سرویس: غیر تولیدی 12:12 - جمعه 09 مهر 1395

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

واگذاری زمین و وام مسکن به ۱۰۰ هزار ایثارگر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: طبق آخرین برنامه‌ای که هفته گذشته با دولت تدبیر و امید داشتیم، مصوب کردیم، به ۱۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران زمین و وام مسکن داده شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی اظهار داشت: طبق آخرین برنامه‌ای که هفته گذشته با دولت تدبیر و امید داشتیم، مصوب کردیم، به یکصد هزار نفراز جامعه ایثارگران زمین و وام مسکن داده شود، این در حالی است که تاکنون به حدود 220 هزار ایثارگران زمین و وام مسکن داده شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: زمین و وام مسکن در سال 95 و سه ماهه اول سال 96 در اختیار خانواده‌های شاهد و ایثارگر قرار می‌گیرد تا مشکل مسکن آنها برطرف شود.

وی افزود: مابقی ایثارگران نیز طبق برنامه ششم، تا سال 98، مشکل مسکن همه آنها برطرف شده و دیگر در این زمینه دغدغه نخواهند داشت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: حدود 70 هزار ایثارگر جویای کار داریم که بنیاد شهید و امور ایثارگران در اشتغال‌زایی آنها برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

شهیدی گفت: طی سه ساله گذشته، بنیاد شهید و امور ایثارگران برای 34 هزار و 500 نفر از فرزندان ایثارگران از سهمیه استخدام 25 درصد قانونی در وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها اشتغال ایجاد کرده است.

معاون رئیس جمهور افزود: همچنین بنیاد برای 14 هزار نفر از ایثارگران با پرداخت وام و تسهیلات اشتغال برای آنها شغل ایجاد کرده است.

وی مطرح کرد: این آمار اشتغال‌زایی جوابگوی رفع بیکاری جامعه ایثارگران نیست، هر ساله از یک طرف برای افراد جویای کار، شغل ایجاد کردیم ولی آمار جدیدی از جامعه ایثارگران با فارغ‌التحصیل شدن به بیکاران اضافه می‌شوند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار، حدود 67 هزار نفر از فرزندان جامعه ایثارگر نیاز به شغل دارند، افزود: برای رفع این مشکل در حال تلاش هستیم، ولی برطرف کردن آن به وضعیت اقتصادی کشور بستگی دارد که با بهبود و رشد آن، ایجاد شغل برای جامعه ایثارگران عزیز بیشتر فراهم می‌شود.

شهیدی به فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: در راستای ترویج این فرهنگ برنامه‌های مختلفی مانند تشکیل شورای عالی فرهنگ و شهادت تشکیل شده است تا با برنامه‌ریزی دقیق و منظم این فرهنگ را در سطح کشور توسعه بدهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: فرهنگ ایثار و شهادت همان فرهنگ عاشوراست که با اشاعه‌ آن در جامعه، انقلاب اسلامی و مردم ما از گزند دشمنان بیمه می‌شود.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.