سرویس: غیر تولیدی 16:00 - سه شنبه 06 مهر 1395

اخبار کوتاه پلیسی از استان اصفهان

شش کشته و مجروح در تصادفات روز گذشته اصفهان/ توقیف محموله ۷۳ کیلوگرمی مواد مخدر

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف بیش از ۷۳ کیلوگرم تریاک و دستگیری دو سوداگر مرگ در عملیات شب گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک قاچاقچی حرفه‌ای قصد دارد مقداری مواد مخدر را از شرق کشور وارد اصفهان کند بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: مأموران به یکی از محورهای ورودی شهر اصفهان اعزام و خودروی فرد قاچاقچی که یک تانکر حامل مواد سوختی بود را شناسایی و متوقف کردند.

وی گفت: در بازرسی دقیق از خودرو مقدار ۷۳ کیلو تریاک که در قسمت بار تانکر جا ساز شده بود کشف شد.

کریمی ادامه داد: در این زمینه دو سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مقابله با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر در اولویت کاری نیروی انتظامی است و پلیس هرگز اجازه جولان و فعالیت به آن‌ها نخواهد داد.

* ۶ کشته و مجروح در تصادفات روز گذشته اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ساعت ۱۱ صبح روز گذشته مأموران پلیس‌راه شاهین شهر-کاشان از برخورد یک دستگاه سواری پراید با کامیون کشنده وایت در محور معلم باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: در این حادثه رانندگی سواری پراید به عقب کامیون کشنده برخورد کرده بود که متأسفانه راننده و دو سرنشین پراید در دم جان باختند.

وی بیان داشت: علت این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده‌ای عدم توجه به جلو پراید اعلام‌شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: در حادثه دیگری که در محور جندق –خور اتفاق افتاد یک دستگاه کامیون بنز با یک سواری پیکان برخورد کرده که متأسفانه سرنشین این خودرو فوت و راننده و سرنشین دیگر به‌شدت مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند.

سرهنگ کریمی اظهار کرد: کارشناسان پلیس‌راه علت وقوع این حادثه رانندگی را تجاوز به چپ کامیون بنز اعلام کرده‌اند.

* ۲۱۳ میلیون ریال کلاه‌برداری با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی رجوع دو نفر به دو کلانتری استان اصفهان و اعلام شکایت مبنی بر اینکه فردی با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی از یکی از آن‌ها طی پنج مرحله مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال و از دیگری مبلغ ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال به‌صورت اینترنتی برداشت کرده رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه ستار خسروی ادامه داد: فرد کلاه‌بردار با مالباختگان تماس می‌گرفته و اعلام می‌کرده شما در قرعه‌کشی یک شرکت معتبر برنده جایزه نقدی شده‌اید و صدای شما از رادیوپخش می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: مالباختگان پس از کسب اطمینان، فریب‌خورده و به عابر بانک مراجعه می‌کردند و عملیات‌های که فرد کلاه‌بردار از آن‌ها می‌خواسته است را انجام می‌دادند.

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه این افراد کلاه‌بردار مبلغ ۲۱ میلیون و ۳۴۰ هزار ریال از دو نفر در استان اصفهان به‌صورت اینترنتی برداشت کرده بود اظهار داشت: در این خصوص یک تیم مجرب از کارآگاهان پلیس استان تشکیل و به بررسی موضوع پرداختند.

رئیس آگاهی اصفهان تصریح کرد: کارآگاهان پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند سه متهم را در این زمینه شناسایی کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه یکی از کلاهبردارن یک دختر ۱۶ ساله بود و همه آن‌ها در یک استان دیگر زندگی می‌کردند گفت: مأموران پس از کسب نیابت قضائی به استان مزبور رفته و دو نفر از آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ خسروی از فوت یکی دیگر از کلاهبرادان که جوانی ۲۵ ساله بود قبل از شناسایی و دستگیری خبر داد و ادامه داد: در این خصوص پرونده و مستندات مربوطه تشکیل و دو متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ کارآگاه خسروی به مردم توصیه کرد: هیچ‌گاه فریب این‌گونه افراد را نخورید و به صحبت‌های آن‌ها توجهی نکنید، تحت هیچ شرایطی پای عابر بانک نروید و در صورت مواجه‌شدن با چنین شرایطی فوراً با پلیس تماس گرفته و موضوع را در میان بگذارید.

* توقیف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ حمید امیرخانی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک محموله انواع روتختی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

وی بیان دشت: ارزش برآورد شده این محموله توسط کارشناسان مربوطه دو میلیارد ریال اعلام‌شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطرنشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور می‌زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.