سرویس: اخبار شهرستان 23:19 - شنبه 27 شهریور 1395

بخشدار جرقویه علیا:

چندگانگي در مديريت، مانع ایجاد مدیریت واحد شهری است/ حذف بروکراسي اداري در حوادث اورژانسي

بهزادفر در جلسه هماهنگي ارگان هاي منطقه، چندگانگي مديريت شهري را آفت مديريت واحد شهري دانست که منجر به اتلاف منابع مادي و طبيعي مي شود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقويه عليا، صبح امروز در جلسه هماهنگي ارگان هاي منطقه به منظور رسیدگی به حوادث اورژانسي بر يکپارچگي و تعامل همه ارگان ها براي رفع مشکلات تاکيد شد.

بخشدار جرقويه عليا با اشاره به مدیریت شهری و منطقه ای گفت: شهر به عنوان يک سیستم یکپارچه نيازمند مدیریت یکپارچه است. مدیریت واحد شهری به معنای قرار گرفتن شهرداری در رأس همه امور اجرایی شهر، از خدمات رسانی تا توسعه و عمران نیست بلکه  مدیریت یکپارچه و توانمند در همه ابعاد وظایف نهادها و ارگان هایی است که در بهبود مسائل و رفع مشکلات شهری نقشی مستقل یا مکمل دارند.

بهزاد فر اظهار کرد: مدیریت واحد شهری، اهدافی نظیر ارتقای رفاه و بهبود محیط زندگی همه ساکنان شهر، زمینه سازی و ایجاد مشوق های توسعه ی اقتصادی و اجتماعی پایدار و حفاظت از محیط کالبدی شهر؛ جلب رضایت شهروندان و وجود ضابطه های اخلاقی برای رفتار مدیریت شهری را دنبال مي کند.

وي به اهميت و ضرورت تحقق مدیریت واحد شهری پرداخت و افزود: در شهرهای بزرگ و حتی شهر های کوچک و روستاها، سالانه هزینه های هنگفتی به دلیل ناهماهنگی دستگاه های اجرایی به شهروندان تحمیل و باعث اسراف مقدار زیادی از منابع ملی کشور می شود. یکی از نمونه های آشکار این ناهماهنگی، تداخل دو طرح عملیاتی از سوی دو ارگان متفاوت است به طوری که یک روز پیمانکار شهرداری خیابانی را آسفالت می کند و پس از گذشت چند روز پیمانکار اداره ای دیگر برای اجرای طرح های خود در آن ،کانال حفر می کند که این دوباره کاری موجب اتلاف منابع مادی و طبیعی و همچنين ايجاد مزاحمت براي ساکنين آن مخل مي شود از اين رو یکی از اصلی ترین موانع تحقق مدیریت واحد شهری، چندگانگی مدیریت شهری در عرصه سیاست گذاری، تصمیم سازی، برنامه ریزی، هدایت و نظارت است.

کارشناس اداره مخابرات شهرستان اصفهان نيز با اشاره به حفاری های اورژانسی در سطح استان گفت: در بعضی مواقع مشکل اوژانسي  در سيستم مخابراتي منطقه بوجود می آید که براي برطرف کردن آن می بایست مجوزهايي از چند ارگان دیگر صادر شود. اين مساله منجر به طولاني شدن زمان برار رفع مشکل و به دنبال ان نارضايتي مردم را به همراه دارد.

شفيعي ابراز اميدواري کرد که با پیگیری های انجام شده با فرمانداری خوشبختانه براي رفع حفاري هاي اوژانسي ديگر نيازي به گرفتن مجوز از ارگان ها نباشد و فقط با يک هماهنگي ساده بتوان اقدام کرد.

جلی مدیریت اداره گاز جرقویه نيز پيشنهاد داد تا جهت هماهنگی های بهتر با ادارات منطقه لیستی از شماره تلفن های ادارات تهیه شود و بعنوان تلفن های بحران در اختیار ادارا ت قرار گیرد تا در صورت ایجاد حادثه بهتر بتوان با دیگر ارگان های مربوطه هماهنگ شد.

در ادامه دهیار روستای کمال آباد با اشاره به تخصصی نبودن و نا آگاه بودن بعضی از نیروهااز طرح در حال اجرا تصریح کرد: متاسفانه در بعضی مواقع شاهد نا آگاهی و غیر تخصصی بودن نیروی ادارات بوده ایم مثلا جهت پیدان کردن نشتی لوله آب یا مخابرات چندین جای خیابان را خراب می کنند و در دست آخر خود اهالی محل انها را راهنمایی می کنند تا مشکل را حل کنند.

محمدی خاطر نشان کرد: نیروی هایی که جهت تعمیرات به محل مورد نظر فرستاده می شوند باید از قبل نقشه مکا.کورد نظر را مطالعه کرده باشند تا با این گونه مشکلات مواجه نشویم.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “چندگانگي در مديريت، مانع ایجاد مدیریت واحد شهری است/ حذف بروکراسي اداري در حوادث اورژانسي”

  1. شهروند حسن آبادی گفت:

    سلام اقای محمدی حرف حق را زدند بعضی نیروهای ادارات واقعا بجای حل کار ، ایجاد مشکل می کنند مسئواین مربوطه توجه کنند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.