سرویس: اخبار شهرستان 02:56 - پنجشنبه 01 مهر 1395

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع):

رمز پیروزی ما مسلح شدن به فرهنگ جهاد و شهادت است/ اجرای صدها برنامه متنوع هفته دفاع مقدس در شرق اصفهان

سرهنگ مهدی ساعی گفت: فرهنگ جهاد و شهادت باید در تمام طول سال برای نوجوانان و جوانان ما تبیین شود و قطعا رمز پیروزی ما مسلح شدن به همین فرهنگ است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در گفتگو با اصفهان شرق، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: امام خمینی(ره) با صراحت تمام، جنگ هشت ساله بر علیه کشور را برکت نامیدند و امروز آثار عظیمی که ما به واسطه این صحنه دفاع مقدس مشاهده می کنیم، نشانه ای بر فرمایش امام راحل است زیرا نبردهای سرنوشت ساز و جهاد و مبارزاتی که با انگیزه الهی صورت می گیرد و صفت فی سبیل الله بر آن حاکم است در دفاع مقدس مشهود بود.

*صدور انقلاب اسلامی به خارج از مرزها

سرهنگ مهدی ساعی با استناد به این سخن امام راحل که انقلاب را در جنگ به جهان صادر کردیم، اظهار کرد: دفاع مقدس ایران اسلامی، یک نقش محوری و اساسی در صدور ارزش های انقلاب و صدور فرهنگ ناب و اصیل اسلامی که خاستگاه اصلی نهضت اسلامی حضرت امام بود داشت و در دوران دفاع مقدس به سوی جهان و سرزمین های اسلامی بال و پر گشود و فرهنگ سازی کرد و نتیجه و اثر آن را نیز ما دیدیم در بیداری و تحرکی که در منطقه ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای سربلندی کشور روی پای خود بایستیم، افزود: نکته مهمی که قابل توجه است و ما باید نسبت به دفاع مقدس باید به آن توجه داشته باشیم؛ جمله حضرت امام است که فرمودند: ما در این جنگ به این نتیجه رسیده ایم که باید روی پای خود بایستیم و در دوران دفاع مقدس این به ما ثابت شد چرا که ما با دست خالی در مقابل قوی ترین ارتش ایستادیم و نتیجه آن را هم دیدیم.

*برگزاری نشست روشنگری با موضوع جهاد کبیر در شرق اصفهان

فرمانده ناحیه بسیج امام علی(ع) با توجه به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب، گفت: اگر مسئولان و مردم در کنار هم با الگوگیری از دفاع مقدس در بحث اقتصاد تلاش کنند، قطعا پیروزی بزرگی را در این عرصه مانند دوران دفاع مقدس کسب خواهیم کرد.

وی با تاکید بر جهاد کبیر مد نظر امام خامنه ای مدظله العالی، بیان کرد: اگر آن زمان که دشمنان سخت وارد میدان شدند و ما جهاد اصغر را به پیش گرفتیم امروز ما در مقابل آنها جهاد کبیر را قرار می دهیم و با عدم تبعیت و پیروی از آنها مشت محکمی به دهانشان خواهیم زد، هر چند که پیروزی ما در جهاد اصغر انشالله پیروزی ما در جهاد اکبر است. اگر ما در جهاد اکبر موفق باشیم و مبارزه با نفس و با معنویت افزایی و خودسازی نفس سرکش را بر آن قالب شویم در جهاد کبیر هم موفق و پیروز خواهیم شد.

سرهنگ ساعی با اشاره به برنامه های ناحیه امام علی(ع) در هفته دفاع مقدس، اذعان کرد: در هفته دفاع مقدس مانند سنوات گذشته هم پایگاه های مقاومت بسیج و هم حوزه های مقاومت برنامه های مختلفی را دارند که از آن جمله می توان به نمایشگاه های مختلف، مسابقات ورزشی، دیدارها و نظارت ها و بازدید هایی از ائمه جمعه، خانواده های معزز شهدا، جانبازان، اکران فیلم و آذین بندی سر در حوزه و پایگاه ها اشاره کرد.

