سرویس: غیر تولیدی 16:32 - شنبه 27 شهریور 1395

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان مطرح کرد:

اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس با عنوان “ما آماده‌ایم” / ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مصادیق امر به معروف است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با عنوان «ما آماده‌ایم» برگزار می‌شود، گفت: تا کنون ۲۰ هزار سند دیداری و شنیداری برای باغ موزه دفاع مقدس استان اصفهان تدوین شده است.

به گزارش اصفهان شرق، سردار مجتبی شیروانیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به رسالت خبرنگاران در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مصادیق امر به معروف است که همه آحاد مردم به ویژه اصحاب رسانه می‌توانند در گسترش این فرهنگ نقش زیادی داشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد گرامی‌داشت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس و آغاز جنگ تحمیلی افزود: لازم است تا دفاع مقدس و دستاوردهای آن معرفی شود تا موضوعات مربوط به دفاع مقدس تحریف نشود، اگر واقعیت‌ها به نسل جوان و اقشار مختلف مردم نرسد، برخی تحریف‌ها توسط معاندان ایجاد می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به حضور فرماندهان نظامی کشورمان در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل اضافه کرد: بیش از 700 فرمانده از استان اصفهان شهید در صحنه‌های دفاع مقدس شهید شدند، این فرماندهان در متن جنگ حضور داشتند و اگر قرار بود به شیوه کلاسیک عمل شود، فرماندهان ما باید 50 کیلومتر با خط مقدم فاصله داشته باشد.

شیروانیان با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما آماده‌ایم» اجرا می‌شود، گفت: روز نخست با عنوان اقتدار، صلابت، نیروهای مسلح، روز دوم با عنوان شهیدان، ایثارگران، سربازان، فخرآفرینان، روز سوم با عنوان معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت، روز چهارم با عنوان دانش‌پژوهان، نخبگان، هنرمندان نامگذاری شده است.

وی افزود: همچنین روز پنجم با عنوان اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف، آمادگی دفاعی، روز ششم با عنوان پیشکسوتان، رزمندگان، عزتمداران، روز هفتم با عنوان بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، دشمن شناسی، استکبار ستیزی و روز آخر با عنوان فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرینان، ولایت مداران نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: 10 کمیته شامل کمیته‌های حفاظت و امنیت، کمیته امور شهرستان‌ها، کمیته زنان و دفاع مقدس، رژه و نمایشگاه‌ها، بسیج و اقشار، ایثار و شهادت، تبلیغات و مراسم، اطلاع‌رسانی، فرهنگی و هنری و نظارت و ارزیابی در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس تشکیل شده است.

سردار شیروانیان با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حفظ آثار این دوران تشکیل شده است، تصریح کرد: احداث باغ موزه دفاع‌مقدس فاز‌بندی شده و فاز نخست آن در خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان اصفهان به صورت دیجیتال پیش‌بینی شده و بیش از 20 هزار سند دیداری و شنیداری آماده شده است، این موزه از نظر ساختمانی 90 درصد پیشرفت داشته و زیرساخت‌ها و تجهیزات دیجیتالی آن در حال تهیه است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان بیان کرد: برای تکمیل فاز نخست موزه دفاع مقدس استان اصفهان 15 میلیارد تومان برآورد شده بود که تا کنون 3 میلیارد تومان از محل منابع استانی واگذار شده است، این باغ موزه ردیف ملی ندارد و منابع مالی آن از منابع استانی تأمین می‌شود.

وی در تشریح برنامه‌های بنیاد حفظ آثار وارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: ایجاد بستر برای نمایشگاه حاشیه باغ موزه دفاع مقدس با موضوع تبیین اقشار مختلف در دفاع مقدس و توانمندی نیروهای مسلح به مدت 5 شب به همراه پخش فیلم سینمایی، هماهنگی و معرفی فرماندهان برای حضور در برنامه های صدا و سیما، اعزام اساتید درس دفاع مقدس به عنوان راوی در مساجد و مدارس، مشارکت در اجرای نمایش صحنه‌ای و خیابانی از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.