سرویس: غیر تولیدی 13:30 - چهارشنبه 07 مهر 1395

فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری تصریح کرد:

دوچرخه‌سواری بانوان در فضاهای عمومی ممنوع است/ افزایش ۴۰۰ درصدی برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

سردار آقاخانی حضور بانوان دوچرخه‌سوار در فضاهای عمومی را ممنوع عنوان کرد و افزود: به شهرداری اصفهان در مورد حضور بانوان دوچرخه‌سوار در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو تذکر داده‌شده است ضمن اینکه ماموران ما نیز با این افراد برخورد می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب‌نیوز، فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: هفته ناجا را با شعار «همه باهم برای امنیت و آرامش» از نهم تا ۱۵ مهرماه آغاز خواهیم کرد تا با همدلی بین پلیس و مردم عزت و اقتدار جامعه را ارتقا ببخشیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا آقاخانی هفته ناجا را فرصتی مغتنم برای بازخوانی خدمات نیروی انتظامی عنوان و خاطرنشان کرد: نقش مردم، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای کیفیت‌بخشی به مأموریت‌های ناجا هم موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود معیارهایی برای کسب بهترین و بالاترین امتیاز ایجاد امنیت توسط نیروی انتظامی از هفته ناجا سال ۹۴ تا آغاز این هفته در سال جاری در سطح استان اصفهان،‌ گفت: عنایت و لطف خدا، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب،‌ شهدا و نقش‌آفرینی ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده آن‌ها، مردم خوب و ولایتمدار استان اصفهان، همدلی و هم‌زبانی مردم و دولت با ناجا،‌ احساس مسئولیت داشتن تمام نیروهای انتظامی در تمامی لایه‌ها و هیئت‌رئیسه مجموعه ناجا از مؤثرترین عوامل تحقق بخشی به این مورد بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه گزارش عملکرد اقدامات پلیس استان اصفهان نشان از عزم جدی این نیرو برای جلب رضایت و آرامش مردم دارد، اظهار کرد: نیروی انتظامی پنج مأموریت ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقابله با سرقت، مبارزه با سوداگران مرگ، برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، امنیت بخشی به جاده‌ها و کاهش تصادفات را هدف‌گذاری کرده است.

سردار آقاخانی با اشاره به در دستور کار قرار دادن مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد: بیش از ۴۰ درصد کشفیات در این عرصه با افزایش روبرو بوده است ضمن اینکه کلیه انبارها، محل دپو و محل‌های عرضه کالای قاچاق در نقطه‌نقطه استان رصد، شناسایی و برای آن‌ها شناسنامه تهیه‌شده است و امیدوار هستیم تا پایان سال جاری حرکت عظیمی برای برخورد با آن‌ها را که مدنظر رهبر معظم انقلاب و همه مسئولان در این زمینه هست را به منصه ظهور برسانیم.

وی دغدغه اصلی نیروی انتظامی استان در مبازره و مقابله با سرقت را رساندن اموال سرقتی به صاحبانشان عنوان و تصریح کرد: مقابله با سرقت به‌ویژه جرائم خشن که از مردم سلب آرامش کرده‌اند را به‌صورت ویژه پیگیر هستیم و ازلحاظ کشفیات در این زمینه در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده‌ایم.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه در برخورد با سوداگران مرگ (مواد مخدر) سه رویکرد اصلی را مدنظر قراردادهایم، گفت: برخورد با شبکه‌های مافیایی مواد مخدر در ورود به استان اصفهان، برخورد با توزیع‌کنندگان خُرد در محلات به‌ویژه پاتوق‌ها و کانون‌های جرم و برخورد با معتادان مواد مخدر ولگرد جزء این سه رویکرد است.

سردار آقاخانی با اشاره به کشف و ضبط بیش از ۳۳ تن مواد مخدر از هفته ناجا سال گذشته تا امسال اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست امسال بیش از ۱۹ تن انواع مواد مخدر کشف و با سوداگران مرگ برخورد قاطع شد.

وی ارتقای امنیت اجتماعی را از دیگر برنامه‌های ناجا بیان کرد و توضیح داد: دشمن با همه توان در عرصه ناهنجاری‌های اجتماعی در درون کشور ما طرح‌ریزی داشته است و ما برخورد با مفاسد و شبکه‌های فساد را به‌صورت ویژه پیگیری کرده‌ایم و در تمام شاخصه‌های برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و مفاسد اخلاقی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش مواجه بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان امنیت جاده‌ها و کاهش تصادفات در درون و برون شهرها را برای پلیس مهم عنوان و اظهار کرد: با کاهش تصادفات مواجه بوده‌ایم اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله‌داریم ولی برای کاهش تصادفات فوتی نیازمند همکاری بیش‌ازپیش مردم، شهروندان، رانندگان و بعضی از دستگاه‌ها برای اصلاح جاده‌ها برای رفع نقاط حادثه‌خیز، تجهیز و تقویت پایش تصویری جاده‌ها هستیم.

