سرویس: غیر تولیدی 08:05 - جمعه 09 مهر 1395

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

هیچ فاصله‌ای بین پلیس و هیئات مذهبی نیست/ مساجد و محافل مدح و منقبت اهل‌بیت (ع) سنگرهای فرهنگی هستند

سردار آقاخانی، نیروی انتظامی را در کنار و همراه هیئات مذهبی بیان کرد و گفت: برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم‌ها و محافل روضه‌خوانی در ایام محرم و صفر صد درصد آماده هستیم.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز، فرمانده انتظامی استان اصفهان در همایش پلیس و هیئات مذهبی اصفهان در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان با اشاره به شعار «همه باهم برای امنیت و آرامش» اظهار کرد: ارزش و اهمیت مقوله امنیت، آرامش و فرهنگ در جوامع بشری برای هیچ‌کس پوشیده نیست.

سردار سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا آقاخانی نیروی انتظامی را خط‌شکن برخورد با ناهنجاری‌ها عنوان و اذعان کرد: حضور و همدلی مردم و مسئولان امنیت را برای جامعه به ارمغان می‌آورد و امروز ناجا در خط مقدم مقابله با ناهنجاری‌ها به‌ویژه ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی است.

وی بابیان اینکه فعالان هیئت‌های مذهبی فعالان در عرصه فرهنگ هستند، گفت: در گوشه و کنار کشور و جهان شاهد توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی هستیم که از آن جمله می‌توان به تهدیدهای جنگ نرم اشاره کرد.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان با اشاره به حضور گسترده و تمام‌قد دشمن در جنگ نرم، تصریح کرد: هوشیاری مردم و مسئولان در این زمان باید بیشتر از سال‌های ۹۳ یا ۹۴ باشد و آمادگی کامل برای مقابله با این هجمه‌های فرهنگی داشته باشند.

سردار آقاخانی مساجد، هیئات مذهبی و محافل مدح و منقبت اهل‌بیت (ع) را سنگر فرهنگی توصیف کرد و گفت: تقویت این سنگرها بی‌ارتباط با محافل حسینی (ع) نیست و قوی‌ترین سنگر در برابر تهدیدات جبهه جنگ نرم همین مکان‌هاست که با حضور خوب در آن‌ها می‌توان به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کرد.

وی افراد حاضر در این سنگرها را سربازان فرهنگی بیان و خاطرنشان کرد: دیروز خاک‌ریز در جنگ سخت در دفاع مقدس بود ولی امروز در شهرها و حتی منازل ما خاک‌ریز جنگ نرم زده‌شده و ما باید در مقابل تهدیدهای آن ایستادگی و آن را دفع کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به وجود ۴ هزار هیئت مذهبی در استان اصفهان، گفت: محرم و صفر فرصتی مغتنم برای ما است، مسئولان و مدیران هیئات مذهبی طلایه‌داران سنگر فرهنگی هستند.

سردار عبدالرضا آقاخانی مجموعه نیروی انتظامی استان را یک مجموعه هیئتی خادم امام حسین (ع) عنوان و تأکید کرد: امروز حفظ و اشاعه فرهنگ عاشورا نجات‌دهنده مشکلات کشور است.

وی نیروی انتظامی را در کنار و همراه هیئات مذهبی بیان کرد و گفت: برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم‌ها و محافل روضه‌خوانی در ایام محرم و صفر صد درصد آماده هستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه نباید هیچ فاصله‌ای بین پلیس و هیئات مذهبی باشد، اظهار کرد: اولویت مأموران ناجا در ایام محرم و صفر ایجاد فضایی آرام و منظم برای برگزاری برنامه‌های این ماه است، البته این همکاری باید دوسویه باشد.

سردار آقاخانی با اشاره به اجرای برنامه همیاران مُحرّم پلیس طی چندساله گذشته گفت: این حرکت آثار خوبی را به دنبال داشت که منجر به تعاملات خوب بین پلیس و هیئات مذهبی شد.

وی توجیه کردن افراد قبل از راه افتادن مراسم‌های مذهبی توسط مدیران هیئات، هوشیاری هیئات مذهبی در خصوص مسائل امنیتی، رعایت اصول ایمنی در محل استقرار هیئات مذهبی، تلاش برای جلوگیری از انسداد خیابان و کنترل محل طبخ غذاها، مراقبت از پارکینگ خودروها و موتورسیکلت عزاداران، گزارش هرگونه شیء مشکوک در تجمعات و محل‌های برپایی عزاداری، حفاظت از چادرها، رعایت ساعت برنامه‌ها، پیش‌بینی موتوربرق، تهیه جعبه کمک‌های اولیه و معرفی ۱۰ الی ۱۵ نفر به کلانتری‌های محل به عنوان همیار محرم پلیس ازجمله توصیه‌های پلیس برای هیئات مذهبی در ایام محرم و صفر عنوان کرد.

سردار آقاخانی خطاب به همه آحاد مردم به‌ویژه مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان اصفهان گفت: با برگزاری باعظمت برنامه‌های محرم پرچم اباعبدالله الحسین (ع) را به کوری چشم دشمنان و تکفیری‌ها به همه جهان نشان دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.