سرویس: اجتماعی 17:05 - پنجشنبه 01 مهر 1395

مدیرکل سازمان تبلیغات اصفهان:

ماه محرم ظرفیت بسیار عظیمی برای خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در حالی‌ که تمام دشمنان در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، برگزاری مراسم مذهبی و عزاداری باعث می‌شود هیأتی‌ها با حرکت عظیم خود، برنامه‌های دشمن را نقش بر آب کنند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی در همایش عاشورائیان که در جوار امامزاده احمد بن محسن بن زین‌العابدین نطنز با حضور مسئولان برگزار شد اظهار کرد: واجب الهی از نظر امام علی (ع) این است که امربه‌معروف و نهی از منکر رعایت شود ولی دو دلیل عمده باعث کمرنگ شدن آن است یک تلاش فرهنگی دشمن و دوم اینکه روش و شرایط آن به‌خوبی رعایت نمی‌شود.

وی افزود: هزاران روایت به تبیین امربه‌معروف و نهی از منکر پرداخته است و در آن تأکید شده که شرایط آن باید اجرا شود و در همین روایات تحلیل اقوام و مللی که به دلیل فراموشی این واجب به نابودی کشیده شدند را متذکر شده است.

عروجی ادامه داد: یکی از شرایط وجوب امربه‌معروف و نهی از منکر باید وجود داشته باشد و احتمال تأثیر از آن جمله است و اینکه اگر جایی حرفی تأثیری نداشته باشد گفتن آن بی‌فایده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: اما این شرط جزو شروط مؤخر است و انسان باید بداند همیشه امربه‌معروف و نهی از منکر واجب است و اگر جایی احتمال تأثیر وجود نداشت باید متوجه روش‌های امربه‌معروف و نهی از منکر باشیم و نوع امربه‌معروف کردن ما مهم است.

وی خاطرنشان کرد: روش‌های مختلف برای تأثیر گذاشتن وجود دارد و باید در پی همه روش‌ها رفت و نباید به بهانه عدم تأثیر این معروف ترک شود و چنانچه اگر واقف به این امر نباشیم هم برای خودمان و هم برای دیگران مشکل و دردسر درست می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: امربه‌معروف و نهی منکر فروتنی نیاز دارد نه گردنکشی و صبوری و آستانه تحمل ما هم باید زیاد باشد و چون شما هیئتی‌ها مسؤولیت و حرکات شما الگو هست باید توجه به این امر داشته باشید.

اروجی خواستار برگزاری شایسته مراسم مذهبی در ماه محرم و صفر شد و بیان کرد: ماه محرم ظرفیت بسیار عظیمی برای جامعه اسلامی است و درحالی‌که تمام دشمنان در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، برگزاری مراسم مذهبی و عزاداری باعث می‌شود هیأتی‌ها با حرکت عظیم خود و برنامه‌های دشمن را نقش بر آب کند.

وی نمونه بارز این اتحاد عظیم را راهپیمایی میلیونی اربعین برشمرد و گفت: روزی امام عزیز ما آرزوی داشتن ارتش 20 میلیونی را داشت و امروز می‌بینم این ارتش عاشق اهل‌بیت شکل‌گرفته و در سال گذشته در بین راه نجف و کربلا صف نماز جماعت 27 کیلومتری شکل گرفت که دشمن حساب کار به دستش آمد و وحدت مسلمانان در کربلا متجلی شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد: در روز تاسوعا و عاشورا سعی کنید در یک ساعت مشخصی که هیأت‌ها برنامه نداشته باشند با جمع شدن همه هیئت‌ها اجتماع عظیم عزاداری تشکیل داده و حتی به مدت یک ساعت به‌صورت جمعی عزاداری کنید که این اجتماع موجب وحشت دشمن می‌شود.

وی بر تیزهوشی مسئولان هیئت‌ها در تشخیص بدعت‌ها و جلوگیری از انجام آن‌ها تأکید و افزود: برخی از هیأت‌های مذهبی خواسته و یا ناخواسته به اختلافات مذهبی دامن می‌زنند و این وظیفه شورای هیئت‌های مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی است که هوشیارانه در این زمینه عمل کنند.

اروجی در فراز دیگری از سخنانش به مسئله غدیر اشاره کرد و مردم را به تفکر دراین‌باره فراخواند و گفت: قصه غدیر محدود به آنچه ما شنیدیم نیست، پیامبر این‌همه مقدمه‌چینی نکرد تا بگوید هر کس من دوست او هستم علی هم دوست اوست، اگر مسئله ولایت و غدیر درست تبیین نشود در جامعه اسلامی خود هر آن باید منتظر وقوع عاشورایی دیگر بود.

وی با یادآوری پیمان سه‌روزه مردم با حضرت علی (ع) در صحرای حجاز و اهمیت این واقعه سه‌روزه تصریح کرد: واقعه عاشورا در یک روز اتفاق افتاد ولی متأسفانه این واقعه سه‌روزه نسبت به تبلیغ دینی آن کوتاهی شده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.