سرویس: غیر تولیدی 08:10 - سه شنبه 06 مهر 1395

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان:

اختراع دستگاه ویژه اعلام حریق توسط نیروهای مبتکر آتش‌نشانی/ همه سایت‌های بازی کودکان در اصفهان ایمن‌سازی شدند

بزرگزاد با تشریح برنامه‌های آتش‌نشانی اصفهان به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشان و ایمنی، تأکید کرد: نیروهای سازمان آتش‌نشانی در شرایط سخت با آمادگی کامل جسمی و روحی به دل معرکه‌ها می‌زنند.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از  صاحب نیوز،  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان در نشست خبری که به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای سازمان آتش‌نشانی با آمادگی کامل، قوای بالای جسمانی و روحی به انجام مأموریت‌های خود می‌پردازند.

آتشپاد بهزاد بزرگزاد با بیان اینکه معتقدیم آتش‌نشانی فقط با سخت‌افزار محض امکان‌پذیر نیست، گفت: بُعد نرم‌افزاری هم در کار ما اهمیت دارد که به همین منظور سامانه جامع اطلاعاتی سازمان را برای بهره‌وری بیشتر سازمان راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی با اشاره به تعامل انجام‌شده با مخابرات استان اصفهان، اظهار کرد: افرادی که گرفتار حادثه یا حریق می‌شوند در زمان اطلاع با استرس روبرو هستند لذا ممکن هست که آدرس محل را اشتباهی یا ناقص اعلام کنند ولی پس از انجام تعامل با مخابرات هرگونه تماسی که از طریق تلفن ثابت با ۱۲۵ گرفته می‌شود آدرس محل در نمایشگر مرکز نشان داده می‌شود تا بتوانیم بهتر به جامعه خدمت‌رسانی کنیم.

* اجرای مسیر سبز در اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از اجرای مسیر سبز خبر داد و گفت: با هماهنگی کاملی که با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان انجام‌شده برای اجرای مأموریت‌ها کلیه چراغ‌های مسیر مأموریت‌های آتش‌نشانی سبز می‌شوند تا تأخیری برای امدادرسانی به شهروندان انجام نشود چرا که ثانیه ثانیه مأموریت آتش‌نشانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بزرگزاد با اشاره به جانمایی بیش از دو هزار و ۸۰۰ «شیرهیدرانت» در شهر اصفهان، اظهار کرد: با سامانه‌ای که در سازمان آتش‌نشانی اصفهان راه‌اندازی شده به محضی که حریقی در نقطه‌ای اعلام شود بلافاصله در آن سامانه محل‌های شیرهای هیدرانت (شیرهای ثابت قرمزرنگ آتش‌نشانی در مناطق مختلف) منطقه نشان داده می‌شود تا فرماندهان ارشد تیم‌های عملیاتی از آن در صورت لزوم بهره‌برداری کنند.

وی از اختراع دستگاهی برای اعلام حریق توسط نیروهای مبتکر آتش‌نشانی اصفهان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در ساختمان‌های چهار طبقه به بالا سیستم‌های اعلام حریق الزامی است ممکن است در برخی از موارد افراد نسبت به غیرفعال سازی آن اقدام کنند، دستگاه اختراع‌شده که بر روی این تابلوها نصب می‌شود بلافاصله پس از غیرفعال سازی به سازمان پیغام هشدار ارسال می‌کند و پس‌ازآن کارشناسان سازمان به محل مراجعه و نسبت به فعال‌سازی تابلو اعلام حریق اقدام می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان راه‌اندازی سیستم تلفن اینترنتی (VOIP) در سازمان متبوعش را عملی در امتداد تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان و تأکید کرد: با راه‌اندازی این سیستم از پرداخت یک تا دو میلیون تومان ماهیانه هزینه تماس‌های تلفنی سازمان کاسته شده است ضمن اینکه امکان تماس تصویری و برگزاری کنفرانس غیرحضوری هم مهیا شده است.

بزرگزاد با اشاره به دریافت بیش از پنج گواهینامه استاندارد توسط سازمان آتش‌نشانی اصفهان از QMS استرالیا،‌تصریح کرد: جدای از دریافت، حفظ این استانداردها سخت است که به شُکر خدا با انجام اقدامات مناسب و بهره‌گیری از لوازم مناسب بازهم مفتخر به دریافت این استانداردها شده‌ایم ضمن اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان سال سه استاندارد جهانی دیگر نیز کسب خواهیم کرد.

* استانداردسازی سایت‌ها، پارک‌ها و وسایل بازی‌ شهر اصفهان

وی استانداردسازی سایت‌ها، پارک‌ها و وسایل بازی‌ کودکان را پراهمیت عنوان و تأکید کرد: تیم‌های بازرسی فنی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان بیش از ۱۸۸ سایت بازی شهر اصفهان را بررسی و استانداردهای لازم را اعمال کرده‌اند و در زمان حاضر ۱۰۰درصد این مکان‌ها ایمن‌سازی شده است و خانواده‌ها می‌توانند فرزندان خود را با امنیت خاطر به این مکان‌ها ببرند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان با متفاوت خواندن شرایط ناایمن و عمل ناایمن تصریح کرد: ما در سایت‌های بازی کودکان تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا شرایط ایمن فراهم شود ولی امکان دارد که عمل ناایمنی توسط فرد یا افراد انجام بگیرد.

