سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 11:40 - یکشنبه 28 شهریور 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

علاقه‌مندی‌های موجود میان دولت ایران با انگلیس از تبعات برجام است/ دشمنان در غالب پوشش‌های متنوعی وارد صحنه می‌شوند

برقراری ارتباطات و علاقه‌مندی‌های موجود میان دولت ایران با انگلیس از تبعات برجام است. افزایش و ارتقا روابط با غرب از تبعات فضای پسابرجام بوده، همایش ایران کانت ۲۰۱۶ که در تهران برگزار شد و سفارت انگلیس محور این همایش به‌اصطلاح علمی بود.

به گزارش اصفهان شرق،  نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، پیرامون بحث ارتقا روابط ایران با انگلیس از سوی دولت بدون توجه داشتن به مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۰  اظهار کرد: انگلیس یک پیر استعمار خبیثی است که باید مسئولان نظام ما در برقراری  هرگونه ارتباط با آن‌ها دقت لازم و کافی را داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی بابیان اینکه در سال‌های گذشته در مجلس ارتباط با انگلیس در حد کاردار مطرح و مصوب بود،گفت: اما نکته‌ای که امروز از سوی دولت یازدهم مطرح‌ و اجرایی شده، در حد سفیر است  و مجلس باید در جریان این موضوع باشد و عوامل و حواشی آن بطور کامل رصد شود.

حجت الاسلام سالک کاشانی در پاسخ به اینکه معرفی فردی به نام بعیدی نژاد تحت عنوان سفیر ایران در انگلیس خود موضوع قابل‌توجه  و تأملی است، تصریح کرد: البته رعایت کردن معرفی یک فرد در حد سفیر زمانی که بحث بازگشایی سفارتخانه‌های مطرح است امری رسمی و قابل‌قبول است ولی درباره مصداق معرفی‌شده از ایران باید قدری تأمل کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان برقراری چنین ارتباطات و علاقه‌مندی‌های موجود میان دولت ایران با انگلیس را از تبعات برجام دانست و اشاره کرد که افزایش و ارتقا روابط با غرب هم از تبعات فضای پسابرجام است ادامه داد: همایش ایران کانت ۲۰۱۶  که در تهران برگزار شد، سفارت کشور انگلیس محور این همایش به‌اصطلاح علمی بود.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت عنوان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی مورد اعتراض ما قرار گرفت و دولتمردان گفتند این همایش علمی است نه سیاسی، ولی پاسخ ما این است که دشمنان در غالب  پوشش‌های متنوعی وارد صحنه می‌شوند و باید دقت کرد نفوذی در کارشان نباشد.

انتهای پیام/راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.