سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:07 - سه شنبه 08 بهمن 1392

استاندار اصفهان تاکید نمود:

باید مدارس موجود را ایمن سازی کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق:  رسول زرگر‌پور در نود و دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان، از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با همه توان در جهت برگزاری جشن‌ها و مراسم دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، تلاش نموده و در این مسیر از همراهی و همکاری مخاطبان و مردم انقلابی استان، […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق:  رسول زرگر‌پور در نود و دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان، از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با همه توان در جهت برگزاری جشن‌ها و مراسم دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، تلاش نموده و در این مسیر از همراهی و همکاری مخاطبان و مردم انقلابی استان، استفاده نمایند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان در این جلسه، با اشاره به گزارش مدیر کل آموزش و پرورش استان، در خصوص مسائل مختلف و بویژه کمبود اعتبارات این اداره کل، تصریح نمود: مشکل کمبود بودجه برای دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، با شأن و منزلت معلمان بزرگوار تناسبی ندارد و بایستی هرچه زود‌تر مرتفع شود.

وی تصریح نمود: باید تلاش کنیم تا آنجا که ممکن است با در نظر گرفتنمحدودیت‌های دولت در زمینه اعتبارات، مشکلات بودجه‌ای بر طرف شود.

زرگر‌پور اظهار داشت: در بحث ایمن سازی حتی اگر موفق به ساخت مدرسه جدید نشویم، ولی لازم است مدارس موجود را ایمن سازی کنیم زیرا ممکن است حتی یک غفلت موردی، تبعات و خسارات زیادی را به دنبال داشته باشد.

استاندار اصفهان با تأکید بر تنوع زیبایی در ساخت مدارس که می‌تواند در یادگیری دانش آموزان تأثیر زیادی داشته باشد افزود: باید قبول کنیم معماری یک هنر است و این هنر در مورد مدارس، جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا می‌تواند در روحیه فرزندانمان تأثیر شگرفی داشته باشد.

وی با اشاره به وجود ۴۰۰ مؤسسه خیریه در استان اصفهان تصریح نمود؛ اولین انجمن‌های خیریه، در خصوص مدرسه سازی تشکیل گردید و هم اکنون نیز با عنایت به ظرفیت بالای اصفهان بایستی از توان خیرین، هم در ساخت مدارس و هم در مقاوم سازی، ایمن سازی و تجهیز مدارس استفاده نمود.

زرگر‌پور تأکید نمود: کار گروه‌های زیر مجموعه شورای آموزش و پرورش، بر اساس ساختار ابلاغی وزارت خانه مربوطه، سریعاً تشکیل گردد و تمامی پیشنهاداتی که قرار است در شورا مطرح شود، قبلاً در این کارگروه‌ها طرح و بررسی لازم انجام شده باشد.

استاندار اصفهان در پایان، خواستار برگزاری منظم جلسات در موعد مقرر شد.

شایان ذکر است در این جلسه علاوه بر گزارش مدیر کل آموزش و پرورش در خصوص هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و همچنین معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش، گزارشی در خصوص حوزه فعالیت خود ارائه نمودند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.