اصفهان شرق

اعطا نشان «دست خلاق» به هنرمندان جهان در اصفهان

کدخبر: 112632
1395/06/30 در ساعت 16:10

به گزارش اصفهان شرق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست خبری اجلاس جهانی صنایع دستی اصفهان  اظهار کرد: در این اجلاس که از سوم تا ششم مهرماه برای اولین بار در ایران و به میزبانی اصفهان برگزار می شود، به 10 هنرمند برتر دنیا در صنایع دستی نشان ‘ دست خلاق’ اعطا می شود.

بهمن نامور مطلق افزود: شاخص ها و معیار ما برای اعطای این نشان که آن را نوعی اسکار صنایع دستی می دانیم سرآمد بودن هنرمند صنایع دستی در جهان است با این تفاوت که در اسکار به اثر برتر هنرمندان جایزه می دهند ولی ما این نشان را به افرادی که یک عمر در رشته هنری شان بی مانند بوده اند اعطا می کنیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت : جای یک نشان که مایه اعتبار صنایع دستی جهان باشد خالی بود و این دوره این نشان به 10 هنرمند داخلی داده می شود اما از ادوار بعد هیات داوران از کارشناسان بین المللی تشکیل می شود تا جایزه و نشان وجاهت بین المللی پیدا کند.

نامور مطلق تاکید کرد: حسن بزرگ این کار برای ما برندسازی نشان ایرانی در جهان است.

وی، برگزاری نمایشگاه تجاری سیمرغ در باغ موزه چهلستون اصفهان را از برنامه های جانبی این اجلاس اعلام کرد و افزود: در این نمایشگاه محصولات فاخر صنایع دستی جهان در 80 غرفه در معرض دید عموم قرار می گیرد و در آن مذاکرات گروه های تجاری انجام می شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در مجمع عمومی نیز که مدیریت آن با شورای جهانی است درباره مسائل مهم صنایع دستی گفت و گو می شود و سیاست ها و مسائل مالی این شورا بررسی شده و رئیس دوره بعدی انتخاب می شود.

نامور مطلق گفت: در کنار این مجمع اصلی، نشست های قاره ای به طور جداگانه برگزار و هشتمین نشست غرب آسیا و سی و ششمین نشست آسیا – اقیانوسیه انجام می شود.

معاون صنایع دستی کشور اظهار کرد: در مجمع عمومی 200 شرکت کننده و بازیگران اصلی صنایع دستی جهان حضور دارند که 50 عضو آن امسال ایرانی ها خواهند بود و اعضای علمی نیز به طور جداگانه در همایشی با عنوان ‘فناوری های نو و آینده صنایع دستی’ شرکت می کنند.

نامور خاطر نشان کرد: اهداف ما از میزبانی اجلاس صنایع دستی جهان در اصفهان، تبادل علمی، توسعه تجاری، بهره برداری ترویجی و حضور در مدیریت جهانی است.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان