سرویس: اخبار شهرستان 00:04 - چهارشنبه 07 مهر 1395

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان:

برخورد قانونی با ساخت بدون مجوز در اراضی کشاورزی/ نحوه پرداخت وجه گندم امسال، نتوانست مشکلی از کشاورز حل کند

مهرداد مرادمند گفت: قانون با هر گونه ساخت بدون مجوز در زمین کشاورزی برخورد جدی خواهد کرد و قطعا قبل از اقدام به تخریب، تذکرات لازم به صاحبان اماکن مربوطه داده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به تخریب باغ تالارهای غیر مجاز در اصفهان گفت: پس از مراحل قضایی، امروز به صورت همزمان طرح اجرای احکام تخریب دو تالار و یک باغ تالار در منطقه مَرغ واقع در جاده اصفهان – بهارستان اجرا شد.

مهرداد مرادمند با اشاره به اینکه اگر شهروندی قصد تغییر کاربری زمین کشاورزی را دارد باید به جهاد مراجعه کند، اظهار کرد: قانون با هر گونه ساخت بدون مجوز در زمین کشاورزی برخورد جدی خواهد کرد و قطعا قبل از اقدام به تخریب، تذکرات لازم به صاحبان اماکن مربوطه داده می شود.

وی افزود: مسلما قانون به صورت جدی وارد عمل شده و با جدیت نسبت به شناسایی باغ تالارها، باغ ویلاها و دیگر ساخت و سازهای غیر مجاز اقدام می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان در بخش دیگر گفتگوی خود با اشاره به نحوه پرداخت وجه گندم امسال، تصریح کرد: تاکنون 50 الی 60 درصد از وجه گندم خریداری شده توسط دولت به کشاورزان پرداخت شده است و این شکل پرداخت نتوانست مشکلات کشاورز را حل کند.

وی متدکر شد: با اشاره به صحبت های اخیر، طی دو هفته آینده کلیه وجه گندم کشاورزان پرداخت خواهد شد.

مرادمند با توجه به اینکه امسال بارندگی به میزان مطلوب نبوده، گفت: مسئولان نسبت به بازگشایی آب همت و تلاش کافی دارند ولیکن شرایط خوبی در میزان آب پشت سد نبوده و باید با کار دقیق کارشناسی نسبت به بازگشایی آب برای کشت پاییزه اقدام کرد.

وی میزان برداشت گندم در سال زراعی 94-95 را نسبت به سال گذشته مطلوب عنوان کرد و افزود: امسال 150 هزار تن گندم در شهرستان اصفهان و همچنین 240 هزار تن گندم در استان اصفهان توسط دولت خریداری شده و در این خصوص 29 هزار و 500 هکتار از اراضی به زیر کشت این محصول رفت.

مرادمند اذعان کرد: در سال زارعی 94-95، از سطح هشت هزار هکتار زمین زارعی، میزان 25 هزار تن جو در سطح شهرستان و همچنین 55 هزار تن جو در استان اصفهان خریداری شد که با توجه به نگهداری جو برای مصرف دام، این میزان قطعا بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با بیان این مطلب که امسال میزان برداشت گندم نسبت به سال قبل از رشد خوبی برخوردار بود، بیان کرد: در سال زارعی 94-93، از سطح نه هزار هکتار زمین زارعی، میزان 25 هزار تن جو در سطح شهرستان و همچنین 55 هزار تن جو در استان اصفهان خریداری و همچنین از سطح 27 هزار هکتار گندم نیز 127 هزار تن گندم در شهرستان برداشت شد که این نسبت در استان به 227 هزار تن گندم رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سهم شهرستان اصفهان از برداشت گندم و جو در استان اصفهان به میزان 60 درصد بوده که بخش عمده شهرستان اصفهان متعلق به شرق شهرستان اصفهان است.

انتهای پیام/

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.