سرویس: سیاسی 17:12 - دوشنبه 29 شهریور 1395

نماینده ولی‌فقیه در لشکر هشت نجف اشرف:

ممانعت از به قدرت رسیدن کسانی که اعتقادی به حاکمیت دینی ندارند، امری بدیهی است

برخی از افرادی که در زمان حاضر در رده‌های بالای مسئولیتی نظام هم قرارگرفته‌اند، دیدگاه خیلی محدودی نسبت به بحث ولایت‌فقیه و حاکمیت دینی دارند بویژه در جریان سیاسی اصلاحات مکرر شنیده می‌شود که ولایت‌فقیه را از آن بابت که در قانون اساسی آمده است، قبول دارند و این خود یک پیام مشخص دارد.

به گزارش اصفهان شرق،  حجت‌الاسلام محسن طالب پور  پیرامون سخنان رئیس قوه قضاییه در جمع فرماندهان سپاه مبنی بر اینکه عده‌ای در داخل کشور، حکومت دینی را قبول ندارند ولی درصدد رسیدن به عرصه قدرت هستند، اظهار کرد: یکی از اختلاف نظرهایی که درگذشته بوده و اکنون هم هست و چه‌بسا در اواخر هم بیشتر شده، بحث پیرامون اصل، جایگاه، ضرورت تشکیل و اختیارات حکومت دینی در زمان غیبت است.

وی تصریح کرد: آنچه که در شرایط فعلی با آن مواجه هستیم، برخی از افرادی که این تئوری و نظریه حاکمیت دینی را قبول ندارند، سعی می‌کنند به دلیل فراهم نبودن شرایط در کشور نسبت به بروز عقیده خود محتاط باشند و امتناع کنند.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی عنوان کرد: وقتی افراد اعتقاد خود را بروز ندهند هم تشخیصش سخت بوده و هم امکان برخورد نیست اما وقتی این اظهارنظرها علنی شد تشخیص برای عامه مردم راحت تر شده و برخورد نیز ممکن‌تر می‌شود و صحبت‌های رئیس قوه قضاییه نیز بر این نوع  بوده است.

وی اذعان کرد: امروز شاهدیم که عده‌ای مطالبی بیان می‌کنند که نمی‌شود نام آن را تغییر دیدگاه گذاشت، بلکه درگذشته هم‌چنین دیدگاهی داشته‌اند ولی بروز نمی‌دادند، البته مرور زمان هم ممکن است باعث تغییر مواضع و دیدگاه‌ها بشود.

حجت الاسلام طالب پور خاطرنشان کرد: کسانی که امروز به خود حق می‌دهند نسبت به  قبول نداشتن حاکمیت دینی خود اظهارنظر کنند، حق مردم هم هست که اجازه ورود چنین افرادی را به عرصه قدرت ندهند و این یک امر بدیهی است و اگر هم آیت‌الله صادق لاریجانی هم بیان نمی‌کردند، این امر یک مطالبه عمومی است.

وی ادامه داد: نهادهای نظارتی و از جمله شورای نگهبان در مراحل بعدی نسبت به کسانی که تلویحاً و اشاره‌ای به امر قبول نداشتن حاکمیت دینی خود اعتراف می‌کنند، برای ورود  چنین افرادی به عرصه قدرت دقت بیشتری داشته و حساس باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر هشت نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: برخی از افرادی که در زمان حاضر در رده‌های بالای مسئولیتی بالای نظام هم قرارگرفته‌اند، دیدگاه خیلی محدودی نسبت به بحث ولایت‌فقیه و حاکمیت دینی دارند، به ویژه در جریان سیاسی اصلاحات مکرر شنیده می‌شود که ولایت‌فقیه را از آن بابت که در قانون اساسی آمده است، قبول دارند و این خود یک پیام مشخص دارد.

وی عنوان کرد: بر این اساس برخی از دلایل رد صلاحیت‌هایی که توسط شورای نگهبان صورت گرفته است بر این منطق بوده که تشخیص می‌دادند افراد اعتقاد قلبی به اصل ولایت‌فقیه نداشته‌اند، داشتن توقع برای ورود این افراد به عرصه قدرت یک توقع بی‌جا است.

طالب پور تصریح کرد: امروز کسانی که اعتقادی به حاکمیت دینی ندارند با آوردن بهانه‌ها و توجیه‌های غلط از جمله آنکه چون اشتباهاتی در حاکمیت دینی رخ‌داده پس باید خط بطلانی بر حاکمیت دینی کشید، سعی در اقناع افکار عمومی هستند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.