سرویس: سیاسی 17:05 - جمعه 02 مهر 1395

جانشین فرمانده کل سپاه:

تعامل با آمریکا به هیچ دردی نمی خورد/سپاه یک نهاد قانونی و قدرتمند است و شرایط برای مقابله با قدرت‌های بزرگ را دارد

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تعامل با آمریکا به هیچ درد ما نمی‌خورد، گفت: این ساده‌لوحی سیاسی است که فکر کنیم آنها در معاهدات خود عادلانه، منصفانه و مردانه عمل می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، سردار “حسین سلامی” جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به منظور تبیین توانمندی های نیروی مسلح در گفتگوی ویژه خبری  حضور یافت .

سردار «حسین سلامی» با بیان اینکه کشور ما به واسطه حماسه‌های ماندگار سال‌های دفاع مقدس در امنیت کامل قرار دارد، گفت: امروز ضرورت خوداتکایی و استقلال در توسعه قدرت دفاعی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و ما افتخار داریم که در تولید، توسعه و گسترش همه جنگ‌افزارها کاملاً براساس استعداد و توان داخلی خود عمل کرده و مستقل هستیم.

سردار سلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین با قدرت‌های بزرگی مثل آمریکا، روسیه و چین برابری می‌کند و برخی قدرت‌های بزرگ خواهان محصولات ما هستند، گفت: امروز پهپادهای ما در عمق 3 هزار کیلومتر قابلیت تصویربرداری و شلیک راکت دارند.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با موشک‌های نقطه‌زنی نظیر فاتح، ذوالفقار، بدر، سجیل، خلیج فارس و هرمز اهداف دشمن را مورد هدف قرار دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز جنگلی از موشک‌ها در تونل‌ها و سیلوها و اماکنی خاص آماده شلیک هستند.

سردار سلامی در خصوص خرید سامانه S300 از روسیه نیز گفت:‌ما از این سامانه کاملاً بی‌نیاز هستیم و ورود آن به کشور تنها به خاطر قراردادی بود که داشتیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بدون اتکا به هیچ کشوری تمام تسلیحات را خودش ساخته و به‌روز می‌کند، گفت: این در حالی است که ما در حصر تسلیحاتی و محاصره اقتصادی به این توان رسیده‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد:‌آمریکایی‌ها همواره برای حل چالش‌های خود از قدرت نظامی‌شان استفاده کرده‌اند و این قدرت را ابزار سیاسی خود می‌دانند لذا همیشه اولویت آنها را در مواجهه با نظام‌های مخالف‌شان دیده‌ایم و معتقدیم اگر آمریکایی‌ها در طرف مقابل خود اقتدار نظامی نبینند آن وقت مسائل سیاسی‌‌شان را در هوا، دریا و زمین حل می‌کنند.

جنگلی از موشک در تونل‌ها و اماکن خاص برای دشمن آماده کرده‌ایم/ تعامل با آمریکا به هیچ دردی نمی‌‌خورد/ دل‌بستن به عملکرد عادلانه آمریکایی‌ها ساده‌لوحی است

سردار سلامی ادامه داد: در دیپلماسی هسته‌ای، آمریکایی‌ها همواره از گزینه نظامی سخن گفتند اما جرأت نداشتند در این خصوص اقدامی کنند و برای این است که آنها در مقابل ما احساس اقتدار نمی‌کردند و همه موضوعات از طرف آنها با احتیاط، احترام و نگرانی دنبال می‌شد و دلیل آن نیز این است که می‌دانند عواقب حمله به ایران برای‌شان بسیار مخرب است.

وی تأکید کرد: هر دشمنی بخواهد به عزت و استقلال ملت ایران خدشه‌ای وارد کند آنها را در هر نقطه‌ای از جهان که باشند دنبال می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص برخی اظهارنظرهای اخیر درباره نیروهای مسلح گفت: خلع سلاح آلمان و ژاپن خواست و اراده خود آنها نبود بلکه این قدرت‌های جهانی بودند که این کار را کردند و حتی قانون اساسی آلمان را آمریکایی‌ها نوشتند و امروز آمریکایی‌ها در ژاپن مستقرند و هر چند وقت یکبار خبری از تجاوز ناموسی از سوی آنها اعلام می‌شود.

سردار سلامی اظهار داشت:‌ اگر امروز کشور ما در میان این همه ناامنی منطقه و محاصره همه‌جانبه مسیر پیشرفت را طی می‌کند به خاطر اقتدار ملت تحت رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب است.

وی اضافه کرد: مطمئنم همان بدعهدی‌ها و تعاریف ناعادلانه و ساختگی که در روابط بین‌الملل ساخته می‌شود در FATF هم وجود خواهد داشت. اصلاً موضوع پولشویی و گردش مالی به سمت گروه‌های تروریستی مطرح نیست والا داعش با کدام پول و حمایت چه کسی به وجود آمد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: اسناد بسیار دقیقی داریم که نشان می‌دهد چند فروند هواپیمای باربری از سال 2012 تا 2014 برای داعش و گروه‌های تروریستی سلاح و تجهیزات بردند آیا همین‌ها الان از FATF دفاع نمی‌کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: مطمئنم این کنوانسیون و معاهده FATF وسیله‌ای برای رصد گردش مالی ما و اهرمی برای تأثیرگذاری بر ما است.

وی تأکید کرد:‌ این موضوع ابداً هیچ تأثیری روی حرکت سپاه نخواهد داشت چون سپاه یک نهاد قانونی و قدرتمند است و شرایط برای مقابله با قدرت‌های بزرگ را دارد و تأثیر خود را در دوردست‌ها ایجاد کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما هیچ نگرانی‌ای در این موضوع نداریم، گفت:‌ اینگونه تعهدات راهگشای تغییر سیمای امنیتی منطقه و جهان نخواهد بود.

سردار سلامی در خصوص حمایت ایران از گروه‌های مقاومت اظهار داشت: حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی گروه‌های کاملا مردمی هستند که از حق خود دفاع می‌کنند و اینکه از ما بخواهند آنها را تروریست بشماریم به هیچ‌وجه پذیرفته نیست.

وی گفت:‌ اگر ما نیرنگ سیاسی آمریکا را بپذیریم و به آنها اعتماد کنیم باید بدانیم آنها برابری و مساوات در تعامل را نمی‌پذیرند و ما مجبور می‌شویم از دستاوردهای خودمان دست بکشیم و براساس ملاحظات آنها زندگی کنیم در حالی که می‌دانیم آنها تاکنون هیچ دردی از هیچ مظلومی را دوا نکرده‌اند و این منطق آنها است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها اصلاً منطق سیاسی ندارند و فقط منطق قدرت را می‌فهمند، گفت: بنابراین چه دلیلی دارد با آنها معاهده ببندیم و بخواهیم با آنها دوست شویم در حالی که آنها هیچ‌گاه دوست ما نخواهند شد.

سردار سلامی تصریح کرد: این تعامل به هیچ دردی نمی‌خورد و بهتر است ما هم وقت خود را تلف نکنیم.

وی گفت: این ساده‌لوحی است که فکر کنیم آمریکایی‌ها در معاهدات خود عادلانه، منصفانه و مردانه عمل می‌کنند.

انتهای پیام/مشرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.