*لاله های شرق به یاد 1000 شهید گلگون کفن

وی همچنین به برنامه باشکوه لاله های شرق قبل از هفته دفاع مقدس اشاره و گفت: یادواره لاله های شرق که ما قبل از هفته دفاع مقدس برای اولین بار در شرق شهرستان اصفهان به یاد 1000 شهید گلگون کفن به مدت 7 شب برگزار کردیم، آثار و برکات خود را داشت و در این هفته هم یادواره های مختلفی توسط پایگاه ها و حوزه های مقاومت برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه امام علی(ع) همچنین به همایش آداب و رسوم غلط ازدواج ویژه دخترانی که در دوران عقد به سر می برند اشاره و ادامه داد: بررسی و تحلیل زندگینامه و وصیت نامه شهدا، همایش مادران دفاع مقاومت و دختران نسل چهارم، مقابله با جنگ نرم در خصوص جایگاه زنان که امروزه یکی از اهدافی که در جنگ نرم دشمنان است، کارگاه آموزشی مهارت زندگی برای دختران جوان، یادواره ای به نام شهید، آبروی محله، برنامه روشنگری با موضوع جهاد کبیر که مقام معظم رهبری هم اشاره فرمودند در دستور کار ما خصوصا در هفته دفاع مقدس است.

*ما مسلح به فرهنگ ایثار و شهادت هستیم

وی با اشاره به اینکه فرهنگ جهاد و شهادت خاص هفته دفاع مقدس نیست، خاطرنشان کرد: این فرهنگ باید در تمام طول سال برای نوجوانان و جوانان ما تبیین شود و رمز پیروزی ما مسلح شدن به همین فرهنگ است که اگر جوانان و نوجوانان ما این فرهنگ جهاد و شهادت را یاد بگیرند و بدانند از هجمه های دشمنان که بسیار گوناگون و خطرناک و نامحسوس و پنهان است انشالله نجات پیدا خواهند کرد.

سرهنگ ساعی با بیان این مطلب که باید برنامه ها از جذابیت کافی برخوردار باشد تا بتوان شاهد اثرات مطلوب آن بر نسل جوان بود، متذکر شد: در اجرای برنامه ها باید هم جذابیت و هم شور و نشاط را برای جوانان فراهم کنیم که بتوانند اثراتی که باید از جلسات ما بگیرند دریافت کنند.

*گفتمان انقلاب اسلامی استکبار ستیزی است

وی با اشاره به اینکه حرف ما حرف ولایت است، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی استکبارستیزی است و قرآن به این موضوع اشاره داشته و سیره انبیا و اولیا مبارزه با مستکبرین بوده است و باید با بصیرت و بینش باید، پشت سر ولایت حرکت کرد و تن به درخواست های واهی دشمن نداد زیرا ثابت شده است که دشمنان خواهان این مطلب هستند که ما از اصول و آرمان های خود کوتاه بیاییم ولیکن ما بر اصول و ارزش ها و آرمان ها و اعتقادات خود پای بندیم.

فرمانده ناحیه سپاه امام علی(ع) با توجه به هجمه دشمنان در تغییر باور جوانان انقلابی ما از اصول و ارزش های اسلامی، بیان کرد: اگر بتوانیم مسائل دین و مذهب را و در کنارش برنامه های با انگیزه و جذاب و با شور و نشاط که در چهارچوب دین عزیز ما باشد را تبیین کنیم، می توانیم در مقابل این هجمه ها کار کنیم. البته این را هم باید بدانیم ما نیز هجمه های زیادی به دشمن وارد کرده ایم که نمونه اش گرایش جوانان اروپایی و آمریکایی به دین مبین اسلام و فرهنگ علوی و فرهنگ فاطمی و فرهنگ شیعی است که آنها را به تلاطم انداخته و در فضای مجازی این چنین اسلام هراسی می کنند و این فتح سنگرهایی است که از دشمن گرفته ایم ولی باید باز هم تلاش کنیم تا بتوانیم جوانان عزیز را از همین هجمه در امان بداریم.

وی در پایان از همکاری و حضور ارگان های مختلف در برپایی و اجرای مراسم ها در کنار بسیجیان شرق اصفهان تشکر کرد.

انتهای پیام/ ش

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.