سرویس: اقتصادی 11:59 - سه شنبه 30 شهریور 1395

رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان:

اسپانیایی‌‌ها مراحل ثبت کشت زیتون در اصفهان را سپری می‌کنند

رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اسپانیایی‌‌ها مراحل اداری و ثبت کشت زیتون در اصفهان را سپری می‌کنند گفت: یک شرکت‌ چینی نیز قول همکاری داده‌ تا در بخش آب اصفهان سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش اصفهان شرق، قاسمعلی جباری با اشاره به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف آب اظهار داشت: رودخانه زاینده رود با کم آبی مواجه است و ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تا شرکتی وارد شده و در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

وی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی و  ۲ هلدینگ چینی خبر داد و افزود: در حال حاضر شرکت‌ اسپانیایی قول همکاری داده‌ تا در بخش آب سرمایه‌گذاری کنند این تفاهم‌نامه به منظور سرمایه‌گذاری در بخش تصفیه فاضلاب، طرح‌های آبرسانی و پساب صنعتی است.

رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در صورتی که ضمانت‌های لازم به آن‌ها داده شود می‌توانیم با آن‌ها به تفاهم برسیم.

وی با اشاره به پروژه‌های مختلف از جمله  پروژه‌های انتقال آب، بهینه‌سازی مصرف آب و استفاده از پسماند آب افزود: مسئولان آبفا باید به این نتیجه برسند که کدام یک در اولویت قرار دارد و پول باید در کدام بخش هزینه شود تا انتخاب درستی داشته باشند.

جباری با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته اتاق بازرگانی مطرح است بیان کرد: در فرهنگ کشورهای پیشرفته اتاق بازرگانی مطرح است و با اتاق بازرگانی سر و کار دارند و در سطح دنیا اتاق بازرگانی در رأس امور بازرگانی قرار دارد زیرا بخش اعظم آن خصوصی بوده اما در ایران تفاوت زیادی با آن‌ها دارند و این بخش دولتی است.

وی از کشت زیتون در اصفهان خبر داد و گفت: اصفهان به سبب دارا بودن زمین‌های کشاورزی و واحدهای صنعتی می‌تواند به عنوان مرکز تولید زیتون منطقه مرکزی ایران با مشارکت شرکت اسپانیایی شناخته شود اما محصول زیتون به سبب کم‌آبی در اصفهان کشت نمی‌شد و در حال حاضر سرمایه‌گذاران اسپانیایی شرکت بین‌المللی تولیدکننده روغن زیتون با ثبت این شرکت اقدام به کشت زیتون در اصفهان می‌کنند.

رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه ثبت این شرکت توسط اسپانیانی‌ها با گذشت زمان روبه‌رو است افزود: به سبب اینکه عوامل اجرایی ثبت این شرکت‌ها در ایران آمادگی انجام این اقدامات را ندارند و در سال‌های اخیر چنین روندهایی را انجام نداده‎اند فعالیت شرکت اسپانیانی‌ در ثبت و انجام امور اداری با تاخیر روبه‌رو شد.

وی با اشاره به اینکه دانه‎های روغنی در اصفهان کشت نمی‌شود تصریح کرد: زیتون یک روغن گیاهی است و روغن‌های گیاهی وارداتی بوده و هر کس که روغن خام آورده آن را می‌فروشد.

جباری گفت: ۹۰ درصد از دانه‌های روغنی در ایران وارداتی بوده و مصرف کم آب برای کشت زیتون از محاسن آن به شمار می‌رود زیرا از رطوبت استفاده می‌کند.

رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: اتاق بازرگانی در حال فعالیت و معرفی بخش آب به سرمایه‌گذاران بوده تا معرفی این بخش را داشته باشد و توجیه کند که اصفهان چه مزایایی در این زمینه دارد که با انجام آن معضلاتی هم‌چون بیکاری رفع و آبادانی رونق گیرد.

وی جذب سرمایه‌گذاران را نیاز کشور دانست و گفت: کشور ما باید مهارت‌های جذب سرمایه‌گذار را به دست آورد تا بتواند اقدام به جذب سرمایه‌گذار کند.

جباری با بیان اینکه نتوانسته‌ایم سرمایه‌گذاران را جذب کنیم خاطرنشان کرد: مشکلاتی در این راستا وجود داشته زیرا پوشش‌های بیمه‌ای وجود ندارد تا آنان را پوشش دهد و عدم آمادگی و برخی انتقادها سبب عدم جذب سرمایه‌گذار می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.