اصفهان شرق

کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاهای استان اصفهان فعالیت می‌کنند

کدخبر: 112545
1395/06/29 در ساعت 09:25

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با برگزاری پنجمین کنگره ملی نخبگان روستا و عشایر در ارتباط با برگزاری این کنگره در اصفهان اظهار داشت: از 2 لغایت 5 مهرماه استان اصفهان میزبان برگزاری پنجمین کنگره نخبگان روستا و عشایر از 8 استان فارس، یزد، اصفهان، کهکیلویه و بویر احمد، کرمان، هرمزگان، قشم، جنوب کرمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تنها نهاد ارائه خدمات به روستا و عشایر است، اظهار داشت: امکانات و بودجه‌ها در بخش‌های مختلفی همچون فرهنگی، هنری، کتابخانه‌ای و غیره صرف می‌شود.

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه استان اصفهان با لحاظ  تعداد کانون‌ها حایز رتبه نخست در سطح کشور است، ادامه داد: اصفهان با دارا بودن 1707 کانون تا پایان سال 94 و افزایش این تعداد به 1800 کانون تا پایان امسال از میزان 22 هزار کانون سطح کشور در رتبه نخست قرار دارد.

وی افزود: همچنین در استان اصفهان 500 کانون روستایی وجود داشته که به صورت میانگین سالیانه 3 میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی به این کانون‌ها می‌شود و دوره‌های آموزشی و جشنواره‌های متعددی نیز برای آن‌ها برگزار می‌گردد که یک سال در مناطق و سال بعد به صورت متمرکز در مشهد برپا می‌شود.

معتمدی بیان کرد: در این کنگره مجموعا 200 نفر از آقایان فعال فرهنگی روستا و عشایر حضور دارند و برای شرکت کنندگان 3 نشست عمومی و 4 کارگاه آموزشی، 2 جلسه هم اندیشی در نظر گرفته شده و از اساتید مطرح استانی و کشوری نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

وی با اشاره به زمان برگزاری افتتاحیه این مراسم گفت: در روز جمعه 2 مهرماه در تالار شهید آوینی اردوگاه شهید بهشتی که محل استقرار مهمانان است، مراسم اختتامیه با حضور استاندار اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد، مسئول امور روستا و عشایر نهاد ریاست جمهوری و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هدف از برگزاری این کنگره را انتقال تجربه و شناسایی و تعامل بیشتر شرکت کنندگان بیان کرد و ادامه داد: برای حفظ و تثبیت فرهنگ روستا و عشایر و ترویج و توسعه آن در دوره‌های قبلی کنگره نمایشگاه‌هایی از دستاوردهای این افراد برپا می‌شد و امسال نیز با برپایی سیاه چادر و نمایشگاه این مهم تداوم خواهد یافت.

وی در ارتباط با تجلیل از نخبگان فرهنگی روستا و عشایر در این کنگره گفت: از هر استان 5 نفر از فعالان تجلیل خواهد شد که در مجموع 40 نفر مشتمل بر مدیران کانون‌ها، امام جماعت، یک نفر فعال فرهنگی، یک نفر از عشایر و یک گروه جهادی که در عرصه روستا فعالیت می‌کنند، تجلیل می‌شود.

معتمدی در ارتباط با عناوین نشست‌های عمومی کنگره بیان کرد: نقش فعالان فرهنگ و هنر رستا در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی ایرانی با رویکرد تبیین چالش‌های جمعیت و خانواده، اصول ومبانی کار و فرهنگ از منظر مقام رهبری عناوین نشست‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کارگاه‌های آموزشی با عنوان مهارت و شیوه‌های نوین تبلیغ ویژه ائمه جماعات، جذابیت کار فرهنگی در مناطق روستایی، مدیریت کار فرهنگی ویژه مدیران، آشنایی با رسالت و کارکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد  روستا و جلسات هم اندیشی با عناوین الگودهی و انتقال تجربیات موفق و آشنایی با گروه‌های جهادی فعال در حوزه روستا نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم