سرویس: اجتماعی 15:09 - جمعه 02 مهر 1395

گزارشی از فعالیت مرکز بزرگ فرهنگی - دانش‎آموزی اصفهان

فعالیت گسترده بزرگترین هیئت دانش‌آموزی اصفهان در منطقه محروم

بزرگترین هیئت دانش‌آموزی شهر اصفهان در آستانه محرم امسال و همزمان با ایام اعیاد قربان تا غدیر، نخستین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت. جشنی برای یک سالگی فعالیتهای فرهنگی مرکزی در دل مناطق محروم اصفهان.

به گزارش اصفهان شرق، مرکز فرهنگی آینه که از یک سال پیش و با رویکرد اجرای فعالیتهای فرهنگی در مناطق محروم شهر اصفهان آغاز به کار کرده، این روزها، نخستین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.

توجه به موضوع فعالیتهای فرهنگی در نقاط مختلف شهر اصفهان و مناطق محروم این شهر، از مهمترین رویکرد این مرکز فرهنگی به شمار می‌رود و مسئولان آن تلاش می‌کنند در این راستا گام‎‌هایی عملیاتی بردارند.

همایش “لحظه‌های ناب” و جشن تولد یک‌سالگی مرکز فرهنگی آینه با رونمایی از کتاب “من، عشق، مخاطب خاص”، تألیف حجت‌الاسلام محمد داستان‌پور همزمان با اعیاد قربان تا غدیر، و به همراه رونمایی از پوستر محرم این مرکز فرهنگی در اصفهان برگزار شد.

در این دو همایش که با حضور جمعی از دختران دانش آموز و دانشجوی اصفهانی در سالن سپاه ناحیه امام صادق (ع) و همچنین در فرهنگسرای مادر با حضور جمعی از دانش آموزان پسر برگزار شد، از جدیدترین تألیف حجت‌الاسلام محمد داستان‌پور مدیر گروه فرهنگی فانوس (ویژه دختران) و مرکز فرهنگی  آینه (ویژه پسران) پیرامون موضوع «تفاوت بین شیفتگی با عشق، تفاوت بین عاشق‌های درونی و واقعی» ویژه نوجوانان و جوانان رونمایی شد.

مدیر مرکز فرهنگی آینه در حاشیه این مراسم پیرامون رونمایی از این کتاب اظهار داشت: در زمینه کتاب‌های مربوط به نوجوانان در بازار کتاب شاهد خلایی بودیم، به این صورت که کتاب‌هایی که با محوریت نوجوانان و جوانان و با ادبیات مختص به این گروه سنی باشد کمتر به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام محمد داستان پور ادامه داد: مسائل مبتلابه در سنین نوجوانی و جوانی بسیار وجود دارد که بازار آن نیز داغ است اما هیچگونه روشنگری و تبیینی پیرامون آن انجام نشده است.

وی بیان کرد: یک بسته حاوی چند جلد کتاب را تهیه کرده‌ایم که نزدیک به 10 دغدغه اصلی قشر نوجوان و جوان در آن مطرح شده است، در این بسته تهیه شده نخستین موضوعی که به آن پرداخته شده مهمترین سرمایه انسان است.

مدیر مرکز فرهنگی آینه  با بیان اینکه این سرمایه بحث محبت و دلدادگی است، گفت: امروز همه از عشق و محبت دم می‌زنند اما تعریف صحیحی از عشاق واقعی و یا دروغین وجود ندارد، بنابراین سعی کردیم در این بسته، نخستین کتاب مرتبط با این موضوع با محوریت عشق و دلدادگی باشد.

وی ادامه داد: نام این کتاب من، عشق، مخاطب خاص است که سعی کردیم در این کتاب بدون هیچگونه تعصبی و خارج از زاویه دید صرفا مذهبی مسئله عشق را در زندگی بشر تجزیه و تحلیل کرده و در نهایت ویژگی‌های یک عشق واقعی را تبیین کنیم تا جوانان با خواندن این کتاب با دیدی روشن با این مسئله برخورد کنند.

حجت‌الاسلام محمد داستان پور پیرامون معرفی این کتاب به قشر نوجوان و جوان خاطرنشان کرد: از این کتاب در جلسات مختلف رونمایی شده و از طریق کلیپ‌های تبلیغی و انتشار آن در طریق فضای مجازی، نشر پوسترهای تبلیغی و تبلیغات چهره به چهره به معرفی این کتاب برای استفاده هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان می‌پردازیم.

مرکز فرهنگی آینه و گروه فرهنگی فانوس با هدف زمینه سازی برای تربیت جوانانی آشنا با معارف ناب شیعی و معتقد به جمهوری اسلامی ایران و تلاشگر در راستای نشر معارف شیعی و به منظور بسترسازی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی برای جوانان در راستای تلاش برای تحقق زمینه ظهور امام زمان (عج) تشکیل شده است.

آشنایی مخاطبان با فرهنگ ناب شیعی و نهادینه کردن باورهای اعتقادی، شبهه زدایی و پاسخ به سوالات و دغدغههای فکری مخاطبان، معرفی مبانی جمهوری اسلامی به ویژه جایگاه اصل ولایت فقیه، ترویج و تعمیق معرفت و محبت اهل بیت، غنی سازی اوقات فراغت، تقویت روحیه تحصیلی و علمی بین اعضا با شعار یک گام به جلو از جمله اهداف این دو مجموعه  است.

تصاویری از این مراسم را مشاهده می‌کنید:

 

انتهای پیام/تسنیم

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.