سرویس: غیر تولیدی 14:00 - چهارشنبه 31 شهریور 1395

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا استان اصفهان خبر داد:

اخطار به بیش از ۱۴۰ هزار مشترک پر مصرف آب در اصفهان

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا استان اصفهان گفت: از چند سال گذشته به مشترکین پرمصرف آب اخطار داده شد که امسال به بیش از ۱۴۰ هزار مشترک پرمصرف آب در اصفهان اخطار داده شد.

به گزارش اصفهان شرق، رضا رضایی اظهار داشت: با گذشت پنج ماه از سال ۱۴۴ هزار و ۵۴۲ اخطاریه به مشترکین پر مصرف در اصفهان داده شد و این در حالی است که در طول سال ۹۳ تنها ۴۰ هزار اخطار به مشترکین پرمصرف آب داده شد.

وی با بیان اینکه الگوی مجاز مصرف آب برای مشترکین آب بین صفر تا ۲۰ متر مکعب به ازای هر واحد است، بیان داشت: با توجه به دو نوع مصارف آب خانگی و غیر خانگی در حال حاضر ۷۹ درصد مصارف آب در اصفهان خانگی است که به تبع تعداد مشترکین پر مصرف آب هم در این حوزه بیشتر است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا استان اصفهان  اعلام کرد: اخطار به مشترکین پرمصرف از جمله راهکارهای مقابله با مصرف بی رویه آب است بدین ترتیب در پنج ماهه نخست سال جاری به منظور مصرف بهینه آب و جلوگیری از مصرف غیرمتعارف به مشترکین پرمصرف اخطار داده شد.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه سه میلیون و ۲۶۳ هزار قبض آب بها صادر گردید که از این رقم ۱۴۴ هزار و ۵۴۲ اخطاریه به مشترکین پرمصرف در اصفهان ارسال شد.

رضایی پایش مشترکین پرمصرف را ضروری دانست و گفت: درچند سال اخیر آبفا استان اصفهان به منظور ترویج مصرف بهینه آب میان اقشار جامعه پایش مشترکین پرمصرف را در دستور کار قرار داد و در این راستا الگوی مصرف خانگی برای مشترکین مسکونی، ماهانه به ازای هر واحد ۱۸ تا ۲۰ مترمکعب تعریف شده و لازم است که مصارف مازاد توسط مشترکین مدیریت شده و از حد مجاز بیشتر نشود.

وی گفت: در ابتدا برای مشترکین پرمصرف اخطاریه بر روی قبوض آب بها درج می شود و در صورت عدم رعایت در دوره بعد، طی نامه ای هشدار آمیز، کاهش مصارف به مشترکین ابلاغ می شود.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا استان اصفهان افزود: کل انشعابات نصب شده مشترکین آب و فاضلاب در ۹۳ شهر تحت پوشش شرکت آبفا استان اصفهان شامل یک میلیون و ۱۰۰ هزار انشعاب در بخش آب و بیش از ۶۱۹ هزار در بخش فاضلاب است.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.