اصفهان شرق

رفع آلودگي هواي اصفهان، هم افزايي تمام دستگاه ها را مي طلبد

کدخبر: 112856
1395/06/31 در ساعت 16:30

به گزارش اصفهان شرق، عباس حاج رسوليها اظهار كرد: آلودگي هواي اصفهان تنها مربوط به شوراي شهر و مديریت استان نیست بلكه تمامي دستگاه ها بايد تلاش خودرا در راستاي كاهش اين آلودگي ها به كار گيرند.
وي افزود: ريز گرد هاي شرق اصفهان نيز باعث تشديد اين موضوع شده است كه اقدامات در اين راستا به عهده دولت است.
عضو شوراي شهر اصفهان، به صنايع غرب اصفهان اشاره كرد و افزود: از سمت غربي استان نيز با آلاينده هاي مشاغل صنعتي روبرو هستيم كه بر آلودگی هواي استان می افزاید.
حاج رسوليها، مهمترين مسئله موثر بر آلودگي هواي شهر اصفهان را توسعه بي رويه خودروها دانست و اشاره كرد: اين مسئله 70 درصد از دليل اصلي آلودگي است كه بايد در جهت اين امر هم افزايي دستگاهي ايجاد شود.
وي اصلي ترين عامل كاهش آلاينده ها را توسعه ناوگان حمل ونقل عمومي عنوان و تصريح كرد: البته مردم هم بايد در راستاي كاهش آلودگي هوا كوشا باشند و كمتر از وسايل شخصي موتوري استفاده كنند.
عضو شوراي اسلامی شهر اصفهان مهمترين قسمت توسعه اي ناوگان حمل و نقل عمومي را در بخش قطار شهري دانست و خاطرنشان كرد: بعد از آن بايد به توسعه اتوبوسراني و تاكسيراني پرداخت.
حاج رسوليها به حركت روان، اما كند ساخت قطار شهري اشاره و اظهار كرد: ساخت قطار شهري متوقف نيست اما به دليل عدم كمك دولت به اين پرژه حركت آن بسيار كند پيش مي رود.
وي با اشاره به عدم كمك دولت به اين پروژه ادامه داد: عدم توسعه مترو، افزايش استفاده از وسايل موتوري را در بر دارد كه این مهم نیز باعث معضلات گوناگوني شده است؛ يكي از اين معضلات بيماري هاي گوناگوني است كه درمان اين بيماري ها، باعث فشار بر بخش خدمات بهداشتي دولتي شده است.

انتهای پیام/ایمنا