سرویس: غیر تولیدی 17:02 - یکشنبه 04 مهر 1395

در نشست شورای جهانی صنایع دستی در نصف جهان تاکید شد:

تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت صنایع‌دستی

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در آیین افتتاحیه اجلاس جهانی شورای صنایع‌دستی در اصفهان تاکید کرد: صنایع دستی ظرفیتی مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب‌نیوز، پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع‌دستی به میزبانی اصفهان برگزار شد.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  در آیین گشایش اجلاس جهانی شورای صنایع‌دستی در هتل عباسی اصفهان بابیان اینکه صنایع‌دستی یکی از عوامل اصلی در توسعه ملی مطرح بوده است، اظهار کرد:  نمی‌توان از نقش ویژه این صنعت در توسعه کشورها غافل بود.

مسعود سلطانی فر با اشاره به میزبانی اصفهان برای اجرای این اجلاسیه گفت: برای نخستین بار است که شهری از ایران میزبان این برنامه می‌شود و این نشان از نقش اصفهان به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی دارد، ضمن اینکه می‌توان بهترین زمینه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت صنایع‌دستی را مهیا کرد.

وی با اظهار بر اینکه از طریق اجلاس جهانی شورای صنایع‌دستی می‌توان بخش‌های مختلف ازجمله فرهنگی، اقتصادی و هنری را تقویت کرد، تأکید کرد: این اجلاس فرصتی برای تجدیدنظر در سیاست‌های جهانی برای تحول در وضعیت صنایع‌دستی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اقدامات کشور برای بهبود وضعیت صنایع‌دستی به‌عنوان صنعتی سبز، اظهار کرد: جهان در حال حاضر بیش‌ازپیش به چنین صنایعی نیاز دارد و امروز جمهوری اسلامی ایران توانست است این صنعت را به‌صورت ویژه ارتقا دهد.

* اصفهان شهر موزه‌ای بزرگ با تاریخی کهن

استاندار اصفهان صنایع‌دستی را تجلی میراث فرهنگی ملموس و ناملموس استان عنوان و اظهار کرد: اصفهان مهد هنر، فرهنگ، تمدن، معنویت، تاریخ و خلاقیت است.

رسول زرگر پور با اشاره به وجود تعداد کثیری از آثار تاریخی و هنری در اصفهان که در سازمان بین‌المللی یونسکو نیز ثبت‌شده‌اند، تأکید کرد: اصفهان شهر موزه‌ای بزرگ با تاریخی کهن است که جهانگردان و مورخان اصفهان در سفرنامه‌های خود اصفهان را افسانه‌ای یادکرده‌اند.

وی هنرمندان اصفهانی را میراثی بزرگ از فرهنگ و تمدن این دیار بیان کرد و گفت: این هنرمندان در تمام دوران توانسته‌اند با خلق آثاری بی‌بدیل و فاخر برگ‌های زرینی را در تاریخ این مرزوبوم ثبت کنند.

* اهدای نشان «دست خلاق» به هنرمندان سرشناس صنایع‌دستی ایران

به گزارش صاحب‌نیوز، در ادامه این مراسم اهدای نشان «دست خلاق» به ۱۰ تن از هنرمندان سرشناس صنایع‌دستی ایران اهدا شد.

* رونمایی از تمبر یادبود هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع‌دستی

به گزارش صاحب‌نیوز، در افتتاحیه هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع‌دستی، با حضور رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی،  رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  کشور، استاندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و جمعی دیگر از مسئولان و اشخاص هنری از تمبر یادبود هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع‌دستی رونمایی شد، ضمن اینکه «غدا هیجاوی» رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی عنوان شهروند افتخاری اصفهان را دریافت کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.