سرویس: غیر تولیدی 16:33 - سه شنبه 06 مهر 1395

کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی:

تدبیر رهبری نقشه فتنه گران را برای روشن کردن آتش اختلاف بر باد داد/ خناسان مأیوس شدند

تدبیر حکیمانه رهبر باعث ممانعت از شکل‌گیری قطب‌بندی‌های مضر شد، چرا که متأسفانه از سوی غربی‌ها و حتی برخی از جریانات سیاسی زاویه‌دار با انقلاب اسلامی تشدید دوقطبی‌ها در جامعه پیگیری می‌شد.

به گزارش اصفهان شرق، محسن حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز، در بیان تحلیل خود از سخنان روز گذشته رهبری پیرامون توصیه به فردی برای حضور نیافتن در انتخاب به منظور ممانعت از ایجاد دو قطبی در کشور اظهار کرد: رهبری انقلاب در سخنان خود در درس خارج فقه خود اشاره ای به روایتی از امام سجاد  کرده و در تفسیر خود از این روایت  مطلبی  را بیان می کنند که به یک بهانه ای برای ایجاد اختلاف میان نیروهیا انقلاب تبدیل شده بود.

وی با اشاره به اظهار تمایل رئیس جمهور سابق کشور برای حضور مجدد در انتخابات ۹۶، و کسب تکلیف از رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب دراین جلسه توصیه کرده بودند که به صلاح کشو رو خود فرد حضور مجدد نیست،  و این مطلب باعث کشمکش ها و حر ف و حدیث هایی در فضای کشور شده بود.

کارشناس  و تحلیل گر مسائل سیاسی تأکید کرد: دامن زدن  فضای رسانه ای کشور و رسانه‌های بیگانه به این مطلب، باعث شد رهبری در تریبون درس خارج خود به این مطلب بپردازند، که این امر دلایل مهمی دارد،هرچند که رهبر عزیز بارها فرمودند من صرفاً توصیه کرده و امر نمی‌کنم.

وی تصریح کرد: تدبیر رهبری در درس خارج در درجه نخست باعث گرفتن بهانه اختلاف و تفرقه میان نیروهای انقلابی و مؤمن شد، چرا که در میان بدنه نیروهای انقلابی و مؤمن پس از انتخابات ۹۲ یک انشقاق و اختلافی شکل گرفته بود که البته تا حدودی در انتخابات مجلس این امر ترمیم شده بود ولی برای انتخابت ریاست جمهوری سال اتی باید بهبود یابد.

حاجیان با اشاره به اینکه با برگزاری سفرهای استانی که رئیس جمهور سابق به راه انداخته بود و ایجاد شائبه حضور مجدد برای انتخابات و جریانات این حرکت را انتخاباتی قلمداد کرده بودند، در حال تبدیل شدن به موضوعی برای انشقاق شده بود و رهبری با تدبیر خود در قالب توصیه به دکتر احمدی‌نژاد  برای عدم حضور، بستر به وحدت رسیدن نیروهای ارزشی را فراهم کردند.

وی عنوان کرد: دومین دلیل بیان چنین تدبیری دراین زمان از سوی رهبری به تعبیر فرمایشاتشان این است که از دو قطبی ها و قطب بندی های مضر  نگرانیم و تبعا حضور رئیس جمهور سابق به دلیل وجود حواشی خاص، این دو قطبی ها را در جامعه تشدید می کند و تنها کسی که سود آن را می برد دشمن است.

وی اذعان کرد: موج آفرینی و ایجاد قطب‌بندی‌ها و دودستگی‌ها  همواره از تاکتیک این معاندان و دشمنان بوده است که تدبیر رهبری این حربه را نقش بر آب کرد.

حاجیان ابراز کرد: دلیل سوم بیان چنین فرمایشی از سوی رهبری این است که دیده بان انقلاب اسلامی ایران به دنبال وحدت قلوب و حرکت در مسیر  واحد هستند، با توجه به شرایط منطقه و جهانی، امروزه  وحدت یک حرکت و نقطه طلایی و برکتی برای ایران است لذا پاسدار ی و تقویت  وحدت امری ضروری است و از هر عاملی که باعث ضربه به این وحدت شود، باید ممانعت کرد.

وی ادامه داد: ممانعت از سوء برداشت دشمنان از اختلافات  داخلی از دلایل  بیان چنین موضعی از سوی رهبری خواهد بود، بر این اساس در درس خارج خود فرمودند این موضع من ربطی به رادیو فردا و بی‌بی‌سی ندارد که دخالت کنند، دلیل بعدی را می‌توان به اشراف کامل رهبر معظم انقلاب بر مسائل کشور دانست  که صلاح کشور را بر عدم حضور فرد مذکور در انتخابات دیده‌اند.

کارشناس  و تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: خط و نشان هایی که برای حضور احمدی نزاد در انتخابات ۹۶ کشیده شده بود نشان از آن داشت که بعضاً جریانات سیاسی و جریان فتنه هستند که ممکن است به بهانه حضور رئیس جمهور سابق فتنه‌ای دیگر را طراحی کنند و باعث ایجاد درگیری و اختلاف شوند که رهبری با تدبیر خود نقش فتنه دشمنان و خائنان را بر آب داد.

وی با بیان اینکه دشمن، جریان ایجاد اختلاف را به‌گونه‌ای برای سال آتی و سال انتخاباتی طراحی کرده بود که حیات خودش را وابسته به دو قطبی کردن جامعه می دید ولی رهبری به خوبی توطئه دشمنان را با توصیه بر عدم حضور احمدی‌نژاد در انتخابات خنثی کردند، گفت: البته از طرفی دیگر رهبر معظم انقلاب در این فرمایش خود امتیازات ویژه‌ای برای رئیس جمهور سابق بیان کردند.

حاجیان عنوان کرد: خطاب کردن احمدی‌نژاد به عنوان بردار مؤمن، خیرخواه بودن رهبری نسبت به این فرد و توصیه از باب نگرانی همگی دلیل بر امتیازات رئیس جمهور سابق دارد و این انتظار است که احمدی‌نژاد بر این توصیه ها تمکین کند و حتی یک بیانیه ای بدهند و صحه بر توصیه های رهبر بگذارند، که قطعاً ولایتمداری آن بیش از پیش مشخص خواهد شد.

وی ابراز کرد: خناسان با این تدبیر رهبری، که قصد دوقطبی کردن و قرار دادن نیروهای مؤمن در مقابل رهبری را داشتند، خنثی‌شده و باید جبهه مؤمن و انقلابی این است که بیشتر از گذشته به فکر وحدت باشند و به مجادلات پایان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.