اصفهان شرق

پرورش 200 قطعه بلدرچین با مزد ناچیز کارگری/ اولویت اولم کمک به اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی است

کدخبر: 113207
1395/07/02 در ساعت 22:52

به گزارش اصفهان شرق، کمک و يارى جوانان در جهت کشف و شناخت استعدادها و توانائى‌هاى فردى به ترتيبى که هدايت آنها را به مناسب‌ترين راه ادامه تحصيل يا اشتغال به کار و حرفهٔ مناسب سوق دهد باید از اهداف مسئولان دولتی قرار گیرد تا بتوان آینده ای درخشان را برای جوانان این مرز و بوم رقم زد.

بر این اساس هنرستان ها می توانند بستری مناسب برای پرورش نیروی کار ماهر بومی را پدید آورده و جوانان فعال و کاری را جذب رشته های عملی کند.

برخی جوانان توان کاری بالایی دارند و با ورود به مراکز فنی و حرفه ای و کار و دانش، با مشاهده کار عملی، راه و هدف خود را برای آینده مشخص شده عنوان می کنند و در صدد کمک به اقتصاد کشور بر می آیند به نحوی که از ابتدای مسیر تحصیل هم و غم خود را بر تحصیل در رشته مطلوب و مهم برای آینده کشور می گذارند.

از بین این جوانان علی آقابابایی اهل روستای کاروانچی و متولد 9 بهمن 1377، همراه رسانه ما شد تا ذوق کاری و درسی اش را برای ساعتی با هم کلاسی های خود در میان بگذارد.

علی هنرجوی هنرستان شهید کشوری شهر زیار بود که با معدل بالای 19 به رشته مدیریت گاوداری صنعتی قدم نهاد و فکرش کسب علم بالا و خدمت به جامعه بود.

*درخشش هنرجوی شرق اصفهانی در المپیاد کشوری

علی اقابابایی رتبه سوم کشوری را در چهاردهمین المپیاد کار و دانش کشوری در رشته دامپروری کسب کرد و از سطح روستا بر سکوی موفقیت در کشور رسید و به این واسطه الگوی جوانان این منطقه شد.

وی از علاقه اش به کار و دانش به خبرنگار ما این گونه گفت: در مقطع راهنمایی در مدرسه نمونه دولتی شهر هرند تحصیل کردم و رتبه ممتاز همه مقاطع تحصیلی بودم به نحوی که اول دبیرستانم را به خوبی طی کردم و در این مسیر بیشتر دوستانم فکر می کردند که من رشته های نظری را انتخاب می کنم که این گونه نشد و هدفم را روی کار و دانش گذاشتم.

5

جوان نمونه روستای کاروانچی افزود: علاقه من به رشته دامپروری به اندازه ای بود که از همان ابتدای تحصیل بدون اینکه لحظه ای دو دلی به خود راه دهم، رشته مدیریت گاوداری صنعتی را در هنرستان شهید کشوری زیار انتخاب کردم و با شوق و علاقه ای وافر تا رسیدن به مرزهای بالای علمی تلاش می کردم و هدفم این بود که بتوانم نشان دهم که هنرجویان کار و دانش و فنی و حرفه ای از ابتدا روی کار عملی مهارت کافی را کسب می کنند.

وی از روزهای ورود به هنرستان این گونه بیان کرد: زمانی که وارد هنرستان شهید کشوری شهر زیار شدم، تلاش مدیر هنرستان در کنار هنرجویان قابل ستودن بود به نحوی که با اشتیاق برای پیشرفت بچه ها، گلخانه ای احداث کرده و قراردادی با یک واحد دامپروری بستند تا هنرجو با اشتیاق بیشتر بتواند وارد محیط علم و در کنار آن عمل شود.

علی جوان ما از نحوه ورود به المپیاد این گونه گفت: زمانی که وارد رشته گاوداری شدم به جهت علاقه بسیار به این رشته، سعی خودم را برای دستیابی به موفقیت ها زیاد کردم تا اینکه در استان موفق به رتبه اول و ورود به مرحله کشوری المپیاد شدم و با توجه به تلاش شبانه روزی توانستم با نمره بالا به رتبه سوم کشوری المپیاد دست یابم و این قطعا اول راه من هست و تا رسیدن به مدارج بالای علمی تلاش می کنم.

*علاقه ام فعالیت دانشگاهی در تغذیه دام است

وی از اهداف اینده اش این گونه بیان کرد: در دانشگاه رشته دامپروری را انتخاب می کنم و خوشحالم که دوره دبیرستانم به بهترین شکل ممکن طی شد و امروز با پیش زمینه خوبی از دام، وارد دانشگاه می شوم. علاقه ام تحصیل روی تغدیه دام است تا بتوانم نقش خوبی در سلامت افراد جامعه داشته باشم زیرا تغدیه دام و پرورش دام سالم می تواند تغدیه مناسب مردم را تضمین کند.

6

*پرورش مرغ و بلدرچین با مزد ناچیز کارگری

علی اقابابایی ادامه داد: زمانی که وارد هنرستان شدم، به دنبال راه اندازی حرفه ای در منزل بودم و به واسطه شغل کشاورزی پدرم، زمینه را برای راه اندازی مرغ و بلدرچین مناسب دیدم به نحوی که با دریافت حقوق ناچیز کارگری و پس انداز آن، موفق به ساخت دستگاه جوجه کشی شدم و هم اکنون 100قطعه مرغ و 200 قطعه بلدرچین در یک سالن کوچک جنب منزلمان دارم که برایش زحمت زیادی کشیدم.

*هدفم کمک به اقتصاد مقاومتی جامعه است

این جوان موفق شرق اصفهانی با اشاره به اهداف مد نظرش این گونه افزود: متاسفانه نبود شغل مشقت های بسیاری را بر جوانان شرق اصفهان سبب می سازد و گاها وقت با ارزششان هدر می رود. هدف اصلی من از ورود به هنرستان و تحصیل در رشته های عملی رسیدن به اشتغالزایی بود که امیدوارم موفق شوم و بتوانم برای جوانانی نظیر خودم، شغلی مناسب را به وجود آورم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی تاکید بسیار دارند و مسلما اهمیت دادن به جوانان کشور و تولید داخلی می تواند کمک شایانی به اقتصاد مقاومتی بکند و من دوست دارم از جمله افرادی شوم که در زمینه حرفه و شغلم به اقتصاد کشور و علی الخصوص ارتقا اقتصاد مقاومتی کمک کنم.

حرف آخر جوان موفق تشکر از اساتیدش از جمله آقای شریفیان، موذنی و زمانی و همچنین مدیر هنرستان شهید کشوری آقای پدرام بود.

انتهای پیام/ ش