سرویس: اخبار شهرستان 15:22 - جمعه 02 مهر 1395

امام جمعه شهر ورزنه:

عقب نشینی دشمنان به دلیل ایمان راسخ مردم بود نه برجام

حجت الاسلام شامحمدی گفت: برخی می گویند برجام باعث شد دشمن عقب نشینی کند که این اشتباه بزرگیست؛ عقب نشینی دشمن بخاطر ایمان، اعتقاد و ایثار گری مردم است و باید به مردم توجه ویژه ای داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسما عیل شا محمدی امام جمعه  شهر ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر ورزنه ضمن دعوت به تقوی الهی اظهار داشت:در گفتار وکردار خود از دایره الهی خارج نشویم ورضای خداوند متعال را درنظر بگیریم .

خطیب  جمعه ورزنه به ایام غدیر وعید ولایت  اشاره و تصریح کرد: خداوند متعال در آیه 3 سوره مائده می فرماید این روز ،روز یاس وناامیدی دشمنان است بخاطر معرفی امیرالمومنین علی (ع) بعنوان جانشین ووصی خود برمردم که متاسفانه برادران اهل تسنن اعتقادشان نسبت به یاس ونا امیدی محرمات در ابتدای آیه است وبصیرت و درک این آیه را ندارندکه با اعلام جانشینی حضرت علی (ع) به مردم ،دین خدا کامل وراه نفوذ کفاربسته می شود .

حجت الاسلام شامحمدی با اشاره به بعضی از شبهات در ارتباط با معرفی امیرالمومنین در مکه بیان  داشت : بعضی ها می گویند چرا در مکه که همه اقوام وگروه ها در مناسک حج حضور داشتند پیامبر گرامی (ص)اسلام حضرت علی (ع) را معرفی نکردند بخاطر این بود که منافقین با هله هله کردن نگذاشتند این معرفی صورت بگیرد که منجر به معرفی ایشان در غدیر خم انجام گرفت.

 وی درادامه گفت : در روایتی از پیامبر وارد شده است که امت پیامبر به 73 فرقه تبدیل می شوند که بجز یک فرقه بقیه اهل آتش وعذاب الهی هستند وآن فرقه اهل بهشت شیعیان هستند که ولایت حضرت علی (ع) را پذیرفته اند وشهادتین را هم بر وحدانیت خداوند متعال وهم بر رسول خدا وهم بر خلیفه وجانشین پیامبر بر زبان جاری می کنند.

امام جمعه ورزنه به مفتخر بودن به ولایت امیرالمونین علی (ع)  اشاره وافزود:ما مفتخریم که زیر چتر و پرچم ولایت امیرالمومنین علی (ع) قرار گرفته ایم واز خداوند متعال می خواهیم که این افتخار را از ما ونسل بعداز ما نگیرد.

حجت الاسلام شا محمدی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به ایثار گری های مردم غیور ایران اسلامی اشاره و اظهار داشت :هشت سال جنگی که رژیم بعث عراق با حمایت کشور های غربی ودشمنان نظام بر ما تحمیل کرد مردم غیور و ولایتمدار ایران بیش از 200هزار شهید وهزاران جانباز وایثارگر وآزاده تقدیم این انقلاب ونظام نمود تا امنیت واستقلال کشور حفظ شود وباید این رشادت ها وایثار گری ها را به نسل امروز و آینده انتقال داد تا همیشه زنده وجاودانه بماند.

امام جمعه ورزنه به جنگ نرم دشمنان نظام واسلام  اشاره و  بیان داشت: امروز دشمنی که از جنگ سخت مایوس شده است دست به جنگ نرم رو آورده که متاسفانه خیلی از خانواده ها دچار این جنگ شده اند که باید با بصیرت ومواظبت از نسل جوان نگذاریم در این جنگ نرم دشمن، شکست بخوریم.

خطیب جمعه شهر ورزنه به روز خانواده  اشاره وافزود: سوره هل اتی بخاطر ایثار گری اهلبیت پیامبر نازل گردید که این روز را روز خانواده نام گذاری کردند که باید همانطور که برای غذای جسم خانواده وفرزندانم تلاش می کنیم واهمیت می دهیم  در پرورش روح وتربیت اسلامی فرزندانمان هم مواظبت کنیم ودر این راه کوتاهی نکنیم.

حجت الاسلام شامحمدی به روز مباهله  اشاره و بیان داشت : روز مباهله روز مناظره پیامبر گرامی اسلام واهلبیت مطهرش با مسیحیان نجران بود که بحمدالله امروز هم شیعیان وعلمای ما با دستی پر آمادگی مناظره با هر کسی را دارند وجهت اثبات وحقانیت دین اسلام ومذهب شیعه تلاش های فراوانی شده است.

خطیب جمعه ورزنه به سخنان سخنگوی دولت در ارتباط با قراردادFATF  اشاره و افزود: سخنگوی دولت گفتند که بررسی قراردادFATF نباید در تریبون نماز جمعه بررسی شود وباید در شورای امنیت ملی بررسی شود که این گفته صحیح نیست تمام مسائل روز ومهم کشور باید در تریبون نماز جمعه بررسی وتذکر داده  شود تا مردم از مشکلات وبرنامه ها باخبر باشند

حجت الاسلام شا محمدی به برجام  اشاره و اظهار داشت: بعضی ها می گویند برجام باعث شد دشمن عقب نشینی کند که این اشتباه بزرگیست عقب نشینی دشمن بخاطر ایمان ،اعتقاد وایثار گری مردم است وباید به مردم توجه ویژه ای داشت.

امام جمعه ورزنه به درخواست مقام معظم رهبری از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره افزود: ایشان از سپاه خواستند تادر عرصه فرهنگی ،سازندگی ،خدمت به مردم ودستگیری از مستضعفین وتولید فکر ورود پیدا کند که این نشان از کم کاری دولت است باید دولت مردان توجه کنند که کشور در چه وضعیتی قرار دارد ومردم چه سختی هایی را متحمل می شوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.