سرویس: اجتماعی 16:02 - یکشنبه 04 مهر 1395

اخبار کوتاه از پلیس استان؛

کشف و ضبط ۳۳ کیلو مُرفین/ سه میلیارد ریال لوازم‌آرایشی قاچاق در اصفهان توقیف شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف مقدار ۳۳ کیلو و ۲۷۵ گرم مرفین که در یک دستگاه خودروی پراید جا ساز شده بود خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۳۳ کیلو و ۲۷۵ گرم مرفین که به طرز حرفه‌ای در صندوق‌عقب خودرو جا ساز شده بود کشف شد.

این مسوول انتظامی بیان کرد: در این خصوص دو سوداگر مرگ دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد ویژه و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان به آن‌ها نخواهد داد.

* عدم توجه به جلو مرگ راکب موتورسوار را رقم زد

کریمی گفت: مأموران پلیس‌راه شاهین شهر-کاشان از برخورد یک دستگاه سواری پژو پارس با یک موتورسیکلت باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه در اثر این حادثه راکب ۶۰ ساله موتورسوار به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: علت وقوع این حادثه جاده‌ای توسط کارشناسان مربوطه عدم توجه به جلوی سواری پژو پارس اعلام‌شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: برابر ماده ۱۸۰ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان حق ندارند ضمن رانندگی، دخانیات استعمال کنند یا خوراکی یا آشامیدنی میل کنند و استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده می‌گردد ممنوع است و رانندگان موظف‌اند درهرحال به‌طور کامل به جلو توجه داشته باشند.

* بیش از ۳۰ میلیون خلافی در کارنامه سواری ۲۰۶

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مأموران پلیس‌راه اصفهان-شهرکرد حین کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ را جهت بررسی مدارک راننده متوقف کردند.

سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۳۰ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال جریمه پرداخت‌نشده و ۵۵ فقره تخلف حادثه‌ساز است که بلافاصله توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

وی اظهار کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی درصورتی‌که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

* کشف سه میلیارد ریال لوازم‌آرایشی قاچاق در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در مورد این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و در پی وصول خبری مبنی بر تخلیه و دپوی یک محموله لوازم‌آرایشی خارجی قاچاق در یک انبار داخل شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه ستار خسروی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی کارآگاهان به انبار موردنظر اعزام و در بازرسی صورت گرفته تعداد پنج هزار و ۴۸۶ عدد لوازم‌آرایشی خارجی قاچاق کشف کردند.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به دستگیری یک نفر در این عملیات، گفت: ارزش این محموله توسط کارشناسان مربوطه سه میلیارد ریال اعلام‌شده است.

انتهای پیام/ پایگاه خبری پلیس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.