سردار آقاخانی اولویت اول ناجا در اصلاح ساختار و سازمانی را ارتقا فضای سالم معنوی، انقلابی و اسلامی بیان و خاطرنشان کرد: به دنبال ارتقا روحیه انقلابی، اسلامی و معنویت در سطح کلیه نیروها هستیم.

وی بابیان اینکه امروز تنها سخت‌افزار در ناجا مورد تأکید نیست و به بُعد نرم‌افزاری هم دقت ویژه‌ای می‌شود، گفت: ارتقا سطح علمی کارکنان، ارتباط با دانشگاه‌ها، استفاده از اتاق فکر، برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی، تعالی رفتار همکاران و راه‌اندازی قرارگاه جهادی آموزش ازجمله اقدامات برای دستیابی به این مُهم بوده است.

مقام ارشد انتظامی استان اصفهان با اشاره به دیگر آمارهای اقدامات این نیرو از هفته ناجا سال گذشته تا امسال اظهار کرد: ۱.۸ میلیون تماس با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در این مدت‌زمان نشان از ارتقای اعتماد مردم به پلیس بوده، همچنین بیش از ۷۸ درصد جرائم به‌صورت علمی کشف‌شده است.

سردار آقاخانی با اشاره به افزایش سه‌درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا و ارز در مدت‌زمان یک‌ساله گفت: ۱۱۳ درصد کشفیات در این زمینه ازلحاظ ریالی افزایش داشته و بیش از ۲ هزار و ۵۲۷ نفر هم از قاچاقچیان کالا و ارز در استان اصفهان دستگیرشده‌اند.

وی از کاهش چهاردرصدی تصادفات منجر به فوت درون‌شهری خبر و ادامه داد: در جاده‌های برون‌شهری هم با ۹ درصد کاهش و درمجموع تصادفات خسارتی و جرحی با ۱۰ درصد کاهش روبرو بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان سامانه نظارت بر عملکرد پلیس ۱۹۷ را بهترین پل ارتباطی مردم با ناجا عنوان و اظهار کرد: با ۱۶ درصد افزایش تماس بیش از ۱۲۰ هزار تماس با این سامانه برقرارشده است که ۷۵ درصد مربوط به مأموریت‌های پلیس و ۲۵ درصد به امور امدادرسانی و کمک به مردم بوده است.

سردار آقاخانی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقا بخشی به سطح علمی و توانمندی‌های کارکنان ناجا در سطح استان اصفهان، گفت: ۱۶۴ دوره آموزشی ویژه کارکنان، ۱۳ مرحله برای سربازان وظیفه و ۲۶ مرحله آموزش‌های حرفه‌ای انجام‌گرفته که درمجموع ۲۶ هزار و ۱۲۴ نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: برخورد با اراذل‌واوباش و مزاحمان خیابانی ۲۳ درصد افزایش، جمع‌آوری محصولات ضد فرهنگی افزایش ۳۰ درصدی، انهدام باندهای فساد ۳۰ درصد افزایش و برخورد با تجهیزات ماهواره‌ای ۲۰ درصد افزایش داشته است.

سردار آقاخانی توجه به مسکن، معیشت، ساماندهی بیماران و توجه به بیمه کارکنان را از اولویت‌های نیرو انتظامی عنوان و تأکید کرد: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های اصلی فرماندهی ناجا رفع دغدغه‌های معیشتی کارکنان این مجموعه است.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگار صاحب‌نیوز، در مورد حضور دوچرخه‌سواران خانم در برخی فضاهای عمومی تصریح کرد: حضور بانوان دوچرخه‌سوار در منظر عمومی ممنوع است.

سردار آقاخانی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما که متأسفانه مشاهده‌شده که در برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو شهرداری اصفهان بانوان دوچرخه‌سوار هم در خیابان‌ها حضور دارند، اظهار کرد: به شهرداری تذکرهای لازم داده‌شده است و مأموران ما نیز برخورد می‌کنند، این‌گونه افراد درصورتی‌که تمایل به استفاده از دوچرخه دارند می‌توانند به محل‌های در نظر گرفته‌شده برای این موضوع مراجعه کنند.

رییس پلیس فتای استان اصفهان در ادامه بابیان اینکه جرائم سایبری با ۱۲۵ درصد افزایش روبرو بوده است، گفت: بیش از ۱۱۵ درصد از جرائم را توانسته‌ایم کشف و رصد کنیم.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به‌کارگیری بالاترین تجهیزات فنی و تخصصی در پلیس فتای استان، اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۷۵ هزار فقره اقدام مجرمانه در فضای سایبر را پایش، رصد و اقدام کرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.