سرویس: اجتماعی 08:06 - دوشنبه 05 مهر 1395

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان:

لزوم تدبیر جایگزینی تفریحی سالم به‌جای چایخانه‌ها/ مراقب تفریحات ناسالم باشید

واشیانی‌پور با ابراز تاسف از اینکه هنوز در کشور موفق نشده‌ایم جایگزین مناسبی را به‌جای چایخانه‌ها برای جوانان تعریف کنیم تا به‌خودی‌خود و بدون استفاده از روش‌های سلبی مثل تعطیلی چایخانه‌ها مردم را به سمت اماکن متنوع تفریحات سالم سوق دهیم اظهار کرد: این نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و یک آسیب‌شناسی درست است.

به گزارش اصفهان شرق، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب‌نیوز، در مورد بی توجهی به اوقات فراغت در بین افراد جامعه، اظهار کرد: قطعاً توجه نداشتن به اوقات فراغت اعضای جامعه، عوارض و پیامدهای ناخوشایندی را می‌تواند به همراه داشته باشد که در درازمدت آسیب‌های فراوانی را ایجاد می‌کند.

ندا واشیانی‌پور تأثیر مثبت اوقات فراغت و شادی را این‌گونه عنوان کرد و افزود: شادی حالت مثبتی است که در انسان به وجود می‌آید و او را آماده فعالیت و تلاش می‌کند؛ انسان به‌صورت فطری همان‌طور که به غذا، خواب، نظافت، استراحت و نوشیدنی نیاز دارد، نیازمند تفریح و سرگرمی سالم نیز هست.

وی نوجوانان و جوانان را جزء باارزش‌ترین سرمایه‌های یک کشور بیان کرد و گفت: برای این قشر علاوه بر مباحث تعلیم و تربیت باید برنامه‌های مشخصی برای تفریحشان در نظر گرفت، چراکه استفاده بهینه از اوقات فراغت و تفریح سالم نقش زیادی در شکل‌گیری شخصیت افراد دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه در دین مبین اسلام تفریح، شادی و نشاط سالم مورد تأکید قرارگرفته است، اظهار کرد: این تأکیدات به‌گونه‌ای است که مؤمنان را افرادی شوخ‌طبع و بانشاط ‌می‌دانند، ضمن این‌که تفریح سالم به‌خودی‌خود می‌تواند ابزاری گسترده برای انتقال مفاهیم فرهنگی و دینی باشد.

واشیانی‌پور با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد توجه و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت و ضرورت الگوی تفریح سالم، تأکید کرد: اگر تفریحات سالم به‌اندازه کافی در دسترس مردم نباشد یا تفریحات تعریف‌شده پاسخگوی نیاز و سلیقه اعضای جامعه نباشد طبیعتاً تفریحات ناسالم جای آن را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد بخشی را که به‌عنوان تفریح بخشی از جامعه از آن استفاده می‌کنند حذف شود، باید جایگزین‌های مناسبی برای آن تعریف شود، به‌طور مثال اگر قرار هست چایخانه‌ها تعطیل شوند ابتدا باید دلیل استفاده جوانان از چایخانه‌ها و توسعه چایخانه‌ها بررسی شود و ضمناً مکان تفریحی مناسب و ارزان‌قیمتی در دسترس مردم به‌عنوان جایگزین آن تعریف شود تا خدایی تاکرده تفریح ناسالمی جایگزین آن نگردد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به زندگی پرمشغله شهری و آپارتمان‌نشینی زندگی امروزی اظهار کرد: افراد مجبور هستند بیشتر وقت روزانه خود را صرف کار و مشکلات روزمره کنند، به همین دلیل به دنبال فرصتی می‌گردند تا شادی و آرامش را جایگزین استرس‌های روزانه خود بکنند.

واشیانی‌پور با تأکید بر اینکه تفریح سالم و نشاط را باید به‌عنوان عنصر مهم فرهنگی در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرارداد،‌ تصریح کرد: متأسفانه هنوز در کشور موفق نشده‌ایم جایگزین مناسبی را به‌جای چایخانه‌ها برای جوانان تعریف کنیم تا به‌خودی‌خود و بدون استفاده از روش‌های سلبی مثل تعطیلی چایخانه‌ها مردم را به سمت اماکن متنوع تفریحات سالم سوق دهیم و این نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و یک آسیب‌شناسی درست است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.