سرویس: غیر تولیدی 15:01 - دوشنبه 29 شهریور 1395

استاندار اصفهان مطرح کرد

پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌ها به واحدهای صنعتی اصفهان

استاندار اصفهان با بیان اینکه کار بررسی پرونده‌های واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات به صورت روزانه و در دو کارگروه انجام می‌شود، گفت: ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌ها به واحدهای صنعتی اصفهان پرداخت شده است.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در بیست و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی دولت در رابطه با برون رفت واحدهای تولیدی خرد و کوچک از بحران، ارائه بسته حمایتی بود که تسهیلاتی را بین 10 تا 30 میلیارد ریال به این واحدها اختصاص می‌داد.

وی با بیان اینکه این واحدها باید در سایت بهین یاب ثبت نام می‌کردند، گفت: پس از کارشناسی و بررسی لازم، واحدها برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شدند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بیش از 5 هزار واحد کشاورزی و صنعتی در این سایت ثبت نام کردند، افزود: حدود 4 هزار و 500 واحد شرایط بررسی را داشتند و تاکنون پرونده 1500 واحد بررسی و به بانک‌ها معرفی شده است.

وی اضافه کرد: نزدیک به 950 واحد توسط سیستم بانکی تایید شده است و مشغول تکمیل مدارک برای دریافت تسهیلات هستند و تا امروز 180 واحد بالغ بر 1500 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

زرگرپور بیشترین مشکل در بررسی پرونده‌ها را عدم ارائه مدارک کامل واحدها عنوان کرد و اظهار داشت: واحدها باید هرچه سریعتر مدارک خود را برای دریافت تسهیلات ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه کار بررسی پرونده‌ها به صورت روزانه و در دو کارگروه انجام می‌شود، گفت: با این وجود همچنان 3 هزار 500 پرونده بررسی نشده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه براساس برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای مهر ماه کار بررسی پرونده‌ها متوقف می‌شود، گفت: این امر مشکلاتی را ایجاد می‌کند و به همین منظور تصمیم گرفته شد که از امروز امکان ورود سایت بهین یاب برای ثبت نام وجود نداشته باشد و کارگروه‌ها نیز موظف شدند که به صورت شبانه روز تا پایان ماه کار بررسی پرونده‌ها را انجام دهند تا پرونده‌های بیشتری بررسی و به سیستم بانکی معرفی شود.

وی اضافه کرد: در همین رابطه در مکاتبه‌ای با وزیر صنعت معدن و تجارت درخواست خواهیم کرد که با توجه به اینکه اصفهان بیشترین تعداد متقاضی را در کل کشور دارد فرصت این استان برای بررسی پرونده‌ها یک‌ماه تمدید شود.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان از لحاظ تعداد واحدهای ثبت نامی، بررسی شده و واحدهایی که تسهیلات را دریافت کرده اند رتبه نخست کشور را دارد، گفت: در کنار این تسهیلات، سیستم بانکی نیز خود به بیش از 710 واحد بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که خارج از کارگروه تسهیل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سایت بهین یاب از اردیبهشت ماه سال جاری امکان ثبت نام واحدها را داشته و در این مدت کار بسیار فشرده و وسیعی صورت گرفته است و میزان ارائه تسهیلات و معرفی به بانک‌ها در اصفهان تاکنون بالاتر از سقف استان بوده است.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.