سرویس: اخبار شهرستان 23:35 - سه شنبه 30 شهریور 1395

فرماندار شهرستان اصفهان:

قضاوت برای امکان تخصیص آب پاییزه به کشاورزان زود است/ ضرورت حفظ بافت روستا از نظر بومی و اجتماعی

فضل الله کفیل گفت: با نگاه به واقعیت و میزان بارندگی موجود، نمی توان فعلا تصمیمی در اختصاص آب برای کشت پاییزه کشاورزان حوضه زاینده رود گرفت.

فرماندار شهرستان اصفهان در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در پاسخ به سوالی مبنی بر درخواست کشاورزان از اختصاص آب به منظور کشت پاییزه گفت: نمی توان در زمان حاضر پیش بینی کرد که آب برای کشت پاییزه به کشاورزان حوضه زاینده رود اختصاص داده می شود یا خیر و بسته به شرایط بارندگی که در آینده داشته باشیم، می توان در این خصوص تصمیم گیری کرد.

فضل الله کفیل پیرامون موضوع کشت امسال اظهار کرد: با نگاه به واقعیت و میزان بارندگی موجود، نمی توان فعلا تصمیمی در اختصاص آب برای کشت پاییزه کشاورزان حوضه زاینده رود گرفت.

وی افزود: در خصوص کشت در فصول مربوطه، کمیته ای به منظور بررسی شرایط، تحت عنوان کمیته پنج نفره متشکل از فرماندار، آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و همچنین نظام صنفی کشاورزان وجود دارد که بر اساس واقعیت های موجود، در کمیته برنامه ریزی کرده و نتایج را از لسان نظام صنفی به کشاورزان اعلام می دارد.

فرماندار شهرستان اصفهان در خصوص طرح هادی روستایی بیان کرد: طرح هادی روستایی یک طرح مصوب کارشناسی شده است و در زمانبدی 10 ساله به روز و اجرایی شده و مجمع بنیاد مسکن، نظارت ویژه ای بر آن دارد که کوچکترین تخطی از این طرح صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه برخورد قانونی در همه زمان ها وجود دارد، تاکید کرد: به صورت معمول در برخی نقاط به دلیل جاذبه هایی که دارند، تخلفاتی انجام می شود که از طرف کمیته های نظارتی پیگیری و مراحل قانونی در برخورد با متخلفین انجام می شود.

کفیل با توجه به اینکه نباید روستاها را از نظر بافت بومی و اجتماعی بر هم زد، خاطرنشان کرد: بافت روستا باید از نظر بومی و اجتماعی حفظ شده و کاربری ها را متناسب با موقعیت روستا باید پیگیری کرده و در این رابطه مسیر قانونی دنبال شود.

وی با تاکید بر اهمیت فضای کشاورزی در شرق اصفهان، گفت: ما باید اقداماتی را انجام دهیم که به فضای کشاورزی که مهم ترین رکن اقتصادی شرق اصفهان است آسیبی وارد نشود و به نوعی کاربری ها با رعایت حداقل مصرف آب و بهترین و بیشترین بازدهی در حوزه مصرف آب و تولید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ ش

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.