نگهداری آنهاست، نیروی انتظامی آمادگی دارد تا در صورت تأمین فضای مناسب برای نگهداری این افراد در کمتر از یک هفته تمامی شهرهای کشور را از وجود معتادان خیابانی پاکسازی کند.

*کاهش 4 درصدی وقوع جرایم خشن/تقاضای فرمانده ناجا برای ورود دستگاه‌های مسئول در مدیریت فضای مجازی

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام خبر کاهش وقوع جرایم خشن در شش ماهه نخست امسال گفت: به دنبال برخورد جدی پلیس با سارقان و مجرمان خشن، شاهد کاهش 4 درصدی وقوع جرایم خشن درسال جاری هستیم و پلیس با فوریت ویژه‌ای رسیدگی به پرونده‌های جرایم خشن را در دستور کار خود قرار داده و بر این اساس موفق شده‌ایم تا در بیش از 90 درصد این پرونده‌ها، مجرمان را شناسایی و تحویل مقامات قضایی دهیم.

سردار اشتری در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه هجمه دشمن در فضای مجازی گسترش یافته است، افزود: نیروی انتظامی علاوه بر رسیدگی به شکایات مردم در فضای مجازی، وقوع جرایم مختلف در این حوزه را رصد کرده و پلیس فتا با قدرت در خدمت مردم و مدیریت فضای مجازی است.

وی تأکید کرد: این انتظار وجود دارد تا شورای عالی فضای مجازی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در این فضا را پای کار آورده تا با برنامه ریزی منسجم فرصت‌های موجود در این فضا را گسترش دهیم و راه را بر سوءاستفاده‌کنندگان فضای مجازی ببندیم.

*ورود جدی پلیس به تأمین امنیت اخلاقی و موضوع عفاف و حجاب

رئیس پلیس کشور همچنین با اشاره به جدیت پلیس در پیگیری مصوبات کمیسیون عفاف و حجاب شورای انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: کمیسیون عفاف و حجاب شورای انقلاب فرهنگی بیش از 300 مصوبه داشته و علاوه بر نیروی انتظامی، 25 دستگاه دیگر را در پیگیری این مصوبات مسئول دانسته است. لذا با توجه به این وظیفه، نیروی انتظامی حتی بیش از توان خود به اجرای وظایفش متعهد بوده و از این رو تقاضا داریم تا برای احیای بیش از پیش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، تمامی دستگاه‌های مسئول پای کار بیایند.

اشتری گفت: نیروی انتظامی با توجه به وظیفه ذاتی و قانونی خود و همچنین به دنبال مطالبه مردمی، با مراکزی که اقدام به اغفال جوانان می‌کنند برخورد جدی کرده و برخورد با جرایم مشهود را وظیفه خود دانسته و به یاری خداوند این وظیفه خطیر را انجام خواهد داد.

*ارائه 13 میلیون خدمات گذرنامه، گواهینامه و سربازی در نیروی انتظامی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آماری از خدمات ارائه شده توسط نیروی انتظامی گفت: در شش ماه نخست امسال بیش از 13 میلیون خدمات گذرنامه، گواهینامه، پایان خدمت و معافیت از سوی نیروی انتظامی به مردم ارائه شده و در این مدت توانسته‌ایم پاسخگوی بیش از 13 میلیون و 400 هزار تماس مردمی با سامانه 110 و 400 هزار تماس و گزارش با سامانه 197 باشیم و امیدواریم بتوانیم با گسترش این سامانه‌ها، وظایف خود را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان با تأکید براینکه مردم مهمترین پشتوانه نیروی انتظامی هستند و پلیس اعتماد مردم را بالاترین سرمایه خود می‌داند، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با تمام توان آماده برقراری نظم، امنیت و آسایش در جامعه است و با اقتدار در مقابل قانون شکنی‌ها ایستادگی کرده و در عین حال با رأفت و عدالت در کنار مردم خواهد بود.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.