سرویس: اقتصادی 16:10 - پنجشنبه 01 مهر 1395

رئیس اتحادیه گوشت اصفهان:

اتحادیه پاسخگوی گرانی گوشت در اصفهان نیست/ با کمبود دام سبک مواجه هستیم

رئیس اتحادیه گوشت اصفهان از کمبود دام سبک در اصفهان خبر داد و گفت: وظیفه اتحادیه صدور پروانه بوده و اینکه چه ارگانی باید جواب مردم در زمینه گرانی گوشت را بدهد مربوط به ما نیست.

به گزارش اصفهان شرق، رضا انصاری با اشاره به قیمت صعودی گوشت اظهار داشت: اتحادیه نمی‌تواند قیمت گذاری کند و برخی از دست اندرکاران در قیمت‌گذاری‌ها دخیل هستند.

وی با اشاره به قیمت گذاری گوشت توسط فروشندگان افزود: اتحادیه می‌تواند قیمت گذاری کند اما فروشنده گوشت باید فاکتور خرید داشته باشد و 8 درصد روی آن اضافه کند.

رئیس اتحادیه گوشت اصفهان بیان کرد: به سبب اینکه برخی فروشندگان گوشت با قیمت بالاتری گوشت را خریداری می‌کنند، با قیمت بیشتری این محصول را به دست مردم می‌رسانند.

وی قیمت فعلی گوشت را در اصفهان بین 30 هزار تا 32 هزار تومان دانست و خاطرنشان کرد: قیمت گوشت در شهرهای مختلف متفاوت بوده و در حال حاضر در اصفهان بین 30 هزار تا 32 هزار تومان است.

انصاری از صادرات دام سنگین خبر داد و تصریح کرد: چون در زمینه دام سنگین به خودکفایی رسیده‌ایم، دام سنگین از اصفهان صادر می‌شود.

وی با اشاره به واردات دام سبک افزود: دام سبک از شهرهای دیگر از جمله آذربایجان، بروجرد و استان‌های شمال غربی وارد می‌شود و با کمبود دام سبک مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه گوشت اصفهان با بیان اینکه دامدار نمی‌تواند دام خود را برای ماه‌هایی پرتقاضا نگه دارد، گفت: چون موضوع عرضه و تقاضا وجود دارد نگهداری دام برای ماه‌هایی مثل محرم و صفر ممکن نیست و این عامل در گرانی گوشت اثری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دام سبک صرفه اقتصادی برای دامداران ندارد، زیرا برای یک کیلوگرم کاه برای خوراک دام با قیمت هزار و 300 تومان خریداری می‌شود و دامدار موقع فروش ضرر می‌دهد.

وی اظهار داشت: وظیفه اتحادیه صدور پروانه بوده و اینکه چه ارگانی باید جواب مردم را بدهد مربوط به اتحادیه گوشت اصفهان نیست.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.