سرویس: غیر تولیدی 10:30 - شنبه 03 مهر 1395

تحولات جهان اسلام:

سقوط آخرین پایگاه تکفیری داعش در استان صلاح الدین عراق/ ادامه پیشروی نیروهای مردمی به طرف شمال شهر/ نقشه

نیروهای ارتش عراق با کمک نیروهای بسیج مردمی موفق شدند در ادامه عملیات پاکسازی استان های آلوده به داعش آخرین پایگاه گروهک تروریستی داعش را در استان صلاح الدین پاکسازی کنند.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز، نیروهای ارتش عراق با کمک نیروهای بسیج مردمی و عشایر اهل سنت منطقه موفق شدند بعد از پاکسازی روستاهای محیط شهر راهبردی «الشرقاط» واقع در شمال استان صلاح الدین عملیاتی را برای پاکسازی این شهر راهبردی آغاز کنند و طی درگیری چند ساعته با عناصر تروریستی داعش مستقر در شهر موفق شدند شهر را بطور کامل پاکسازی کنند.

12-12-2دریافت نقشه با کیفیت:

نیروهای عراقی موفق شدند در جریان پاکسازی شهر صدها تن از شهروندان و نیروهای عراقی در زندان های داعش در شهر را آزاد کنند. گروهک تکفیری داعش طی دو سال گذشته از اشغال شهر صدها تن از اهالی شهر را به جرم همکاری با دولت عراق زندانی کردند.

 

نیروهای متخصص خنثی کننده بمب از صبح روز گذشته عملیات خود را به منظور پاکسازی شهر از بمب های بکار گذاشته شده در شهر آغاز کردند و غروب روز گذشته شهر را بطور کامل پاکسازی کردند.

فرماندهی عملیات پاکسازی شهر بعد از خنثی شدن تمام بمب های بکار گذاشته شده توسط عناصر داعش اعلام کرد از فردا ساکنان شهر می توانند به خانه های خود بازگردند

همزمان نیروهای عراقی برای جلوگیری از نفوذ مجدد داعش به شهر تعدادی روستا و منطقه را در شمال شهر پاکسازی کردند و حومه شهر را نیز بطور کامل امن کردند.

شهر راهبردی الشرقاط در شمال استان صلاح الدین واقع است و بعنوان آخرین پایگاه گروهک تروریستی داعش در این استان محسوب می شد.

با پاکسازی این شهر راهبردی تروریست های مستقر در بخش های غربی استان کرکوک از جمله شهر راهبردی «الحویجه» در محاصره کامل قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.