اصفهان شرق

موقوفات بهارستان و اصفهانک به زودی اعلام می‌شود

کدخبر: 11362
1392/11/09 در ساعت 15:45

به گزارش اصفهان شرق: حجت‌الاسلام رضا صادقی اظهار کرد: در سال آتی دو محور برای اوقاف در نظر گرفته شده است.

وی  به این دو محور اشاره کرد و تصریح کرد: تحول اقتصادی در موقوفات و دیگری تحول نیروی انسانی در سازمان اوقاف دو محور سال 93 است که بر اساس این دو محور از کارشناسان خبره استفاده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در ادامه صحبت‌های خود به مسئله شهر بهارستان اشاره کرد و گفت: شهر بهارستان در وقفنامه محمد بهادرخان ثبت و در این وقفنامه آمده است و امروز کارشناسان اداره ثبت در حال تعیین محدوده وقفی محمد بهادرخان هستند و در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود که چه قسمت‌هایی از بهارستان و اصفهانک موقوفه هستند.

وی افزود: منطقه حصه نیز وقف است حتی در وقفنامه آن از قنوات نیز نامبرده شده و قنات‌ها وقف شده‌اند، اما با توجه به اینکه مردم این منطقه محروم هستند سازمان اوقاف کل کشور این منطقه را مجزا کرده است و ساکنان آن سالانه مبلغ ناچیزی به اداره کل اوقاف در قالب پول ملک و یا مال‌الاجاره به اداره کل اوقاف پرداخت می‌کنند، اما شهرداری‌ها، آموزش و پرورش و ارگان‌های دیگر باید پرداخت‌های خود را طبق روال انجام دهند.

صادقی گفت: اداره کل اوقاف با تمام ارگان‌ها تعامل خواهد کرد و با تعامل برای احیای موقوفات قدم بر خواهد داشت و قرار است بین ارگان‌هایی که با اوقاف در تعارض هستند یک کمیته تشکیل شود و در قالب آن کمیته مشکلات بر طرف شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، افزود: وقف ویرانگر نیست بلکه موجب پیشرفت جامعه می‌شود و امیدواریم به جایی برسد که مردم و مسئولان این اتفاق شرعی را به خوبی درک کنند.