* تشکیل «میزگرد تحلیل حریق»

بزرگزاد بابیان اینکه قطعاً عملیات‌های آتش‌نشانی دارای نقاط قوت و ضعف احتمالی است، اظهار کرد: پس از انجام هر عملیات اطفاء حریق «میزگرد تحلیل حریق» در سازمان تشکیل و تمام موارد انجام‌شده در مأموریت بررسی می شود تا نقاط قوت و ضعف مشخص شود، سپس تمام تلاش می‌شود تا نقایص در دیگر عملیات‌ها کاهش و نقاط قوت افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به ارتقا بخشی روزافزون علم، ایمان و عمل در نیروهای زیرمجموعه سازمان آتش‌نشانی، گفت: بیش از دوسوم نیروهای سازمان با مدرک کارشناسی مرتبط باکار خود بوده و هر روز به دنبال بالا بردن علم، ایمان و عمل خود هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان بابیان اینکه در هفته گذشته مانور «راه ایمن، عبور ایمن» انجام گرفت، تأکید کرد: با حضور نیروها فرهنگ‌سازی چهره به چهره میان مردم را برای ضرورت ایجاد مسیر باز برای تردد خودروهای امدادی در سطح شهر را انجام دادیم.

* نیروهای آتش‌نشانی در شرایط سخت با آمادگی کامل جسمی و روحی به دل معرکه‌ها می‌زنند

بزرگزاد با اشاره به افزایش توأمان حرارت در حوادث حریق، گفت: در پنج دقیقه اول درجه حرارت آتش‌سوزی به ۴۵۰ درجه و در کمتر از ۱۰ دقیقه به ۷۵۰ تا یک هزار و ۵۰۰ درجه می‌رسد و در این شرایط است که آتش‌نشانان به دل معرکه می‌زنند.

وی در گلایه‌ای اظهار کرد: نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی که کارهای ویژه انجام می‌دهند طبق نظام هماهنگ پرداخت همانند یک کارمند حقوق دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان بابیان اینکه مدیریت زمان در کار ما بالاترین اولویت را دارد،‌گفت: یکی از مهم‌ترین پارامترها برای جمع‌کردن حادثه، حریق و در کل عملیات‌ها توجه به زمان و مدیریت آن است که در کوتاه‌ترین زمان اقدامات انجام شود.

بزرگزاد ساخت فیلم و پویانمایی، مبادله تجارب با شهرهای خواهرخوانده اصفهان و چاپ کتب آموزشی را ازجمله اقدامات سازمان آتش‌نشانی اصفهان تا پایان سال اعلام کرد.

* مانور بزرگ عملیاتی امداد و نجات در شهر اصفهان برگزار می شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان با اشاره به برگزاری مانور عملیاتی امداد و نجات به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی، اظهار کرد: این مانور روبروی «آسایشگاه جانبازان شهید مطهری» در بستر خشک زاینده‌رود ششم مهرماه ساعت ۱۹ برگزار می‌شود و در آن مانور اطفاء حریق، نجات گری با کاترها، اطفاء کلبه آتش‌گرفته، عملیات کف‌سازها، انجام «عملیات یومارکشی»، تونل نجات و … منطبق با شرایط واقعی اجرا می‌شود.

بزرگزاد از دیگر اقدامات به مناسبت روز آتش‌نشان و ایمنی را رژه خودروهای سنگین و سبک آتش‌نشانی اصفهان هفتم مهرماه از ابتدای خیابان فرایبورگ به سمت گلستان شهدا اصفهان،‌ برپایی نمایشگاه آتش‌نشانی در چهارباغ عباسی، دیدار با خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم، دیدار با جانبازان و بستن عهد و پیمان با آرمان‌های آن‌ها، دیدار با آیت‌الله طباطبایی نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، برگزاری مسابقه یومارکشی و دو امدادی ویژه کارکنان، صعود به قله کوه صفه و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و سازمان آتش‌نشانی بیان کرد.

* برگزاری مسابقه طراحی پوستر با عنوان (آتش‌نشان کیست و آتش‌نشانی چیست)

وی همچنین از برگزاری نخستین مسابقه طراحی پوستر با عنوان (آتش‌نشان کیست و آتش‌نشانی چیست) از هفتم مهرماه الی ۳۰ آبان ۱۳۹۵ خبر داد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان کسب رتبه جهانی اطفاء حریق و رتبه اول ستاد تسهیلات نوروزی استان اصفهان توسط کمیته ایمنی و آتش‌نشانی را ازجمله افتخارات این سازمان عنوان کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.