سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:49 - سه شنبه 30 شهریور 1395

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج):

برگزاری پنج شب ویژه برنامه شهدا در کوه سفید دُرچه/ بخشی از تجهیزات موشکی تابحال دیده نشده در اصفهان به نمایش در می آید

سردار فدا از بازسازی عملیات آزاد سازی بستان به همراه اجرای نمایش از هبوط تا ظهور به مدت پنج شب در جوار شهدای گمنام شهر درچه خبر داد و اضافه کرد: این مراسم همراه با سخنرانی مسئولان کشوری و همچنین نمایشگاه ادوات جنگی و مقابله با جنگ نرم برگزار خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان ضمن تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس که توسط این نهاد در استان برگزار می شود گفت: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب است و آن ظرفیتی که در جهاد کبیر دنبال آن هستیم در هشت سال دفاع مقدس بارزتر دیده شده است.

سردار مجتبی فدا در نشست خبری که در محل ستاد فرماندهی این سپاه برگزار شد تصریح کرد: در سال های اولیه که نظام ما هنوز نوپا بود و تازه استقرار پیدا کرده بود رژیم بعثی با حمایت کشوهای استکباری و غرب و آمریکا حمله سنگین و همه جانبه ای را علیه ایران شروع کرد که در ابتدا به دلیل عدم آمادگی نیروها، بخش هایی از کشور اشغال شد ولی با ندای ملکوتی امام و رشادت جوانان و با توکل و ایمان توانستیم بعد از سال های مختلف و تحمل زحمات فراوان دشمن را بیرون کنیم  و با کمک همه مردم نبرد همه جانبه فاطمی علوی را با تاسی از تعالیم عاشورا در مقابل دشمن با پیروزی سپری کردیم.

وی ادامه داد: اصفهان نقش بارزی در هشت سال دفاع مقدس داشت؛ هم از لحاظ  تعداد یگان های ارتش و سپاه و مقاومت و هم سرداران و ۲۳۰۰۰ شهید که ده درصد از مجموع شهدای کل کشور است و جایگاه خاصی پیدا کرده است.

سردار فدا اظهار کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن بعد از ۳۷ سال دست از سازماندهی مزدوران برنداشته است و با مشارکت  مردم و مسئولان و با تاسی ازهشت سال دفاع مقدس امروز امنیت پایداری در کشور داریم.

وی افزود: آمادگی نیروهای مسلح و حضورشان در نقاط مختلف مرزی این ظرفیت را فراهم کرده است که علیرغم توطئه ریزی با پشتیبانی آمریکای جهان خوار با آمادگی کامل بر درگیری و انهدام گروههای تروریستی اقدام کنیم.

جانشین سپاه صاحب الزمان (عج)، تقارن هفته دفاع مقدس با عید غدیر را فرصتی برای بازسازی واقعه غدیر خواند و گفت: به  واسطه برنامه ریزی که توسط سازمان بسیج صورت گرفته در ۱۵ شهرستان مراسم خطبه خوانی غدیریه و بازسازی واقعه غدیر برگزار می شود.

وی حضور در رژه نیروهای مسلح را یکی از برنامه های ثابت این سپاه خواند و تصریح کرد: با پیگیری هایی که انجام شده است امیدواریم بتوانیم بخشی از توان و تجهیزات نظامی کشور که تاکنون نمایش داده نشده است و همچنین بخشی از توان موشکیمان را  را در این رژه به نمایش بگذاریم.

سردار فدا از بازسازی عملیات آزاد سازی بستان به همراه اجرای نمایش از هبوط تا ظهور به مدت پنج شب در جوار شهدای گمنام شهر درچه خبر داد و اضافه کرد: این مراسم همراه با سخنرانی مسئولان کشوری و همچنین نمایشگاه ادوات جنگی و مقابله با جنگ نرم در حاشیه بزرگداشت شهدای درچه که آن هم در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای خمینی شهر است برگزار خواهد شد.

وی ضمن اشاره به برگزاری ۱۵۰ یادوراه محلی و منطقه ای در این هفته ادامه داد: در کنار سایر دستگاه ها در نمایشگاه دفاع مقدس  که در مجموعه باغ غدیر برگزار می شود شرکت خواهیم کرد و علاوه برآن در خانه اصفهان و بهارستان و همچنین سایر شهرستان ها هم نمایشگاههای جداگانه ای برگزار خواهیم کرد.

جانین سپاه اصفهان همچنین پیاده روی خانوادگی در روزهای عید غدیر و همچنین جمعه دوم مهرماه را از دیگر برنامه های این سپاه برشمر و افزود: دعای کمیل و ندبه این هفته در جوار شهدای گمنام کوه صفه برگزار خواهد شد  و کاروان آسمانی های خاکی با موضوع مراجعه مردم به پایگاههای بسیج تا اعزام به عملیات بصورت نمادین در سطح شهر اجرا خواهد شد.

سردار فدا رونمایی از ۱۰۰ عنوان کتاب پیرامون دفاع مقدس که طی شش ماه اخیر توسط انتشارات ستارگان چاپ شده است و همچنین  جلد اول تاریخ شفاهی استان با عنوان نقش مردم نجف آباد و لشگر هشت نجف اشرف در جنگ تحمیلی در ۹۵۰ صفحه و قطع وزیری را از برنامه های شاخص این هفته برشمرد.

وی آغاز اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی با استعداد ۴۹۰۰۰ نفر از هفته دفاع مقدس و همچنین بزرگداشت یاد شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم قبل از بازی سپاهان و پیروزی در ورزشگاه فولاد شهر و بزرگداشت روز قشر بسیج مداحان را از دیگ برنامه های این هفته اعلام کرد.

سردار فدا در پاسخ به  این سوال مبنی بر برنامه این سپاه در استفاده از طرفیت هجدهمین اجلاس بین المللی صنایع دستی برای معرفی شهدای هنرمند افزود: اجرای نمایشگاه صنایع دستی و خوشنویسی در این راستا است و از همین جا اعلام می کنیم که اگر میراث فرهنگی درخواست بدهد آماده همکاری در این زمینه هستیم.

جانشین سپاه استان با اشاره به روند تکمیل دهکده دفاع مقدس گفت: ۴۵ درصد از زیرساخت های این مجموعه آماده شده است و برخی قسمت ها هم در حال فعالیت هستند و امیدواریم با خرید ادوات و فضاسازی و کمک مسئولان این پروژه به زودی به بهره برداری نهایی برسد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.