سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 10:35 - یکشنبه 28 شهریور 1395

مسوول دفتر مطالعات فضای مجازی:

صحبت همسران در روز چهار دقیقه است/فضای مجازی آرامش واقعی نیست

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی گفت: فضای مجازی آرامش واقعی نیست و راه حل این مشکل بازگشت به آموزه های دینی، مدیریت گوشی تلفن در منزل و آشنایی والدین با تکنولوژی روز است.

به گزارش اصفهان شرق،  مسئول دفتر مطالعات فضای مجازی با اشاره به نفوذ تفکر غربی اظهار کرد: وقتی تفکرغربی باشد افراد را به یک شهروند آمریکایی تبدیل می کند و امروز دشمن نیز در قالب استعمار فرانو درصدد نفوذ در بدنه اقشار جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در مورد سبک زندگی اسلامی گفت: در حال حاضرسبک زندگی ها غربی شده است و رفتار دیگران نیز اجازه نمی دهد سبک زندگی اسلامی را پیاده کنیم و سیاست های دشمن موجب تغییر رفتار و سبک زندگی مردم شده است.

وی افزود: ۵۱ درصد از طلاق هایی که در کشور رخ می دهد ریشه در شبکه های اجتماعی دارد و هم اکنون از هر سه ازدواج یکی منجر به طلاق می شود.

مسوول دفتر مطالعات فضای مجازی با تاکید بر ایجاد فاصله بین زوجین تصرح کرد: متوسط صحبت همسران در روز چهار دقیقه است در حالی که خداوند سکونت و آرامش زن و شوهر را در کنار یکدیگر قرار داده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گوشی های تلفن همراه، ابزار این آرامش شده است و گویا ضربان قلب برخی از افراد با گوشی تلفن همراه تنظیم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی فضای مجازی را مانع آرامش واقعی بیان کرد و افزود: فضای مجازی آرامش واقعی نیست و راه حل این مشکل بازگشت به آموزه های دینی، مدیریت گوشی تلفن در منزل و آشنایی والدین با تکنولوژی روز است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی مرتب اطلاعات دریافت شود ذهن انسان دیگر نمی تواند تمرکز کند، ذهنی که روزانه بین ۱۰۰ الی ۳۰۰ اطلاعات از موضوعات مختلف وارد آن می شود قادر به تمرکز نیست و موجب بروز آسیب جدی به تمرکز ذهنی می شود.

مسوول دفتر مطالعات فضای مجازی با یادآوری سلوک و سیره حضرت امام (ره ) در مورد آداب زیارت ائمه طاهرین علیهم السلام گفت: ایشان وقتی در نجف و قم بودند هر شب زیارت جامعه کبیره در حرم های مطر قرائت می کردند چرا که زیارت جامعه کبیره یک سیر کامل از معارف اسلامی است.

انتهای پیام/راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.