سرویس: اجتماعی 13:41 - پنجشنبه 08 مهر 1395

در گفتگو با دهیار کفران مطرح شد:

مسئولان صدای استمداد مردم دهستان رودشت شرقی را بشنوند

علی اسماعیلی گفت: داشتن پایگاه آتش نشانی با توجه به جمعیت این منطقه و همچنین محصولات حساس به حرارت، نیاز و خواسته به حق اهالی دهستان رودشت شرقی است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، مشکلات حوزه آتش نشانی شرق اصفهان با ارتقاء سیستم های اداری تا کنون بهبود قابل توجهی پیدا نکرده است و می طلبد تا به بهانه نام گذاری روزهای سال، بتوان برای بهبود وضع موجود اقدام اساسی کرد.

مسئول پایگاه آتش نشانی و مدیر دهستان کفران گفت: دهستان رودشت شرقی با مرکزیت کفران دارای هفت روستا، بیش از 10 هزار نفر جمعیت و فاصله مرکز این دهستان تا نزدیکترین پایگاه آتش نشانی حداقل20 کیلومتر است که بررسی مشکلات این حوزه باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

علی اسماعیلی با اشاره به جمعیت بالای دهستان کفران اظهار کرد: وجود محصولات کشاورزی حساس به حرارت مانند گندم، جو و یونجه کشاورزان، همچنین خشکی و گرمای بسیار بالای آب و هوای این منطقه و نیز فاصله زیاد این دهستان تا اولین پایگاه آتش نشانی، داشتن پایگاه آتش نشانی نیاز و خواسته به حق اهالی دهستان رودشت شرقی است.

مدیر بحران روستای کفران از  آمار بالای آتش سوزی به ویژه در زمان برداشت محصولات گندم وجو در منطقه خبر داد و افزود: در سال گذشته در دهستان رودشت شرقی 45 مورد آتش سوزی داشتیم که همه آنها خسارت مالی در برداشت و توسط پایگاه آتشنشانی کفران اطفاء حریق شد.

وی از عدم تخصیص اعتبار و امکانات به پایگاه آتش نشانی کفران سخن  گفت و مساعدت مسئولان ذیربط  برای تکمیل پایگاه آتش نشانی کفران را خواستار شد.

مسئول پایگاه آتش نشانی کفران خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پایگاه فقط یک دستگاه کامیون آتش نشانی در اختیار دارد که با توجه به جمعییت تحت پوشش این دهستان به هیچ عنوان پاسخگوی نیازها نمی باشد.

وی بیان کرد: نداشتن راننده واجدالشرایط و محدودیت های مالی و قانونی در جذب راننده واجدالشرایط این کامیون یکی از دغدغه ها و نگرانی هاست که با وعده ی مسئولان در حال تعویق می باشد.

دهیار کفران ضمن اعلام این خبر که در سال گذشته توسط دهیاری کفران ساختمانی برای پایگاه آتش نشانی کفران احداث و افتتاح شد، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با تحقق وعده های مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان، معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، تا پایان سال آینده پایگاه آتشنشانی کفران را به ماشین آلات مورد نیاز و جدید و راننده واجدالشرایط مجهز کنیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.