سرویس: غیر تولیدی 13:11 - شنبه 03 مهر 1395

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

آیین‌نامه اجرایی «طرح منزلت شهروندی» شهر اصفهان تصویب شد/ اجرای سه‌ماهه طرح به‌صورت آزمایشی

شریعتی با اشاره به طرح تصویب آیین‌نامه اجرایی طرح منزلت شهروندی در صحن آخرین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در شهریور ۹۵ اظهار کرد: این طرح با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان به مدت سه ماه به‌صورت آزمایشی اجرایی خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق،  نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب‌نیوز، اظهار کرد: در زمینهٔ ارائه خدمت به شهروندان ولایتمدار و با بصیرت شهر اصفهان با پیگیری‌هایی انجام‌شده طرحی برای تکریم برخی از اقشار اصفهانی در شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب رسیده بود.

احمد شریعتی بابیان اینکه تعدادی زیادی از جمعیت دو میلیون و ۲۰۰ هزارنفری شهر اصفهان را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: ازجمله دغدغه اعضای شورای شهر توجه و تکریم این قشر عزیز هست به این نکته هم باید توجه کرد هر بازنشسته‌ای سالمند هست ولی هر سالمندی بازنشسته نیست.

وی با تأکید بر این موضوع که طبق احادیث و آیات قرآن به بزرگان باید احترام گذاشته شود، اظهار کرد: به دنبال گسترش و توسعه این فرهنگ عظیم در جامعه اسلامی خودمان به‌خصوص در شهر اصفهان که پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی هستیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه دغدغه‌ای وجود داشت که چه خدمتی به سالمندان و بازنشستگان می‌توانیم ارائه کنیم، گفت: یکی از مشکلاتی که افراد در زمان بازنشستگی به دلیل اینکه افراد تحت پوشش آن‌ها افزایش پیداکرده است بعضاً با آن روبرو می‌شوند مشکل مالی و اقتصادی است که این فشارها به تشدید افسردگی یا آلزایمر احتمال دارد بینجامد.

شریعتی با اشاره به پیشنهاد و ارائه طرح منزلت شهروندی، گفت: به دنبال هستیم که تمام خدماتی که در سطح شهر ارائه می‌شود را به‌صورت ویژه برای بازنشستگان و سالمندان در نظر گرفته شود.

وی از در اختیار قرار دادن مراکز تفریحی، تفرجگاهی، ورزشی، آموزشی، فرهنگی و… در برای آن‌ها خبر داد تا گوشه‌ای از تکریم این قشر عزیز انجام بگیرد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: طی آخرین برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد در کنار سالمندان و بازنشستگان، معلولان و جانبازان هم در جامعه هدف این طرح در نظر گرفته شد.

شریعتی بابیان اینکه در حدود ۲۰۰ آیتم برای این طرح برنامه‌ریزی‌شده است،‌گفت: ۵۰ درصد تخفیف در ناوگان حمل‌ونقل عمومی،‌ تمام مراکز فرهنگی و گردشگری ازجمله باغ گل‌ها، مجموعه ناژوان، مجموعه صفه، اماکن آموزشی،‌ خانه‌های علمی، مراکز ورزشی، ایستگاه‌های دوچرخه ازجمله آیتم‌هایی این طرح بزرگ هستند که بعضاً تخفیف ۱۰۰ درصدی هم برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به طرح تصویب آیین‌نامه اجرایی طرح منزلت شهروندی در صحن آخرین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در شهریور ۹۵ اظهار کرد: این طرح با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان به مدت سه ماه به‌صورت آزمایشی اجرایی خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.