سرویس: غیر تولیدی 17:10 - یکشنبه 28 شهریور 1395

مدیرکل ارشاد استان اصفهان مطرح کرد

میزبانی اصفهان از نخبگان روستا و عشایر ۸ استان کشور/ تجلیل از فعالان فرهنگی کشور در اصفهان

مدیرکل ارشاد استان اصفهان گفت: کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر با رویکرد اقتصاد مقاومتی از ۲ تا ۵ مهر ماه در اصفهان برگزار می‌شود و این استان میزبان نمایندگان ۶ استان و ۲ منطقه کشور است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با برگزاری پنجمین کنگره ملی نخبگان روستا و عشایر اظهار داشت: کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر با رویکرد اقتصاد مقاومتی از 2 لغایت 5 مهر ماه در اصفهان برگزار خواهد شد و این استان افتخار میزبانی از 6 استان و 2 منطقه ایران را در این کنگره دارد.

وی افزود: قشر روستاییان و عشایر افرادی هستند که در تمامی جوامع و حکومت‌ها و در نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند و در شکل‌گیری و حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی هم نقش موثری داشته‌اند و تمامی نهادهای انقلابی و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نسبت به آحاد جامعه از جمله روستاییان و عشایر متعهد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد با تشکیل ستاد عالی کانون‌های مساجد به عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر به‌طور خاص در این زمینه ورود پیدا کرده و موظف است سالانه در این مورد برنامه‌هایی را داشته باشد که برگزاری این کنگره از جمله آن‌هاست.

وی با اشاره به شعار امسال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: متناسب با این شعار وظیفه وزارتخانه گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی در راستای اقتصاد مقاومتی است بنابراین کنگره فرهنگ و هنر نخبگان روستا و عشایر با محوریت این شعار کار خود را در کشور آغاز خواهد کرد.

ارزانی با بیان اینکه این کنگره به صورت ملی در کل کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: ائمه جماعات و مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری روستا و عشایر گرد هم جمع شده و از منتخبان آن‌ها از هر منطقه تقدیر خواهد شد و برنامه‌های مختلفی نیز برای طول دوره برای آن‌ها تدارک دیده شده که اجرا می‌شود.

وی در ارتباط با اهداف برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: تکریم و معرفی الگوهای موفق فرهنگ و هنر روستا و عشایر، شبکه سازی و توانمند سازی و انتقال تجربیات، بررسی و ارائه راهکارهای پیشرفت و تعالی فرهنگ روستا و عشایر، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و شناسایی ظرفیت‌های بومی مناطق روستایی از جمله اهداف مهم برگزاری این کنگره است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.