سرویس: اجتماعی 16:10 - چهارشنبه 31 شهریور 1395

فرماندار شهرستان اصفهان اعلام کرد:

50 درصد سرشماری نفوس و مسکن استان در شهرستان اصفهان/ زنگ سرشماری در هفته اول مهر زده می شود

فضل الله کفیل گفت: قریب به 50 درصد سرشماری استان اصفهان در سالجاری به نوعی در شهرستان اصفهان صورت می گیرد و پروژه مهمی قلمداد می شود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش اصفهان شرق، فرماندار اصفهان در سومین جلسه ستاد سرشماری نفوس و مسکن که امروز برگزار شد، با اشاره به نزدیکی به شروع ثبت نام اینترنتی در کشور، گفت: باید یک بازنگری کامل از فعالیت های صورت گرفته در خصوص فعالیت های مربوطه در خصوص سرشماری نفوس و مسکن انجام و توجه کافی به آن داشت.

فضل الله کفیل اظهار کرد: اگر موضوعی مورد غفلت قرار گرفته و یا با حساسیت بیشتری باید دنبال شود، لازم است تا با دقت و جدیت بیشتری مورد پیگیری مسئولان مربوطه قرار گیرد تا به سرانجام رسد.

وی یکی از رویدادهای مهم در مقاطع فعلی به صورت پنج ساله را سرشماری نفوس و مسکن عنوان کرد و افزود: سرشماری نفوس و مسکن اطلاعات مهمی را در اختیار دولت و نهادها قرار می دهد و در ابلاغ رئیس جمهور به منظور همکاری و مشارکت همه دستگاه ها قرار گرفته است.

وی با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان سازمان آمار بیان کرد: احصاء آمار صحیح و واقعی برای برنامه های کلان و منطقه کشور مهم بوده و این وظیفه برای کلان شهر اصفهان به این مجموعه واگزاری شده است.

فرماندار شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان در حدود 44 درصد جمعیت استان را در سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 داشتیم، تاکید کرد: امروز با احصاء دقیق اطلاعات و آمار در سرشماری پاییز، می توان از وضعیت و جایگاه اصفهان مطلع شد.

وی گفت: قریب به 50 درصد سرشماری استان اصفهان در سالجاری به نوعی در شهرستان اصفهان صورت می گیرد و پروژه مهمی قلمداد می شود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در این خصوص، دست اندرکاران باید با علم و اشراف کامل ورود داشته باشند.

کفیل با بیان اهمیت تبلیغات رسانه ای در این حوزه اذعان کرد: تبلیغات در بخش اول سرشماری نفوس و مسکن که به صورت اینترنتی توسط مردم انجام می شود، موثر و مهم است و دستگاه های اجرایی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم نقش بسزایی دارند.

وی با اعلام اینکه زنگ سرشماری در تاریخ پنج مهر در یک واحد پسرانه در شهر اصفهان زده می شود، خاطرنشان کرد: زنگ سرشماری با شعار شعار «مشارکت در سرشماری، لازمه پیشرفت ایران اسلامی» زده می شود و آموزش و پرورش در ترغیب و تشویق فرهنگیان و خانواده دانش آموزان نقش مهمی را ایفا می کند.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.