سرویس: غیر تولیدی 13:14 - یکشنبه 04 مهر 1395

دانستنی هایی که در مورد دیابت و انسولین باید بدانیم

یک فوق تخصص غدد گفت: در بیماران دیابتی تنظیم انسولین باید با توجه به عواملی مانند برنامه غذایی و میزان فعالیت های فیزیکی و ورزش روزانه صورت گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، فریبا محسنی فوق تخصص غدد بالغین بیان کرد: مبتلایان به دیابت که انسولین تزریق می کنند، باید میزان انسولین مصرفیشان را خودسرانه کاهش یا افزایش ندهند.همچنین زمان تزریق انسولین به نوع آن بستگی دارد ولی به طور معمول مصرف انسولین قبل از غذا صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اندازه گیری قند خون افرادی که انسولین تزریق می کنند، قبل از ورزش ضروری است؛ اظهار داشت: این گروه از افراد باید در صورتی که قند خونشان در محدوده نرمال و مجاز بوده، اقدام به تزریق انسولین کنند.همچنین حداقل روزی یک بار قند خونشان را در منزل اندازه گیری کنند.
این فوق تخصص غدد بزرگسالان عنوان کرد: افرادی که انسولین تزریق می کنند در هنگام سفر باید به میزان کافی انسولین همراه با دستگاه اندازه گیری قند خون در اختیار داشته باشند.همچنین در صورت مسافرت با هواپیما باید مهمان دار هواپیما را از بیماری خود مطلع کنند.
محسنی افزود: مبتلایان به دیابت که انسولین تزریق می کنند باید قبل از رانندگی به خصوص در مسافت های طولانی قند خونشان را اندازه گیری کنند تا با کاهش قند خون و هوشیاری مواجه نشوند.همچنین خود فرد باید با علایم افت قندخون(تعریق، تپش قلب، لرزش دست، اختلال حافظه و تکلم) آشنایی داشته باشد تا در صورت مشاهده هر یک از این موارد، سریع در جهت رفع مشکل اقدام کند.
وی ابراز کرد: افرادی که انسولین تزریق می کنند باید افزون بر درمان های دارویی، وعده های غذایی خود را به طور منظم مصرف کنند و از حذف هر یک از وعده های غذایی حتی میان وعده ها خودداری کنند.
محسنی توصیه کرد: بنابرین مبتلایان به دیابت که انسولین تزریق می کنند باید با مراجعه به متخصص تغذیه و انجام آزمایش های مربوطه از رژیم غذایی خاصی که توسط پزشک معالجشان تجویز می شود پیروی کنند.
باشگاه خبرنگاران
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.