اصفهان شرق

ماه محرم ظرفیت بسیار عظیمی برای خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن است

کدخبر: 112996
1395/07/01 در ساعت 17:05

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی در همایش عاشورائیان که در جوار امامزاده احمد بن محسن بن زین‌العابدین نطنز با حضور مسئولان برگزار شد اظهار کرد: واجب الهی از نظر امام علی (ع) این است که امربه‌معروف و نهی از منکر رعایت شود ولی دو دلیل عمده باعث کمرنگ شدن آن است یک تلاش فرهنگی دشمن و دوم اینکه روش و شرایط آن به‌خوبی رعایت نمی‌شود.

وی افزود: هزاران روایت به تبیین امربه‌معروف و نهی از منکر پرداخته است و در آن تأکید شده که شرایط آن باید اجرا شود و در همین روایات تحلیل اقوام و مللی که به دلیل فراموشی این واجب به نابودی کشیده شدند را متذکر شده است.

عروجی ادامه داد: یکی از شرایط وجوب امربه‌معروف و نهی از منکر باید وجود داشته باشد و احتمال تأثیر از آن جمله است و اینکه اگر جایی حرفی تأثیری نداشته باشد گفتن آن بی‌فایده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: اما این شرط جزو شروط مؤخر است و انسان باید بداند همیشه امربه‌معروف و نهی از منکر واجب است و اگر جایی احتمال تأثیر وجود نداشت باید متوجه روش‌های امربه‌معروف و نهی از منکر باشیم و نوع امربه‌معروف کردن ما مهم است.

وی خاطرنشان کرد: روش‌های مختلف برای تأثیر گذاشتن وجود دارد و باید در پی همه روش‌ها رفت و نباید به بهانه عدم تأثیر این معروف ترک شود و چنانچه اگر واقف به این امر نباشیم هم برای خودمان و هم برای دیگران مشکل و دردسر درست می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: امربه‌معروف و نهی منکر فروتنی نیاز دارد نه گردنکشی و صبوری و آستانه تحمل ما هم باید زیاد باشد و چون شما هیئتی‌ها مسؤولیت و حرکات شما الگو هست باید توجه به این امر داشته باشید.

اروجی خواستار برگزاری شایسته مراسم مذهبی در ماه محرم و صفر شد و بیان کرد: ماه محرم ظرفیت بسیار عظیمی برای جامعه اسلامی است و درحالی‌که تمام دشمنان در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، برگزاری مراسم مذهبی و عزاداری باعث می‌شود هیأتی‌ها با حرکت عظیم خود و برنامه‌های دشمن را نقش بر آب کند.

وی نمونه بارز این اتحاد عظیم را راهپیمایی میلیونی اربعین برشمرد و گفت: روزی امام عزیز ما آرزوی داشتن ارتش 20 میلیونی را داشت و امروز می‌بینم این ارتش عاشق اهل‌بیت شکل‌گرفته و در سال گذشته در بین راه نجف و کربلا صف نماز جماعت 27 کیلومتری شکل گرفت که دشمن حساب کار به دستش آمد و وحدت مسلمانان در کربلا متجلی شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد: در روز تاسوعا و عاشورا سعی کنید در یک ساعت مشخصی که هیأت‌ها برنامه نداشته باشند با جمع شدن همه هیئت‌ها اجتماع عظیم عزاداری تشکیل داده و حتی به مدت یک ساعت به‌صورت جمعی عزاداری کنید که این اجتماع موجب وحشت دشمن می‌شود.

وی بر تیزهوشی مسئولان هیئت‌ها در تشخیص بدعت‌ها و جلوگیری از انجام آن‌ها تأکید و افزود: برخی از هیأت‌های مذهبی خواسته و یا ناخواسته به اختلافات مذهبی دامن می‌زنند و این وظیفه شورای هیئت‌های مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی است که هوشیارانه در این زمینه عمل کنند.

اروجی در فراز دیگری از سخنانش به مسئله غدیر اشاره کرد و مردم را به تفکر دراین‌باره فراخواند و گفت: قصه غدیر محدود به آنچه ما شنیدیم نیست، پیامبر این‌همه مقدمه‌چینی نکرد تا بگوید هر کس من دوست او هستم علی هم دوست اوست، اگر مسئله ولایت و غدیر درست تبیین نشود در جامعه اسلامی خود هر آن باید منتظر وقوع عاشورایی دیگر بود.

وی با یادآوری پیمان سه‌روزه مردم با حضرت علی (ع) در صحرای حجاز و اهمیت این واقعه سه‌روزه تصریح کرد: واقعه عاشورا در یک روز اتفاق افتاد ولی متأسفانه این واقعه سه‌روزه نسبت به تبلیغ دینی آن کوتاهی شده است.

انتهای پیام/فارس