سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 09:20 - چهارشنبه 31 شهریور 1395

در آئین عمامه گذاری 320 طلبه در اصفهان مطرح شد؛

قرآن و عترت در کنار یکدیگر هدایتگرند/ قدردان ابتکار آیت الله طباطبایی در عمامه گذاری های اصفهان باشید

این از ابتکارات آیت الله طباطبایی نژاد است که باعث شد جلسه عمامه گذاری در همه جا انجام شود اما هنوز به این صورت در قم شکل نگرفته بنا بر این باید شما در اصفهان قدر این جلسه را بدانید.

به گزارش اصفهان شرق، طبق برنامه هر سال در شب عید سعید غدیر در مراسمی در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان ۳۲۰ نفر از طلاب استان اصفهان، ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان  خطاب به طلاب حاضر این برنامه تصریح کرد: اگر می خواهید هدایت گر باشید باید قرآن و معصومان را با هم داشته باشید و تنها در این صورت است که هیچ گاه گمراه نمی شوید.

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر، با استناد به آیه « یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» مسئله رسالت را تبیین کردند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: همان گونه که برای سلامت جسم به طبیب و طب یعنی پزشک و دارو نیاز است معنویت و روح و شناخت راه درست نیز به دو چیز نیاز دارد که یکی قرآن که همان دواست و دوم تشخیص دهنده این دوا که معصومان هستند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: از همین رو دارو خانه بدون طبیب بی اثر است و همان گونه که سلامت بدون پزشک کامل نیست دین هم بدون غدیر کامل نمی شد.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: نقش معصومین نه فقط امیرالمومنین این است که در کنار قرآن قرار دارند و راه مستقیم را به بشریت نشان می دهند و اگر معصومین نبودند قرآن راهنما نبود و کار خدا کامل نمی شد

به گفته وی، از این رو اهل بیت ۲۵۰ سال در کنار قرآن بودند تا تحریف نشود زیرا قرآن در ابتدا به خط عربی نبوده بلکه به خط کوفی بوده است و هیچ گونه نقطه و علامتی نداشته تا زمانی که بین مردم پخش شد و در همه خانه ها قرآن موجود بود و دیگر امکان تحریف وجود نداشت و این یکی از کار های مهم معصومین است.

زعیم حوزه علمیه استان اصفهان در ادامه گفت: این از ابتکارات آیت الله طباطبایی نژاد است که باعث شد جلسه عمامه گذاری در همه جا انجام شود اما هنوز به این صورت در قم شکل نگرفته بنا بر این باید شما در اصفهان قدر این جلسه را بدانید.

آیت الله مظاهری یاداورشد: ما باید عالم در دین باشیم و تخصص در احکام در فقه و در اعتقادات داشته باشیم و بتوانیم پاسخ شبهات بدهیم.

به اعتقاد این مرجع عالی مقام تشیع، این ساده نیست و یک عمر تلاش و مشقت می خواهد یک عمر جدیت می خواهد.

وی با اشاره به این که روحانیت چشم روشنی تشیع است گفت: روحانیت توانسته است خود را بنمایاند، مانند صاحب جواهر نوشته ای معجزه گون بیافریند و بواقع ما همچون صاحب جواهر زیاد داریم.

معاون تهذیب وتبلیغ حوزه علمیه استان نیز در این آئین اظهار کرد: تلبس در کشور سازمان دهی شده و معاونت های تهذیب موظف به سامان دهی امر تلبس طلاب هستند و با در یافت کد تلبس و گواهی طرح ادیب در حوزه های علمیه شهر های دیگر و شهر قم کد تلبس طلاب اصفهان پذیرفته می شوند.

حجت الاسلام سید حسین مومنی افزود: یکی از ارزشهای این لباس این است که طلاب بتوانند در هر شرایطی این لباس مقدس را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه اهمیت این لباس بر کسی پوشیده نیست ادامه داد: تلبس امروز در جامعه ما از شرایطی است که می تواند بهترین ترویج برای معارف دین و معارف اهل بیت باشد چرا که  اگر روحانی ملبس بتواند در کنار ترویج دین، خود را نیز بسازد و تهذیب نفس و مراحل کمال و معنویت را طی کند اثر گزاری او در جامعه بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.